Ga naar inhoud

BMW E39 M5


Davids Z3

Aanbevolen berichten

Is er hier iemand die ervaringen heeft met een E39 M5 of hier het een en ander vanaf weet ?

Begrijp me niet verkeerd wat mijn QP bevalt zeer goed hoor. Ik denk gewoon altijd vooruit over wat ik hierna eventueel wel weer zou willen hebben.

Ik heb dus wel een lijstje gemaakt :

- Z3 M Coupe

- E39 M5

- E46 M3

- Boxter of 911

- Honda S2000

- Chrysler Crossfire

Maar voor nu gaat het dus voornamelijk om de M5.

Ik heb in het verleden al wel een E36 M3 gehad en had me eigelijk voorgenomen niet meer voor een :rolleyes: te gaan maar ja het bloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan.

Ben nog steeds verliefd op mijn QP hoor en zal hem dan ook alleen maar weg doen voor goed geld.

Graag jullie meningen.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De enige in het rijtje dat ik niet echt begrijp is de verouderde Merc.

Het zijn ook meer zijn looks die mij wel aanstaan.....ik weet dat het interieur identiek is aan de SLK en dat z'n recensies niet super goed zijn..daarom staat ie ook onderaan mijn lijstje maar van het uiterlijk ben ik best gecharmeerd...

Link naar reactie

Van de E39 M5 weet ik dat hij net zoveel olie zuipt als benzine (bij wijze van) Echte oliezuipers zijn het!

Maar goed, mijn mening:

M3 E46

Link naar reactie
Van de E39 M5 weet ik dat hij net zoveel olie zuipt als benzine (bij wijze van) Echte oliezuipers zijn het!

Maar goed, mijn mening:

M3 E46

Zoiets heb je mij al is eerder verteld ja...

M3 E46 vind ik ook geweldig alleen nog beetje boven mijn budget dus dat zal nog wel even moeten wachten helaas...

Link naar reactie

beknopte (persoonlijke) gedachten

- Z3 M Coupe= dé keuze: prijs/karakter onklopbaar

- E39 M5=fiscaal zwaar belast

- E46 M3=prachtige wagen, maar duurder als z3m

- Boxter of 911= boxter :rolleyes: , 911 heel duur onderhoud

- Honda S2000=ricer

- Chrysler Crossfire= véél te traag, startech tuning kostelijk... (spreek uit ervaring)

aub niet de crossfire: geen sper, héél oud mercedes chassis en motor, wel geweldig doch kunstmatig geluid

m5 info

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als ik een auto uit de lijst zou strepen is het de... Crossfire.. Heb ik al eens in gereden en vond hem echt tegenvallen... die kan echt niet op tegen een :nono::kisstogether: De 911 is 13 in een dozijn en de boxster is al oud nieuws. Als je behoefte hebt aan kinderzitjes zou ik de M5 kiezen, anders toch echt de Z3 :wave: Coupe: veel tijdlozer en aparter!

Link naar reactie
Als ik een auto uit de lijst zou strepen is het de... Crossfire.. Heb ik al eens in gereden en vond hem echt tegenvallen... die kan echt niet op tegen een :thumbup::nono: De 911 is 13 in een dozijn en de boxster is al oud nieuws. Als je behoefte hebt aan kinderzitjes zou ik de M5 kiezen, anders toch echt de Z3 :m: Coupe: veel tijdlozer en aparter!

Tja.....ik weet dat je daar gelijk in hebt en denk dat mijn voorkeur hier ook naar uit gaat hoor maar je moet altijd andere opties open houden :kisstogether:

De Crossfire heb ik na wat nader onderzoek ook al afgeschreven :wave:

Link naar reactie
En een audi? Iets als de RS4? Beetje budget afhankelijk, maar wel veel fun!

Is inderdaad mooi speelgoed. Maar ook ik heb last van het BMW-virus! Als je een BMW hebt die je helemaal bevalt, wil je gewoon echt dat merk blijven rijden.

Bovendien staat het imago van snelle BMW's een bepaalde groep mensen erg aan (achterwielaandrijving, 6cyl gegier).

Ik zou eerst voor de Z3 M Coupe gaan... maar voor mee luxe(alles erop en eraan) zou ik echt voor de E46 M3 gaan!

Link naar reactie
Is inderdaad mooi speelgoed. Maar ook ik heb last van het BMW-virus! Als je een BMW hebt die je helemaal bevalt, wil je gewoon echt dat merk blijven rijden.

Bovendien staat het imago van snelle BMW's een bepaalde groep mensen erg aan (achterwielaandrijving, 6cyl gegier).

Ik zou eerst voor de Z3 M Coupe gaan... maar voor mee luxe(alles erop en eraan) zou ik echt voor de E46 M3 gaan!

Ik dacht dat jij de E46 M3 een beetje fout vond Martin of heb je je mening bijgesteld <_<

De RS4 is idd ook errrug leuk maar valt gewoon nog buiten budget ! Ik moet eerlijk zeggen dat ik een S6 ook wel erg leuk vind hoor.

Martin heeft wel gelijk als ie zegt "Maar ook ik heb last van het BMW-virus! Als je een BMW hebt die je helemaal bevalt, wil je gewoon echt dat merk blijven rijden" . Ik vind de QP die ik nu heb veruit de meest aparte auto binnen mijn budget !

Link naar reactie
Ik dacht dat jij de E46 M3 een beetje fout vond Martin of heb je je mening bijgesteld <_<

De RS4 is idd ook errrug leuk maar valt gewoon nog buiten budget ! Ik moet eerlijk zeggen dat ik een S6 ook wel erg leuk vind hoor.

