Ga naar inhoud

Dop oliefilterhuis niet los te krijgen


martinvh

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag even het oliefilter vervangen, krijg ik met geen mogelijkheid die dop van dat filterhuis af.

Heeft iemand hiervoor een oplossing??? Hoe meer kracht ik zet, hoe meer het plastic van de deksel vervormd (heb daarvoor wel al een nieuwe).

Heb deze jongens al gebruikt:

Foto-NRRQGPSV.jpg

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik vraag mij af hoe je die rechter sleutel hebt toegepast. :rolleyes:

Bij de betere vakhandel een dopsleutel (36) kopen. Of met een kettingsleutel als daar plaats voor is.

56261.jpg

Geplaatst:
Ik vraag mij af hoe je die rechter sleutel hebt toegepast. :rolleyes:

Bij de betere vakhandel een dopsleutel (36) kopen. Of met een kettingsleutel als daar plaats voor is.

56261.jpg

Dop heb ik al geprobeerd, kettingsleutel al, bandsleutel al... en die klem werk eigenlijk hetzelfde als een kettingsleutel.

Geplaatst:

en voortaan handvast draaien :schater:

Geplaatst:
en voortaan handvast draaien :schater:

Ja, maar nou heb ik hem nog niet los.

Geplaatst:
Ja, maar nou heb ik hem nog niet los.

Probeer met een verfföhn VOORZICHTIG het huis waar het deksel ingedraaid zit een beetje warm te maken waardoor het materiaal uitzet en probeer de dop dan voorzichtig los te draaien, anders weet ik ook ff niks. :rolleyes:

Geplaatst:

Heb er geen verstand van (weet niet eens waar het oliefilterhuis zit :rolleyes: ), heb Frank en Ruud als ik een probleem heb met m'n auto... :groupwave:

Maaru, beetje olie tussen de dop en het ding waar de dop op zit spuiten... Zou me kunnen voorstellen dat het dan soepeler draait...

Geplaatst:
Heb er geen verstand van (weet niet eens waar het oliefilterhuis zit :rolleyes: ), heb Frank en Ruud als ik een probleem heb met m'n auto... :groupwave:

Maaru, beetje olie tussen de dop en het ding waar de dop op zit spuiten... Zou me kunnen voorstellen dat het dan soepeler draait...

Geloof me... aan de andere kant zit al genoeg olie :schater:

Geplaatst:
Geloof me... aan de andere kant zit al genoeg olie :schater:

Nou, ik hoop voor jou dat dat ding niet lekt... dus dan hoeft het niet eens zo te zijn dat in de dop ook olie zit :rolleyes:

Geplaatst:
Nou, ik hoop voor jou dat dat ding niet lekt... dus dan hoeft het niet eens zo te zijn dat in de dop ook olie zit :rolleyes:

In de dop (achter de dop) zit olie! Als dat er niet zou zitten... zou hij me na een km of 3 in de steek laten.

Geplaatst:

Hele stomme vraag, maar weet je zeker dat je de goede kant opdraait???

Wat ik in het verleden bij Dieselmotoren nog weleens deed met de brandstof-filters (die kunnen ook zo lekker vast gaan zitten op de O-ring):

Een schroevendraaier erin slaan (Kruiskop)

Daar kan je dan weer kracht mee zetten.

Let wel: erdoorheen gaat waarschijnlijk niet door de oliepijp die binnenin zit.

Wanneer je eenmaal zover bent.... is er geen weg meer terug.

Dan MOET de filter eraf.

Geplaatst:

Er zit een binnenfilter in dus dop heelhouden en met dop 36 zoals sledge al aangaf gaat hij zo los, ik heb er nog nooit één gehad die niet los ging.

Goed gereedschap is het halve werk.

Tipje linksom is los :foto:

Geplaatst:

Maar ja, als je de dop al half kapot hebt gedraaid... kun je wel nog kracht zetten met een dopsleutel? Wat minder bier, en wat meer vitaminedrank. :foto:

Geplaatst:
Er zit een binnenfilter in dus dop heelhouden en met dop 36 zoals sledge al aangaf gaat hij zo los, ik heb er nog nooit één gehad die niet los ging.

Goed gereedschap is het halve werk.

Tipje linksom is los :D

Is dat nou met de klok mee :foto: , of er tegenin :m:

Geplaatst:

Ik weet hoe hij losgaat hoor :P (op de normale manier)... ik doe dit bij boten al zo lang (die hebben zo'n filter die Eggybe bedoeld)

Volgens mij heeft de vorige eigenaar hem vast gezet met vloeibare pakking/ loctite ertussen! :rolleyes: slim, dan lekt hij sowieso niet ;)

De dop ga ik dan maar helemaal slopen, ik heb al een nieuwe hiervoor!

Geplaatst:
Maaru, beetje olie tussen de dop en het ding waar de dop op zit spuiten... Zou me kunnen voorstellen dat het dan soepeler draait...

Op dit moment reeds 133 hulpeloze kijkers maar slechts 10 reacties over het het verder zou moeten.

Hulde aan saskia dat ze toch een steenje probeert bij te dragen :rolleyes:

Geplaatst:

Misschien de dop vasthouden en het motorblok eronder draaien !?! :rolleyes:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

:schater::P

Geplaatst:
Misschien de dop vasthouden en het motorblok eronder draaien !?! :P

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

:schater: ;)

hulp nodig :rolleyes:

Geplaatst:
Misschien de dop vasthouden en het motorblok eronder draaien !?! :P

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

:schater: ;)

Goed idee, Ik zoek nog een monteur, interesse :rolleyes:

Geplaatst:
Ik weet hoe hij losgaat hoor :D (op de normale manier)... ik doe dit bij boten al zo lang (die hebben zo'n filter die Eggybe bedoeld)

Volgens mij heeft de vorige eigenaar hem vast gezet met vloeibare pakking/ loctite ertussen! :rolleyes: slim, dan lekt hij sowieso niet ;)

De dop ga ik dan maar helemaal slopen, ik heb al een nieuwe hiervoor!

En al die brokjes plastick :P geen goede oplossing.

Rij maar even bij me langs zal ik het gratis voordoen ;)

Geplaatst:
... En al die brokjes plastick :wave: geen goede oplossing...

Mijn oplossing werkt ook alleenmaar wanneer je een los filter hebt, zonder behuizing.

Je slaat dan een schroevendraaier door het blik van het filter.

Wanneer ik het zo hoor gaat het je gewoon zonder goed gereedschap en een beetje werkruimte gewoon niet lukken.

@ Martinvh: Ik zou het toch even door Roodkapje laten doen.. Is toch een zeer royaal aanbod !! :D

Geplaatst:
Mijn oplossing werkt ook alleenmaar wanneer je een los filter hebt, zonder behuizing.

Je slaat dan een schroevendraaier door het blik van het filter.

Wanneer ik het zo hoor gaat het je gewoon zonder goed gereedschap en een beetje werkruimte gewoon niet lukken.

@ Martinvh: Ik zou het toch even door Roodkapje laten doen.. Is toch een zeer royaal aanbod !! :D

I know... wanneer ik er niet uitkom doe ik dat ook even!

Dus je zult me binnenkort wel zien verschijnen Ruud :schater:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.