Ga naar inhoud

Laptop


Rubenz3

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De laatste dagen ben ik aan het surfen op internet aangezien ik op zoek ben naar een laptop. Maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen, het bos niet meer :wacko: Wellicht dat jullie iets zinnigs kunnen zeggen of mij in de juiste richting kunnen dirigeren.

De laptop zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor internet, emailen, foto´s en films kijken, tekstverwerken en excel. Er zal draadloos (wellicht mobiel) mee gewerkt worden. Er zijn echter zoveel merken op de markt met zoveel verschillende specificaties, dat ik niet echt een keus kan maken. Moet ik een Intel of een AMD procesor nemen, hoe groot moet het interngeheugen zijn (512 of meer), welk merk is `betrouwbaar´, etc. Onder andere afhankelijk natuurlijk van welk abonnement ik straks zal nemen, wil ik wel dat de computer lekker snel z´n werk doet. Budget ligt rond de 800-900 EURO. Op het moment zit ik te kijken naar een Acer, Asus en Toshiba. De hardeschijf hoeft niet zo heel groot te zijn, aangezien de vaste computer over voldoende geheugen beschikt.

Hopelijk kan een van jullie mij verder op weg brengen en / of een goede tip heeft!

Alvast bedankt : :rolleyes: wave:

aangepast door Marvin
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

mijn laptop geschiedenis is begonnen met een Packard bell. maar ze zeggen niet voor niks Packard hell.

ik heb nu een toshiba satellite en die bevalt prima (windows vista ultimate)

qua procesors e.d. word je van mij niet veel wijzer.

Geplaatst:

Ken het probleem, ben ook op zoek.

De volgende zaken ben ik al tegengekomen, de core 2 duo processer schijnt energiezuiniger te zijn, wat in een laptop een pre is. Voor het draaien van de laatste operating systemen is 1048 wel gewenst (voor Vista mogelijk zelfs 2096 maar daar heb ik nog geen bevestiging van). In de genoemde prijsklasse komt deze combinatie nog niet veel voor maar ik heb wel een Acer voorbij zien komen die hieraan voldoet.

Maar ik ben benieuwd of er forumleden ervaring hebben met de genoemde merken of andere aanvullende info hebben.

Geplaatst:

hangt ook van het budget af natuurlijk. Ik koop ongeveer 50 laptops per jaar, waarvan 90% IBM (nu Lenovo) is. Maar voor mij is de doelgroep zakelijk, dus betrouwbaarheid is nummer 1, maar spelen en dergelijke zaken is niet belangrijk.

Met de goedkopere merken zoals Acer / Dell en HP krijg je wat je voor betaald.

Geplaatst:
hangt ook van het budget af natuurlijk. Ik koop ongeveer 50 laptops per jaar, waarvan 90% IBM (nu Lenovo) is.

ben jij zoals mijn avatar? :rolleyes:

Geplaatst:

50 ga ik niet halen, maar per jaar verhandel ik zeker de helft :-)

Ga voor een A merk, en skip Acer enz.

Staar je niet blind op processorpower. Neem leiver een snele hdd met 7200 rpm, heb je verhoudingsgewijs meer plezier van!

MACje niks voor jou? Kun je ook in Windows booten :rolleyes:

Cheers,

En wijsheid toegewenst,

Henk-Jan

Geplaatst: (aangepast)

Ja hoor... bericht dubbel gepost. Kreeg een foutmelding, deed nog een keer add reply en hop: dubbel. Daarom heb ik deze maar even ge-edit, voor het idee zeg maar :rolleyes:

aangepast door The Bob
Geplaatst:

- kies een a-merk

- kies intel (wordt minder warm)

- bespaar niet op snelle harddisk en CPU, eerder op geheugen (geheugen is makkelijker achteraf te upgraden).

- In geval van Vista Ultimate: minimaal 1024MB (1GB) werkgeheugen en geen shared video geheugen

Waarom wil je Vista Ultimate? Als je doelstelling is om ook TV op je laptop te kunnen kijken let dan goed op dat er een TV tuner in de laptop zit (en of dat een enkele of een dual tuner is, in geval van dual kun je 1 zender kijken en een andere opnemen).

Mijn laptop merken top 4 (prijs/kwaliteit)

- Asus

- Toshiba

- Sony

- HP

De rest maakt niet zoveel uit, vind ik allemaal B keuze.

Succes!

Geplaatst:
Waarom wil je Vista Ultimate? Als je doelstelling is om ook TV op je laptop te kunnen kijken let dan goed op dat er een TV tuner in de laptop zit (en of dat een enkele of een dual tuner is, in geval van dual kun je 1 zender kijken en een andere opnemen).

Succes!

volgens mij had ruben 't niet over vista ultimate....was ik :rolleyes::wacko:

Geplaatst:

Ik ben aardig tevreden over HP, kan ik mee gooien en smijten blijft het gewoon doen.

Ben zelf wel op zoek naar een Mac voor mijn zoon die veel grafische dingen moet doen, dus wie er een leuke mac in de aanbieding heeft hou ik mij aanbevolen. :rolleyes:

Geplaatst:

We gebruiken DELL, zowel thuis als zakelijk. Goed, degelijk en betrouwbaar.