Martin heeft wel gelijk als ie zegt "Maar ook ik heb last van het BMW-virus! Als je een BMW hebt die je helemaal bevalt, wil je gewoon echt dat merk blijven rijden" . Ik vind de QP die ik nu heb veruit de meest aparte auto binnen mijn budget !

Ja, af en toe zeg ik nog weleens iets zinnigs... :schater:

Wat ik mooi vind aan een Z3 (roadster of coupe) is dat hij apart is. Al heb je de allergoedkoopste dan nog kijken mensen ernaar en tonen ze interesse.

Bij een E46 M3 is het zo dat je hem eigenlijk de hele dag door overal tegenkomt... het is gewoon een 3-serie! Hij mag wel iets over-gemotoriseerd zijn... maar op de 4 uitlaten na, is hij weinig apart!

Schijnt wel echt een beestachtig scheurijzer te zijn!

Link naar reactie
Ja, af en toe zeg ik nog weleens iets zinnigs... :schater:

Wat ik mooi vind aan een Z3 (roadster of coupe) is dat hij apart is. Al heb je de allergoedkoopste dan nog kijken mensen ernaar en tonen ze interesse.

Bij een E46 M3 is het zo dat je hem eigenlijk de hele dag door overal tegenkomt... het is gewoon een 3-serie! Hij mag wel iets over-gemotoriseerd zijn... maar op de 4 uitlaten na, is hij weinig apart!

Schijnt wel echt een beestachtig scheurijzer te zijn!

De Roadster is natuurlijk lang zo apart niet he dus haal dat maar weg :schater::schater:

De M3 blijft toch een indrukwekkende auto om te zien hoor vind ik zeker zoals hier beneden :

abmwm3csl200103mmg9.th.jpg

lagunasecam3blauwyo9.th.jpg

Link naar reactie
Neem dan een s4 en zet er een andere chip in als het een audi moet worden.

Prijzen zijn vergelijkbaar met M5.

Alleen jammer van die turbo's :schater:

Dan vind ik de 4.2 V8 die in de S6 zit leuker (zeker qua geluid).....de S4 is trouwens aanzienlijk goedkoper als de M5. Kijk maar is wat ze in DL kosten !

Link naar reactie
:nono::nono:

:schater::schater: eerlijk is eerlijk maar de QP is een aparter model als de Roadster....

Hoe vaak kom je een R tegen en hoe vaak een QP :angry:

Neemt niet weg dat ik de Roadster natuurlijk ook errug mooi vind en een warm hart toedraag !

Link naar reactie
:schater::schater: eerlijk is eerlijk maar de QP is een aparter model als de Roadster....

Hoe vaak kom je een R tegen en hoe vaak een QP ;)

Neemt niet weg dat ik de Roadster natuurlijk ook errug mooi vind en een warm hart toedraag !

Ik moet bekennen dat ik Roadsters (vooral de M- van Roger) steeds aardiger begin te vinden.

Vooral toen we allebei volgas gaven en het leek alsof ik stil bleef staan (op het geluid na dan).

Link naar reactie
Vooral toen we allebei volgas gaven en het leek alsof ik stil bleef staan (op het geluid na dan).

Ik heb ook een stuk met hem mee/opgereden en kon hem makkelijk bijbenen maar ik heb natuurlijk een echte carbon BMC en niet een imitatie tuperware simota(niet hoofdletterwaardig). :rolleyes:

Link naar reactie
Ik heb ook een stuk met hem mee/opgereden en kon hem makkelijk bijbenen maar ik heb natuurlijk een echte carbon BMC en niet een imitatie tuperware simota(niet hoofdletterwaardig). :rolleyes:

:schater::schater::schater:

Link naar reactie

M5 moet je alleen met garantie bij de stealer kopen met weinig km is de TIP op de Duitse fora. Gaat veel aan stuk motormaessig :rolleyes:

Mij zou het niet uitmaken als er maar de letter M op staat, in lijn met de vorige posts. Alhoewel er niks boven de M sound met open kapje gaat :unsure:

Link naar reactie
Ik vind de QP die ik nu heb veruit de meest aparte auto binnen mijn budget !

Dan denk ik dat en M-Coupe de enige juiste voor je is :rolleyes: Een M3 of M5 blijven met name in het interieur gewoon luxe 3 en 5 serie's. Beiden toppers in hun segment maar op de motor na geen hele speciale verschijning. De M5 staat wel bekend als oliezuiper maar dat zijn ze niet allemaal, koop zo'n ding dus wel altijd met goede garantie voorwaarden. Indien je een E46 M3 koopt zorg dan dat de onderhoudshistory compleet is en achterhaal in ieder geval of het blok ook de benodigde modificaties heeft gehad (krukas lagers).

Tja 13 in een dozijn of niet maar de 911 blijft het toch helemaal (als hobby kar). Ik heb er een paar keer in mogen rijden en het is gewoon een beleving. Je zit in een klein koepeltje net als de ZQp met een heerlijke 6 cilinder (de reden voor mij om een Qp aan te schaffen, is gewoon het alternatief!). Onderhoud is duur zeker van de 964 maar een M5 zal ook niet goedkoop zijn.

Boxster: Mooi maar duur, de basis versie een beetje underpowered en ik heb ook wel verhalen gelezen van motoren die kapot lopen. Eigenlijk moet je 252pk versie hebben maar die zijn nog duurder. Onderhoudskosten vallen relatief mee.

S2000: Mooi en snel maar lusten ook wel olie. Nadeel is dat het geen 6 cilinder imo. Vermogen genoeg maar weinig koppel onderin.

Mijn keuze ondanks dat ik een echte Porsche liefhebber ben is de M-Coupe. Ben je gewoon klaar voor een goede 20K.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.