Ga naar inhoud

? ABS lampje ?


pizzapizza

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo mensen, ik heb een vraag..

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt voor de info!

  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
hallo mensen, ik heb een vraag..

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt voor de info!

Ik heb dit probleem eens bij m'n vorige Coupe gehad. Hierbij bleef het lampje echt branden(i.p.v. knipperen) en viel dit te wijten aan de breuk van een sensordraad.

Geplaatst:
hallo mensen, ik heb een vraag..

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt voor de info!

Tijdje terug was ik bij Ruud (Roodkapje) en die sprak er toen toevallig met iemand over. Schijnt dat de controle unit voor de ABS weleens stuk gaat. Maar Tobiastoeter heeft dacht ik ook laatst problemen met het ABS systeem gehad en bij hem heeft een computer reset geholpen.

Geplaatst:

Heb je 'n computer op de ABS unit gemonteerd zitten, of een versie met een losse computer? (God mag weten waar die zit)

Geplaatst:
hallo mensen, ik heb een vraag..

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt voor de info!

Knippert hij bij stilstand ook ? of alleen onder het rijden ? of wanneer je remt ?

Geplaatst:

Ik weet niet beter dan dat een knipperende lamp een fout is die geweest is (los contact of iets dergelijks) en dat een continue brandende lamp een nog steeds bestaande fout is.

Na reset zal bij brandende lamp, de lamp weer aangaan (fout nog steeds aanwezig) bij een kniperende lamp gaat de lamp uit, tot de fout weer voorkomt.

JCK

Geplaatst:
Tijdje terug was ik bij Ruud (Roodkapje) en die sprak er toen toevallig met iemand over. Schijnt dat de controle unit voor de ABS weleens stuk gaat. Maar Tobiastoeter heeft dacht ik ook laatst problemen met het ABS systeem gehad en bij hem heeft een computer reset geholpen.

Klopt en is nog niet terug gekomen, zitten allemaal relaisklepjes in, daar bleef er 1 een hangen waarschijnlijk. <_<

Geplaatst:

bedankt voor de info allemaal echter het lampje knippert nu niet maar gaat af en toe aan of naar believe uit tijdens het rijden ik heb getracht het met een paar keer flink in de remmen te gaan te verhelpen maar het ding blijft irritant branden, dus toch naar de BMW om te laten resetten zoals iemand van jullie zei.

in ieder geval bedankt voor de moeite, het is overigens erg prettig om op het forum zo met elkaar van ideeen te wisselen, mijn eerste keer overigens dat ik op een forum zit maar heb dan ook nog nooit een OP gehad jullie {wij}zijn een speciale club dat heb ik al gemerkt.

jammer dat ik niet op de meeting kon zijn net als as weekend, werken gaat voor

h groet

frits schmidt

Geplaatst:

Bij mij brandt hij afentoe maar dan wel continue, tesamen met het lampje van traction control.

Volgens de dealer de ABS-computer. Komt binnenkort een nieuwe in onder garantie.

Geplaatst:
Bij mij brandt hij afentoe maar dan wel continue, tesamen met het lampje van traction control.

Volgens de dealer de ABS-computer. Komt binnenkort een nieuwe in onder garantie.

Dat heb ik eerder gezien hier op het forum, bleek het de abs sensor te zijn.... :P Maar zolang het onder garantie is, laat ze maar lekker hun gang gaan. :foto:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.