Ga naar inhoud

Tips voor zoektocht naar Z3?


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar gaan we weer; hierbij meldt zich weer een nieuweling die op zoek is naar een z3. Na vele uren spitwerk denk ik dat ik een redelijk beeld heb van het aanbod en de voors en tegens. Ik vroeg mij alleen af of het forum wellicht nog enige feedback wilde leveren op een aantal aannames van mijn kant.

Uitgangspunt:

Budget max. 15.000 (incl bpm, etc, etc)

Voorkeur kleur: zwart

1.8 motor geen bezwaar

Liefst minder dan 100.000 km op de teller

Bouwjaar liefst vanaf 2000

en geen behoefte om zelf uit Duitsland wat te gaan halen

Belangrijk feit: ik weet niets van autotechniek

Er zijn verschillende mogelijkheden:

Via een dealer: Adelaar, BMRS, van Roy

Zijn dit goede (en vooral eerlijke) dealers? Loont het om iets meer te betalen tov een particulier voor de zekerheid?

Ik neem aan dat dit risico door een DEKRA of ANWB afgevangen kan worden?

Via een particulier:

Prijzen zijn gunstiger, maar voordat je het weet koop je een kat in de zak, zeker gezien mijn gebrek aan technische kennis.

Via Car Import Service:

Potentieel ook een onduidelijke aankoop, tenzij je de auto van tevoren in Duitsland inspecteert.

Dus concluderend: vooral veel onzekerheid om een "andere realiteit" voorgespiegeld te worden.

Of heeft hier iemand nog wat in de verkoop? :rolleyes:

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

welkom op 't forum. :thumbup: misschien dat hier iets tussen staat wat je zoekt? :rolleyes: veel succes met je zoektocht.

Geplaatst:
Daar gaan we weer; hierbij meldt zich weer een nieuweling die op zoek is naar een z3. Na vele uren spitwerk denk ik dat ik een redelijk beeld heb van het aanbod en de voors en tegens. Ik vroeg mij alleen af of het forum wellicht nog enige feedback wilde leveren op een aantal aannames van mijn kant.

Uitgangspunt:

Budget max. 15.000 (incl bpm, etc, etc)

Voorkeur kleur: zwart

1.8 motor geen bezwaar

Liefst minder dan 100.000 km op de teller

Bouwjaar liefst vanaf 2000

en geen behoefte om zelf uit Duitsland wat te gaan halen

Belangrijk feit: ik weet niets van autotechniek

Er zijn verschillende mogelijkheden:

Via een dealer: Adelaar, BMRS, van Roy

Zijn dit goede (en vooral eerlijke) dealers? Loont het om iets meer te betalen tov een particulier voor de zekerheid?

Ik neem aan dat dit risico door een DEKRA of ANWB afgevangen kan worden?

Via een particulier:

Prijzen zijn gunstiger, maar voordat je het weet koop je een kat in de zak, zeker gezien mijn gebrek aan technische kennis.

Via Car Import Service:

Potentieel ook een onduidelijke aankoop, tenzij je de auto van tevoren in Duitsland inspecteert.

Dus concluderend: vooral veel onzekerheid om een "andere realiteit" voorgespiegeld te worden.

Of heeft hier iemand nog wat in de verkoop? :rolleyes:

Mijn tip (ik spreek uit ervaring) zoek goed op Duitse verkoopsites, print er een paar waar je interesse in hebt uit. En ga naar Duitsland... koop degene die je het best bevalt.

Je kunt natuurlijk bij Adelaar, Car Import Services etc. etc. een auto kopen... maar bedenk goed dat die ook geld verdienen (1000-2000EUR). Hierdoor kan je door zelf te zoeken, met hetzelfde budget een leukere auto kopen.

Mocht je vragen hebben over invoeren en de hele Dutise mikmak... schroom je niet me even te mailen.

* ohja, ik heb ook m'n Coupe in de verkoop.

Geplaatst:
Mijn tip (ik spreek uit ervaring) zoek goed op Duitse verkoopsites, print er een paar waar je interesse in hebt uit. En ga naar Duitsland... koop degene die je het best bevalt.

Je kunt natuurlijk bij Adelaar, Car Import Services etc. etc. een auto kopen... maar bedenk goed dat die ook geld verdienen (1000-2000EUR). Hierdoor kan je door zelf te zoeken, met hetzelfde budget een leukere auto kopen.

Mocht je vragen hebben over invoeren en de hele Dutise mikmak... schroom je niet me even te mailen.

* ohja, ik heb ook m'n Coupe in de verkoop.

Martin, hij zegt dat hij niet wil importeren wegens gebrek aan technische kennis :rolleyes:

Geplaatst:
Martin, hij zegt dat hij niet wil importeren wegens gebrek aan technische kennis :rolleyes:

//seksistische opmerking aan

Doe maar even net of ik een vrouw ben :thumbup:

//seksistische opmerking uit

Geplaatst:

Kijk hier op het forum eens rond :thumbup: , staan er genoeg te koop en weet je zeker dat je van een liefhebber koopt :rolleyes:

Geplaatst:
Martin, hij zegt dat hij niet wil importeren wegens gebrek aan technische kennis :thumbup:

ja, wel goed lezen,martin :thumbup::schater::rolleyes::blink:

Geplaatst:

Ik heb zelf zaterdag een auto gekocht in Duitsland, eitje. Invoeren hier is ook makkelijk, ben ik ook achter gekomen. :thumbup:

Het vraagt wat tijd maar het loont wel.

