Ga naar inhoud

BMW's at the races


navigator

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit weekend werd er heelwat afgeraced met oa. BMW's op diverse locatie's.

Gisteren in Francorchamps geweest voor de derde Belcar Race.

In helse onweersbuien eindigde de race achter de pacecar, het regende zo hard dat haast niemand zijn wagen op de baan hield.

Door een goede tactische race won het G&A team met hun Mosler MT900 met de 8-cylinder BMW.

01417bc0.jpg

Hun tweede pareltje, de Z4M coupé, bracht het er minder goed vanaf. Nadat de wagen in het eerste raceuur heelwat Porsche's ter plekke liet, kregen ze in het tweede racedeel een crash. Einde race en dit resultaat...

francorchampsbelcarbtcssw3.jpg

  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

De 12 uren-race voor het BTCS kampioenschap vertrok daarna onder een stralend zonnetje.

De races staan enkel open voor toerismewagens en silhouettes (buizenchassis, motor midden achteraan, kunststof carrosserie).

De 4 eerste plaatsen waren voor dergelijke silouettes, waarbij de overwinning ging naar de Renault Megane (met Nissan 6 cylinder motor) voor de M3 van KS Motorsport.

De sensatie van de race was de 5e plaats algemeen voor de BMW 120D van Beliên/Cuyvers. Als één van de weinige teams gestart met 2 piloten, reden ze tot bijna 3 uren per persoon en na 4 uren wedstrijd stonden ze al in de top 10.

Ter info : Garage Beliên is de homeground van Jeroen's M Qp en streekgenoten van ons ;) :rolleyes:

francorchampsbelcarbtcslb6.jpg

Geplaatst:

Op de Nordschleife van de Nurburgring eindigen straks de 24 uren.

Die wedstrijd hebben ze eerst een 45 minuten vertraagd wegens hevig onweer (wij Belgen racen dan gewoon door).

Dan hebben ze vannacht nog eens een 4 uren stilgelegd wegens zware mist...

Daar is het praktisch al Porsche wat de klok slaat voor de zege.

Alleen de Z4 M QP van vader en zoon Stuck klom op tot de 2e plaats, maar rond 13 uur kregen ze wat problemen en vielen terug naar de 5e plaats.

Als je nog wil volgen, kijk maar :

http://adac.24h-rennen.de/

Ik zal nog wel wat leuke foto's posten van deze race, maar hier alvast een voorsmaakje

20070609startphase003qp4.jpg

Geplaatst:

Het zit erop : de 24 van de Nurburgring werden zonet afgevlagd.

De overwinning was voor dezelfde als vorig jaar, de Manthey Porsche RSR van Bernhard, Lieb, Dumas

2e plaats voor de Dodge Viper van Bouchut, Simon en jullie landgenoten Tom Coronel en Duncan Huisman :unsure:

3e werde de Bilstein Porsche van Basseng, Hennerici en Adorf.

4e de Porsche Cayman (met RSR-motor) van Alzen, Menzel, Mamerow

5e plaats uiteindelijk voor de Schubert Z4 M Qp van Stuck, Stuck, Hurtgen

176 wagens werden geklasseerd, 230 namen er de start.

De winnaars :

vln20070526014yb7.jpg

Geplaatst:

Ik ben zaterdag nacht even gaan kijken naar de 24h van de Nurburgring.

Het was zeker de moeite waard! spijtig van de mist want hierdoor hebben we maar een goede 4u race gezien.

Volgend jaar zijn we er wss met tent en knapzak :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.