Ga naar inhoud

Ingevoerde Z4 - klasse 3 alarm?


Gast waldo

Aanbevolen berichten

Ik heb een Z4 ingevoerd uit Duitsland met een origineel ingeboouwd alarm. Voor de verzekering heb ik een SCm Klasse 3 certificaat nodig. Kennen ze niet in Duitsland. Enig idee hoe ik dit in Nederland kan krijgen?

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een Z4 ingevoerd uit Duitsland met een origineel ingeboouwd alarm. Voor de verzekering heb ik een SCm Klasse 3 certificaat nodig. Kennen ze niet in Duitsland. Enig idee hoe ik dit in Nederland kan krijgen?

Eerst even langs de dealer gaan om uit te vogelen of er uberhaubt een klasse 3 in zit. Zo ja, dan kun je hem daar laten keuren en krijg je een SCM klasse III certificaat.

Zit het er niet in, laat het dan inbouwen! Maar wel bij een SCM goedgekeurd bedrijf!

Link naar reactie
Eerst even langs de dealer gaan om uit te vogelen of er uberhaubt een klasse 3 in zit. Zo ja, dan kun je hem daar laten keuren en krijg je een SCM klasse III certificaat.

Zit het er niet in, laat het dan inbouwen! Maar wel bij een SCM goedgekeurd bedrijf!

Zo'n SCM goedgekeurd bedrijf is garage Van Vuuren in Reeuwijk, op dit forum bekend als Roodkapje

Link naar reactie
Zo'n SCM goedgekeurd bedrijf is garage Van Vuuren in Reeuwijk, op dit forum bekend als Roodkapje

Klopt niet, of het moet veranderd zijn, maar Ruud / Roodkapje kan er wel voor zorgen dat je alarm gekeurd wordt :rolleyes:

Link naar reactie
Klopt niet, of het moet veranderd zijn, maar Ruud / Roodkapje kan er wel voor zorgen dat je alarm gekeurd wordt :kisstogether:

Keurt Ruud SCM alarmen??? Even serieus... dan moet ik even bij hem langs!

Link naar reactie

Heb bij de dealer voor mijn Z4 via het chassisnummer laten uitzoeken wat ik nodig heb en wat er in de auto zit.

Kwam op het volgende wat ik dan ook vandaag heb opgehaald:

65730301787 - Alarmsysteem :194.33 ex

Dit is een na inbouwdiefstalinstallatie en betreft :

  • noodstroomsirene met hellingshoekdetectie (hij voelt erg ligt aan dus heb zo mijn twijfels (part 6970941 - Tiltsirene mit Neigungsgebe.....)

  • radar interieurmodule (part 6974631)

  • Alle benodigde schroefjes, beugels kabelboom etc...

Het hangt een beetje af van welke maand/jaar de ZZZZ is, maar let op!! bij mijn overzicht kwam naar voren dat ik ook een nieuwe binnenspiegel moest aanschaffen omdat hier een en ander in zit verwerkt waaaronder de rode knipperled a 385 EUR! ex.btw en wat blijkt ik heb de juiste spiegel al.

Moet wel zeggen dat ik goed geholpen ben bij Breeman in Gouda en dat hij alles (had nog meer besteld) netje had klaargelegd met inbouwhandleiding en al.

Als het alarm is geïnstalleerd moet je nog wel even langs de dealer om het te laten aanmelden zodat het alarm softwarematig wordt herkent.

Groet,

André

ps laten inbouwen bij de dealer kan ook maar komt op zo'n 600 EUR extra, en dit kan oplopen werd mij verteld.

Link naar reactie

Ben gisteren bij Ruud geweest (ff bakkie doen :rolleyes:) en die vertelde dat je het door hem in ging laten bouwen...ben heel benieuwd hoe het gaat, als het meevalt heeft Ruud er nog een klant bij!

Hè, André, ff wat anders...ben jij er donderdag bij en zo ja, zou je een reserve kopie van de navi DVD voor me mee willen nemen (hoeft niet voor niets natuurlijk!!!)

Link naar reactie
Ben gisteren bij Ruud geweest (ff bakkie doen :rolleyes:) en die vertelde dat je het door hem in ging laten bouwen...ben heel benieuwd hoe het gaat, als het meevalt heeft Ruud er nog een klant bij!

Hè, André, ff wat anders...ben jij er donderdag bij en zo ja, zou je een reserve kopie van de navi DVD voor me mee willen nemen (hoeft niet voor niets natuurlijk!!!)

