Ga naar inhoud

Sledge, vakantie


RobC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Danny, een fijne en veilige vakantie gewenst. Geniet er lekker van! :rolleyes:

  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

internetcafe? --> niet aan martin verklappen :rolleyes::schater:

Geplaatst:

We doen ons best, tot zondag dan ben ik ook weg, ff afstemmen of er nog wel Mods of Admins zijn anders moeten we en paar verloven intrekken :rolleyes:

Geplaatst:

Hee Danny!

Kan me niet herinneren dat jij een verlofbriefje ingevuld (@ Rob: d of t ;)) had :thumbup:

Fijne vakantie! Geniet ervan!

Eindelijk ff zonder al die idioten op het forum, wat moet jij geweldig tot rust gaan komen ;)

We gaan je missen, dus tot snel maar weer :rolleyes:

Edit: met dank aan Rob

Geplaatst:

Veel plezier Danny. Ga je echt weg of ga je de Z in de Zymol zetten :rolleyes:

Geplaatst:
Kan me niet herinneren dat jij een verlofbriefje ingevult (@ Rob: d of t ;) ) had :rolleyes:

Ezelsbruggetje:

Hij vulde in (let op de d) > heb ingevuld. :thumbup:

Geplaatst:
Ezelsbruggetje:

Hij vulde in (let op de d) > heb ingevuld. :rolleyes:

Even een vraag voor de Forum Neerlandicus. Waar komt dat woord eigenlijk vandaan Rob? Is dat speciaal iets voor ezels (lees domoren) Kan haast niet waar zijn want ik gebruik ook vaak ezelsbruggetjes en ik ben geen domoor. :D

Hij vroeg (let niet op de d) > heb gevroegd. :thumbup: ;) ;)

Geplaatst:
Waar komt dat woord eigenlijk vandaan Rob?

Bij gebrek aan onderbouwing door goede scholing gebruik ik dat ezelsbruggetje ook altijd.

Wikepedia geeft antwoord op je vraag over het woord. (een ezel heeft maar een smalle plank nodig). Maar dit is allemaal off topic gelul.

Danny, leuke (uit je dak gaan) vakantie toegewenst (met t, want wenste hem toe)

Geplaatst:
Even een vraag voor de Forum Neerlandicus. Waar komt dat woord eigenlijk vandaan Rob? Is dat speciaal iets voor ezels (lees domoren) Kan haast niet waar zijn want ik gebruik ook vaak ezelsbruggetjes en ik ben geen domoor. :D

Hij vroeg (let niet op de d) > heb gevroegd. ;) :newblush::rolleyes:

Een ezelsbruggetje is de benaming voor een mnemotechniek om iets heel anders makkelijk te kunnen onthouden. Veelal is het te onthouden ezelsbruggetje op zichzelf nonsens. Het kan nog zijn dat het ezelsbruggetje zelf niet te onthouden is, of dat de informatie tegenstrijdig of dubbelzinnig is ('welke is het nou?'). Op dat moment is het bruggetje contraproductief.

Het woord is waarschijnlijk afkomstig van het feit dat de ezel maar een heel klein randje nodig heeft om snel op de plek van bestemming te komen; een plank over een sloot volstaat al. Het woord ezelsbrug is al heel oud en bestond in het Latijn al (pons asinorum).

Geplaatst:

Danny ben je in Spanje ;) :rolleyes:

San_Migeul_Bier.jpg

Geplaatst:
Even een vraag voor de Forum Neerlandicus. Waar komt dat woord eigenlijk vandaan Rob? Is dat speciaal iets voor ezels (lees domoren) Kan haast niet waar zijn want ik gebruik ook vaak ezelsbruggetjes en ik ben geen domoor. :D

Hij vroeg (let niet op de d) > heb gevroegd. :rolleyes: :D :newblush:

En inderdaad zijn er altijd uitzonderingen, hier gaat het ezelsbruggetje niet op, nee. ;)

Geplaatst:
Een ezelsbruggetje is de benaming voor een mnemotechniek om iets heel anders makkelijk te kunnen onthouden. Veelal is het te onthouden ezelsbruggetje op zichzelf nonsens. Het kan nog zijn dat het ezelsbruggetje zelf niet te onthouden is, of dat de informatie tegenstrijdig of dubbelzinnig is ('welke is het nou?'). Op dat moment is het bruggetje contraproductief.

Het woord is waarschijnlijk afkomstig van het feit dat de ezel maar een heel klein randje nodig heeft om snel op de plek van bestemming te komen; een plank over een sloot volstaat al. Het woord ezelsbrug is al heel oud en bestond in het Latijn al (pons asinorum).

Wow, I'm impressed. Klinkt logisch dat van het smalle randje. Toch grappig, je gebruikt ezelbruggetjes al 30 jaar en opeens door een autoforum vraag je je af waar dat woord vandaan komt.

Geplaatst:

Was zo eerlijk te vertellen dat ik het uit de wikepia had gehaald, maar huub doet net oftie het zo achteloos uit mouw schudt (met dt). ;) :schater:

Geplaatst:
Was zo eerlijk te vertellen dat ik het uit de wikepia had gehaald, maar huub doet net oftie het zo achteloos uit mouw schudt (met dt). ;) :schater:

Huub heeft het op zelf Wikipedia geplaatst. Huub is naast tandarts, producer, tuinarchitect, en nog wat beroepen, ook nog leraar Nederlands. :rolleyes:

Geplaatst:

:fiew: psssst is ie al weg? ......... dan kunnen we hier eindelijk onze gang gaan :thumbup:

.

.

.

.

.

;)

.

.

Have fun Danny, geniet er lekker van :wave:

Geplaatst:

Fijne vakantie Dan !! :thumbup:

ps. TIP; Limburg is een leuke vakantie bestemming !?! :schater:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.