Ga naar inhoud

B-keus banden???


RoelZ3

Aanbevolen berichten

Waar of niet waar???

Ik ben al een tijdje aan het orienteren op nieuwe achterbanden in de maat 245/40/17. Na lang vergelijken, lezen etc dacht ik een setje Falken FK-452 te bestellen via de site van autobandenmarkt.nl en ze door de lokale bandenboer te laten monteren. Ik kende de bandenboer die op de site genoemd wordt nog niet, dus ik ging even buurten om eens te kijken wat voor zaak het is. Zag er prima uit, dus ik blij........

Loop ik ff later in een andere winkel, komt er een kerel naar me toe die zegt: "jij was toch daarnet bij de bandenboer? en jij wilt toch banden bij autobandenmarkt bestellen?" ik zeg 2x ja, en vervolgens vertelt de goede man dat autobandenmarkt.nl alleen maar B-keus banden verkoopt en dat de banden die ze leveren dus per definitie inferueure rommel zijn!!! Dus ik niet meer blij...

Achteraf dacht ik: ze verkopen banden van zowat ALLE merken, ook de absolute topmerken. Produceren die dan zoveel mislukte banden? en gooiden die hun reputatie te grabbel door die rommel toch te verkopen? Ik heb natuurlijk nog op internet gezocht naar de reputatie van autobandenmarkt.nl, maar daar zijn vrijwel geen negatieve berichten over te vinden.

Wie weet of het verhaal van de B-keus banden waar is???

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

overigens had de man van het B-keus verhaal geen belang bij het afkraken van autobandenmarkt.nl. Hij was ook gewoon klant van de bandenboer (voorzover ik kon beoordelen).

Wie heeft ervaring met de site? Ze zijn wel goedkoper dan anderen, maar ook weer niet zo heel veel.

Link naar reactie

Heb mijn nieuwe voorbanden van de week ook gekocht bij een bandenboer die ook op de site van autobandenmarkt.nl staat. Neem aan dat hij zijn banden daar ook vandaan heeft dan. Ken een heel aantal mensen die daar hun banden ook kopen, waaronder ook een aantal echte autoliefhebbers en nog nooit klachten gehoord. Ze leveren gewoon goede banden tegen een zeer scherpe prijs.

Denk dat Jan Willem wel gelijk heeft, het zou een beetje raar zijn als topmerken slechte banden op de markt brengen. Toch niet erg goed voor hun naam.

Link naar reactie

allemaal bedankt voor de reacties, ik heb ze inmiddels besteld bij autobandenmarkt.nl. Ik zal wel even laten weten hoe ze bevallen. Als ze voor de Hartge goed genoeg zijn, zullen ze het op mijn 2.8 ook wel doen.

Link naar reactie

Rene,

ik heb jouw bericht natuurlijk gelezen, en al die andere ook, maar heb op zondag besteld, op maandag dit topic aangevuld..... op basis van de berichten tot en met zondag heb ik besloten. Dat daarna nog bevestiging komt dat de banden OK zijn, is natuurlijk alleen maar prettig.

Overigens: natuurlijk stond er al heel veel over banden en leveranciers op het forum, maar het verhaal over B-keus vond ik wel zo nieuw dat ik er een nieuw topic van gemaakt heb. Het ziet er echter nu al uit dat het verhaal niet meer dan een verhaal is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn bandjes zijn afgeleverd bij de het montage bedrijf. Totale levertijd: 10 dagen. Niet heel snel, en met het weer van de afgelopen dagen is een beetje profiel wel handig..... Woensdag a.s. laat ik ze monteren en dan kan ik ook melden hoe ze bevallen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn Falken banden zitten er nu een dag of 10 op. Een paar honder km mee gereden, zowel droog als in de regen, en ik moet zeggen:

ze bevallen erg goed!!! :muur:

Kan ik iedereen aanraden. In het begin een beetje rustig aangedaan, vooral bij natte weg. Nu ze "ïngereden" zijn, heb ik enorm veel grip. Het comfort is er niet merkbaar op achteruit gegaan.

aangepast door Marvin
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Collega op werk had het ook al over B banden. Hij bleek het te herkennen aan een

extra blauwe/gele streep rondom het loopvlak van de band. Deze manier kraakte

hij de banden af van een andere collega zijn nissan patrol.

Toen ik het er over had dat mijn banden van autobandenmarkt kwamen meende

hij ook dat het B banden waren. (Bridgestone Potenza RE40) Afijn weet niet wat

ik moet geloven maar ik ben er tevreden mee en heb nog geen nadelen van

ondervonden.

Inmiddels (michelins, bridgestones, goodyears en nu Falkens) allemaal via

autobandenmarkt en ben tevreden klant! En geen aandelen!

Link naar reactie
Collega op werk had het ook al over B banden. Hij bleek het te herkennen aan een

extra blauwe/gele streep rondom het loopvlak van de band. Deze manier kraakte

hij de banden af van een andere collega zijn nissan patrol.

Toen ik het er over had dat mijn banden van autobandenmarkt kwamen meende

hij ook dat het B banden waren. (Bridgestone Potenza RE40) Afijn weet niet wat

ik moet geloven maar ik ben er tevreden mee en heb nog geen nadelen van

ondervonden.

Inmiddels (michelins, bridgestones, goodyears en nu Falkens) allemaal via

autobandenmarkt en ben tevreden klant! En geen aandelen!

laat ze maar l*llen ;)

Op de website van autobandenmarkt staat trouwens dat ze alleen eerste klasse banden leveren.

Link naar reactie
Collega op werk had het ook al over B banden. Hij bleek het te herkennen aan een

extra blauwe/gele streep rondom het loopvlak van de band. Deze manier kraakte

hij de banden af van een andere collega zijn nissan patrol.

Toen ik het er over had dat mijn banden van autobandenmarkt kwamen meende

hij ook dat het B banden waren. (Bridgestone Potenza RE40) Afijn weet niet wat

ik moet geloven maar ik ben er tevreden mee en heb nog geen nadelen van

ondervonden.

Inmiddels (michelins, bridgestones, goodyears en nu Falkens) allemaal via

autobandenmarkt en ben tevreden klant! En geen aandelen!

Olaf,

Probeer eens Riedam in Heinkenszand, nog goedkoper dan Autobandenmarkt en aardige lui :wave:

ook geen andelen :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.