Ik weet nog niet zeker of ik er ben ik ga mijn best doen en nu even de dvd uit de auto halen en branden voor je.

André

ps overigens is dit topic verkeert geplaatst.....(Reeds verplaatst ! Gr. Marvin.)

Link naar reactie

Zo vandaag maar eens de installatiehandleiding van het alarm erbij en opvolgend eerst netjes alle delen verwijdert ivm de aan te leggen kabelboom.

De kabelboom netjes doorgevoerd onder de motorkap om de motorkapschakelaar te verbinden, en wat blijkt ik kom een zelfde stekker tegen ergens onder de e-box met hetzelfde partnummer als degene die ik aan moet sluiten.

Vervolgens de plek waar de interieurradar moet komen (onder het bakje tussen de stoelen) en ook daar lag de bekabeling al gereed dus deze was ook zo aangesloten.

Toen de bumper eraf gehaald want de sirene komt rechtsachter onder de bumperbalk en ook daar was de gekabeling als voorzien, echter blijkt de sirene die ik heb gekregen in het pakket niet de juiste aansluiting te hebben.

Als ik de bekabeling bekijk en het schema dan blijkt de bestaande bekabeling niet te zijn voorzien van de aders voor de hellingshoeksensor (ik kom 2 aders te kost in de stekker) de bijgeleverde sirene is er een met hellinghoeksensor ingebouwd echter is mijn bekabeling hier niet op voorbereid, vermoedelijk ligt de bedrading tbv. hellingshoeksensor elders in de wagen.

Dus Ivodl let op, kom anders eerst eens bij me langs ik weet nu waar alles zit.

André

Dus wordt vervolgd wanneer de nieuwe sirene binnen is.

Link naar reactie
Dus bijna een alarm in de auto en bijna navigatie :schater:

Mijn 2007-2 disc komt maandag aan trouwens, onderdeel van de deal met mijn nieuwe auto

Ja heb een rooie kop van hier tot Tokio wat was het warm zeg, maar goed de bekabeliong ligt erin nu nog de juiste onderdelen, pen 5 en 11 zitten erop ik hoop op de juiste want er zit nog een connector met 5 en 11 de andere is zonder connector, vermoedelijk dus voor de bluetooth bekabeling.

Heb een kopie gekregen van de 2007 Navi DVD dus ben benieuwd of dit gaat werken.

Ik had je nog een pm gestuurd Paul had je die ontvangen?

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Heb 4 jaar geleden door ruud een alarminstallatie laten inbouwen in de Z3.

Nu weer een Duitse auto (Z4) gekocht zonder alarm, gelukkig wel met de voorziening in de binnenspiegel.

In afwachting van mn kenteken, heeft Ruud ook deze van alarm voorzien.

Vrijdag auto opgehaald, kopje koffie, factuurtje betaald. Als het kenteken bekend is, krijg ik het certificaat, voor mij is het dan afgedaan.

Bij mijn zoon werkt dat anders : Pa mag ik even de sleutel om de alarminstallatie te bekijken?

Even later de reaktie : Mooi geluid in de sirene! Wat is de installatie vakkundig aangelegd, sensors nauwelijks zichtbaar. Nergens een kabeltje te zien. Rood knipperlichtje in de spiegel bij ingeschakeld alarm etc.

Ruud, namens Ramin, de complimenten <_<

Link naar reactie
Wat is de installatie vakkundig aangelegd, sensors nauwelijks zichtbaar. Nergens een kabeltje te zien. Rood knipperlichtje in de spiegel bij ingeschakeld alarm etc.

Als je een origineel alarm inbouwt dan zie je helemaal niets omdat dan alle sensoren onder de kunststof afdekking zitten in de tunnel en achter het kastje tussen de stoelen. Wel een flinke klus, maar dan heb je ook wat.

Keuren kan door elk SCM goedkeurd bedrijf. Ik heb het voor EUR 50,= laten doen, en 2 dagen later de papieren in huis.

Link naar reactie

Met sensors nauwelijks zichtbaar..., worden de sensors van motorkap en kofferdeksel bedoeld. Je moet goed kijken om te zien waar ze gemonteerd zijn.

In het interieur zijn geen sensors zichtbaar.

Link naar reactie
....., worden de sensors van motorkap en kofferdeksel bedoeld. Je moet goed kijken om te zien waar ze gemonteerd zijn.

Jij bedoelt dus schakelaars!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.