Ga naar inhoud

fluitend/sissend geluid


Aanbevolen berichten

dag, ik sinds vorige week een fluitend/sissend geluid tijdens het gasgeven. dus, motorkap maar eens open gedaan en gekeken waar het vandaan kwam, pakte een slang beet, en als deze bewoog, dan werd het meer/minder. vervolgens slang er maar eens afgehaald, en wat bleek, er zat een scheur in van zo'n 5 cm. ik heb er nu een nieuwe slang opgezet, maar het fluitende geluid is nog niet weg. (de slang die ik bedoel, loopt vanaf het kleppendeksel naar een zwart plastic rond 'doosje' op het inlaatspruitstuk. en is volgens mij een vacuumslang)

kan het aan dat plastic 'doosje' liggen? en zo ja, hoe check ik dat dan?

tanx

kouzy

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Guest_cabrio_*
dag, ik sinds vorige week een fluitend/sissend geluid tijdens het gasgeven. dus, motorkap maar eens open gedaan en gekeken waar het vandaan kwam, pakte een slang beet, en als deze bewoog, dan werd het meer/minder. vervolgens slang er maar eens afgehaald, en wat bleek, er zat een scheur in van zo'n 5 cm. ik heb er nu een nieuwe slang opgezet, maar het fluitende geluid is nog niet weg. (de slang die ik bedoel, loopt vanaf het kleppendeksel naar een zwart plastic rond 'doosje' op het inlaatspruitstuk. en is volgens mij een vacuumslang)

kan het aan dat plastic 'doosje' liggen? en zo ja, hoe check ik dat dan?

tanx

kouzy

Waarschijnlijk de EGR (exhaust gas recycling) klep. Blijkbaar een teer punt bij de Z3, op mijn wagen is die ook al een hele tijd stuK. Zeer prijzige herstelling naar ik vernam, en de auto zelf heeft geen last van die defecte klep. Het lawaai neem ik er maar bij.

Link naar reactie

Het lijkt op een euvel dat ik ook ongeveer een half jaar heb met mijn Z3 ( coupe 2.8 ).

Wordt in de loop wel erger merk ik op.

Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen m.b.t. dit probleem.

De fluittoon treedt bij mij op wanneer ik gas geef. Nadat ik mij gaspedaal dieper in trap verdwijnt de toon.

Ik kan de toon ook aan aan laten houden door het gaspedaal niet verder in te trappen of op te laten komen.

Is ons probleem nu identiek?

Link naar reactie
Het lijkt op een euvel dat ik ook ongeveer een half jaar heb met mijn Z3 ( coupe 2.8 ).

Wordt in de loop wel erger merk ik op.

Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen m.b.t. dit probleem.

De fluittoon treedt bij mij op wanneer ik gas geef. Nadat ik mij gaspedaal dieper in trap verdwijnt de toon.

Ik kan de toon ook aan aan laten houden door het gaspedaal niet verder in te trappen of op te laten komen.

Is ons probleem nu identiek?

volgens mij hebben we hetzelfde euvel...

Link naar reactie

ik dus...

ik heb afgelopen vrijdag even de dealer gebeld, en het euvel uitgelegd... het zwarte plastic 'doosje' is een drukklep met een membraam erin. als de slang die eraan vastzit kapot is, is in negen van de tien gevallen dat membraam ook kapot. ik dus maar zo'n nieuw geval gehaald, erop gezet, maar 't maakt geen fluit (huhuh) uit. wel weet ik zeker dat 't geluid wordt veroorzaakt door een luchtstroom, dus ik ga komende dagen maar eens op zoek naar meer lucht- en vacuumslangen. er moet ergens een lek of scheurtje zitten.

Link naar reactie

Vanmorgen heb ik de scheur in slang 5 voor de test met tape gedicht.

Mijn probleem is eindelijk verholpen...... geen piep meer te horen en de auto rijdt als nieuw!

Nu natuurlijk naar de dealer om een nieuwe slang te halen.

Ik heb een behoorlijke tijd met dit probleem rond gereden en ik ergerde me hier groen en geel aan.

Het probleem ( scheur ) werd steeds groter, vandaar dat het piepen ook erger werd.

Als ik zo luister naar je klachten lijkt het inderdaad op mijn probleem en zal het waarschijnlijk bij jou ook aan de luchttoevoer liggen.

Succes! en bedankt voor het meedenken. :holiday:

Laat je bevindingen even weten.... ben benieuwd!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou, vandaag maar weer eens aan de slag geweest om het euvel op te sporen. Ik heb met meerdere mensen geluisterd, en we weten zeker dat het bij het inlaatspruitstuk vandaan komt, als je gas geeft. Tot ongeveer 1200 toeren dan is de fluit/sis weg. heb dus het inlaatspruitstuk maar eens uit elkaar gehaald. Daaronder zitten allemaal vacuum slangen die verbonden zijn met de injectoren, vrij ongebruikelijk systeem, maar goed. deze ook uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt, o-ringen vervangen, en terug gezet. Ieder slangetje is nagekeken op scheurtjes...niets. Alles weer in elkaar gezet, met nieuwe pakkingen e.d. , starten, en nog is die klote fluittoon niet weg...

Volgende week ga ik het gasklephuis uit elkaar halen, want ergens moet 't vandaan komen...

weet iemand meer?

Link naar reactie
Nou, vandaag maar weer eens aan de slag geweest om het euvel op te sporen. Ik heb met meerdere mensen geluisterd, en we weten zeker dat het bij het inlaatspruitstuk vandaan komt, als je gas geeft. Tot ongeveer 1200 toeren dan is de fluit/sis weg. heb dus het inlaatspruitstuk maar eens uit elkaar gehaald. Daaronder zitten allemaal vacuum slangen die verbonden zijn met de injectoren, vrij ongebruikelijk systeem, maar goed. deze ook uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt, o-ringen vervangen, en terug gezet. Ieder slangetje is nagekeken op scheurtjes...niets. Alles weer in elkaar gezet, met nieuwe pakkingen e.d. , starten, en nog is die klote fluittoon niet weg...

Volgende week ga ik het gasklephuis uit elkaar halen, want ergens moet 't vandaan komen...

weet iemand meer?

Ik weet dat ik er ook last van heb! :wave:

Ben dan ook zeer benieuwd naar je onderzoek :angry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.