Geplaatst:
We gebruiken DELL, zowel thuis als zakelijk. Goed, degelijk en betrouwbaar.

yup :rolleyes:

Geplaatst: (aangepast)

Doe nu al 4 jaar met een "oude" vertrouwde IBM T42, geen problemen, goed, betrouwbaar, zeker geen B-merk zoals sommige hiervoor genoemde :rolleyes: en heb total geen behoefte deze al te vervangen.

oh ja en gewoon op XP, niet die Vista meuk

aangepast door ChrisXL
Geplaatst:

Dual core, 2048 intern geheugen 320gig, num toetsenbord. Voldoende aansluitmogelijkheden, webcam, draadloos, bleutooth, stil, scherp breedbeeld, enz, enz, enz

Heb onlangs een HP pavilion DV9000 aangeschaft en bevalt erg goed. Ligt wel in de hogere prijsklasse.

Geplaatst:
Budget ligt rond de 800-900 EURO.

Zinloos al die dure modellen op te noemen :rolleyes:

Beter kijken naar een goeie refurbished 2e hands...mischien heeft PVR nog wat rond zwerven :wacko:

Geplaatst:

Ik ga eens lekker uit de hoek komen. Ja hoor, voorspelbaar, je kunt me er meteen weer intrappen.

Volgens mij is de praatgroep bedoeld voor zaken die in andere rubrieken op dit forum niet aan de orde komen, maar zouden topics altijd gerelateerd moeten zijn aan de Z3/Z4...

De praatgroep is mijns inziens niet bedoeld voor vragen over de aanschaf van een drumstel, brommer, postzegelalbum, digitale camera, CD-reiniger, DVD-speler of laptop....

Wat ben ik toch een ellendeling....

Geplaatst: (aangepast)
Ik ga eens lekker uit de hoek komen. Ja hoor, voorspelbaar, je kunt me er meteen weer intrappen.

Volgens mij is de praatgroep bedoeld voor zaken die in andere rubrieken op dit forum niet aan de orde komen, maar zouden topics altijd gerelateerd moeten zijn aan de Z3/Z4...

De praatgroep is mijns inziens niet bedoeld voor vragen over de aanschaf van een drumstel, brommer, postzegelalbum, digitale camera, CD-reiniger, DVD-speler of laptop....

Wat ben ik toch een ellendeling....

Vind je??

untitled1ex4.jpg

Sluit dan ook even de topic betreffende de motorfietsen om maar een voorbeeld te noemen.

aangepast door ChrisXL
Geplaatst:

Tja, 't is maar hoe je dat intepreteert...

Geplaatst:

Ik heb een ASUS (2 jaar garantie), deze https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=5302

Gebruik hem voor het zelfde als waar jij hem voor gebruikt.

Heb alleen wel Vista er afgegooit, shit OS :wacko:

En, hij is nu een stukje goedkoper als een paar maand geleden :rolleyes:

Wat ben ik toch een ellendeling....

Ben het volkomen met je eens :wave:

Geplaatst:
Ben het volkomen met je eens :wave:

Kom nog een keer langs. Sla ik je kop d'r af en krijg je daarna een lekkere bakkie koffie. :wacko::rolleyes:

Geplaatst:
Kom nog een keer langs. Sla ik je kop d'r af en krijg je daarna een lekkere bakkie koffie. :wave::rolleyes:

Dáár ga ik je aan houden! :wacko:

Geplaatst:

Sloerie! :wacko:

Euh, pardon... Ik bedoel Dell.. Is ook prima, maar als consument wil je geen gevalletje garantie met dell afwikkelen.

My two cents en weer back on topic :rolleyes:

Geplaatst:
Ik ben aardig tevreden over HP, kan ik mee gooien en smijten blijft het gewoon doen.

Ben zelf wel op zoek naar een Mac voor mijn zoon die veel grafische dingen moet doen, dus wie er een leuke mac in de aanbieding heeft hou ik mij aanbevolen. :rolleyes:

Ik heb wel een I macje voor je als het alleen om te oefenen is voldoet die prima, een kop koffie is genoeg :wacko:
Geplaatst:
Ik ga eens lekker uit de hoek komen. Ja hoor, voorspelbaar, je kunt me er meteen weer intrappen.

Volgens mij is de praatgroep bedoeld voor zaken die in andere rubrieken op dit forum niet aan de orde komen, maar zouden topics altijd gerelateerd moeten zijn aan de Z3/Z4...

De praatgroep is mijns inziens niet bedoeld voor vragen over de aanschaf van een drumstel, brommer, postzegelalbum, digitale camera, CD-reiniger, DVD-speler of laptop....

Wat ben ik toch een ellendeling....

What´s new.... ;) Vind dit wel een beetje jammer. Wordt in een topic geplaats waar dit soort vragen kan lijkt mij, waar members hun kostbare tijd nemen om mijn vraag te beantwoorden, wordt om de bocht gekomen met een reactie dat alleen z3/z4 gerelateerde vragen gesteld mogen worden op dit forum. Lijkt mij; zonder computer, geen internet, geen forum.....

Vraag was gesteld aan de members die eventueel hulp kunnen bieden aan een zoekende. Is dat niet waar een forum voor bedoeld is. Mocht deze vraag je niet liggen, lees het dan alleen maar! Als ik een member zou zijn, zonder Zzz/Zzzz heb je een punt, maar nu?????

Overigens wil ik een ieder bedanken die tot nu toe hun ervaring hebben willen delen wat betreft mijn vraag :thumbup: Ik zal hier plaatsen wat uiteindelijk mijn beslissing is geworden zodat degenen die het willen weten, dit kunnen lezen. En degenen die het niet willen weten............

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.