Indien je in een paar z3tjes kan rijden voordat je gaat helpt ook. Heb je al een gevoel voor wat bepaalde motor moet kunnen en wat normaal bij een z3 is.

Met 15000 kan je zeker een 1.8, 1.9 of 2.0 kopen in Duistland uit 2000 met onder de 100dkm. hier wordt het moeilijker. Een goei zal je hier niet makkelijk vinden voor dat bedrag.

In ieder geval succes :rolleyes:

PS Als je hier bij een particulier koopt wordt je oook niet echt wijzer. Dus geen verschil met Duitsland. Ik heb ook niet zo echt veel know how van motor etc. dus ik ben eens met Martin

Geplaatst:
Martin, hij zegt dat hij niet wil importeren wegens gebrek aan technische kennis :rolleyes:

Wat heb je in godsnaam voor technische kennis nodig?? Anders doe je toch een Dekra keuring voor een paar tientjes...

Wat ik wil aangeven is dat je in Duitsland met hetzelfde budget VEEL meer auto koopt!

Geplaatst:
Wat heb je in godsnaam voor technische kennis nodig?? Anders doe je toch een Dekra keuring voor een paar tientjes...

Laten we zeggen dat ik het auto-equivalent ben van iemand die niet weet wat de buitenspelregel is :rolleyes:

Geplaatst:

ok... niks mis mee hoor.......... gewoon een Nederlands auto, aanschaffen en gelijk rijden.... BRMS en de Adelaar niks mis met de auto's bij de laatste moet je echter heel vaak nog BPM optellen.

Geplaatst:

Ik heb nog een mooie gele 2.0 roadster te koop uit '00 :rolleyes:

Succes met je zoektocht !

Op marktplaats staan er ook zat te koop, ik zou gewoon iemand meenemen met een beetje verstand van auto's en gewoon lekker particulier kijken aangezien je bij een handelaar gewoon veeeeel meer betaald !

Geplaatst:
//seksistische opmerking aan

Doe maar even net of ik een vrouw ben :)

//seksistische opmerking uit

Sorry, maar dat kon ik niet uit de 1e post opmaken. :rolleyes:

Geplaatst:

Handelaar / dealer: Minimaal +1.000 EUR. ('k sta ook op punt van kopen, mijn 528i waarschijnlijk verkocht! ;-)

Geplaatst:
Laten we zeggen dat ik het auto-equivalent ben van iemand die niet weet wat de buitenspelregel is :rolleyes:

Ik wil best helpen als het nodig is... mocht je bij mij in de buurt wat treffen, kan ik altijd even mee gaan kijken!

Geplaatst:

doorsparen voor 6 cilinder, maar das natuurlijk persoonlijk

Geplaatst:
doorsparen voor 6 cilinder, maar das natuurlijk persoonlijk

Precies en dan mijn gele 2.0 roadster kopen :schater::schater::schater:

Geplaatst:
Sorry, maar dat kon ik niet uit de 1e post opmaken. :rolleyes:

Erm... om miscommunicatie te voorkomen.. ik ben wel degelijk van het mannelijke geslacht; ik bedoelde alleen maar dat ik de autokennis van een vrouw heb... (misplaatst seksistisch grapje van mijn kant)

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de feedback en het meedenken. Ik hoop mij spoedig als Z3 eigenaar aan te kunnen melden.

Geplaatst:

Het voordeel van kopen met garantie bij een dealer/specialist is dat je geen bijkomende kosten hebt en geen kopzorgen:

toen ik mijn 2.8 kocht mét bovag en dekrakeuring kreeg ik onder garantie een nw.origineel BMW klasse3alarm [het oude ging steeds spontaan af=bekend probleem, sinds vervanging perfect functionerend], nwe.schijven/blokken, nwe.katalysator en dak wou ik voor 't mooi nw. deden we ex.btw op zijn naam 50/50.

Had ik bij een particulier gekocht zou ik aanvankelijk misschien 2000 bespaard hebben, uiteindelijk ben ik goedkoper uit geweest.

Oh ja, binnen de garantieperiode zijn ook de spiegelvoetjes opnieuw gespoten professioneel, is ook een bekend z3probleem, corroderende voetjes, sindsdien zijn ze als nieuw.

Daarbij krijg je ook nog een grote beurt en een perfect afgeleverde/gepoetste auto dus 't is maar net of je gelijk zonder zorgen wilt rijden óf tegenvallers achteraf...

Dat je particulier per defenitie goedkoper uit bent is zeker niet altijd het geval, iemand die z'n auto wil verkopen gaat geen bijna versleten onderdelen vervangen dus als je particulier koopt heel goed [laten] kijken, het gaat toch om een hoop geld! :rolleyes:

Geplaatst:

Ga naar autoweek.nl en/of autoscout24.nl.

Kies de optie van verfijnd zoeken en selecteer z3's in de kleur zwart, bouwjaar vanaf 2000 , km stand max. 100.000 en maximumprijs 15000 euro.

druk op de zoektoets en je bekomt een selectie met de OP DIT MOMENT beschikbare auto's die je zoekt (aanbod wisselt per week) Maak eventueel een uitdraai en controleer een paar weken/maanden later wat er nog van te koop staat (was die prijs te hoog? Is er wat mee, verkoper wil nu misschien wel verkopen etc).

Bel voor dat je gaat rijden op of de prijs incl. of excl. BPM is. Er zijn een paar minder bonafide autohandelaren die excl prijzen geven, maar dit niet vermelden in de advertentie. (kleine moeite om dat erbij te vermelden).

P.s het forum moet die handelaars gewoon boycotten vind ik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.