Ga naar inhoud

Radio/CD: advies gevraagd


Aanbevolen berichten

Helemaal geweldig, in 4 dagen de radio in huis via de Huifkar :rolleyes: Uiteraard direct gemonteerd, maar dan komt het probleem; de radio is iets anders dan mijn vorige business radio/cd en ik weet niet hoe ik de voorkeurtoetsen moet instellen :wave: Wie helpt me opweg.

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

... en ik weet niet hoe ik de voorkeurtoetsen moet instellen :rolleyes: Wie helpt me opweg.

FM toets langer dan 3 tellen indrukken, scherm zegt AUTOSTOR, wachten en je hebt zes(?) meest sterke zenders voorgeprogrammeerd.

Suc6

Link naar reactie
@ MichielT... heb net hetzelfde meegemaakt (zat er in en moest er weer even uit) en nadat ik de twee dekseltjes over imbusschroefjes had verwijderd, schroevedraaier zijwaarts ingestoken in beide sleufjes en radio eruit getrokken zonder moeite. :rolleyes: Volgens mij staat er onder de robknop nog aardig wat BMW Business inbouw/uitbouw info wellicht heb je daar verder wat aan.

Het is mij nu ook gelukt, even klooien maar op een gegeven moment krijg je er handigheid in :wave: . De radio is nu dus ook weer op het alarm aangesloten en het werkt ook nog!

Bij mij steekt de radio nog steeds 1/2 milimeter uit ten opzichte van het dashboard. Ik krijg hem met geen mogelijkheid verder naar achteren. Is dit bij jullie ook zo?

Link naar reactie
Ik heb gisteravond mijn nieuwe radio gemonteerd en deze steekt er ook ca. 1/2 mm buiten, het front is ook iets dikker dan van de oude radio, niets aan te doen dus.

Ok, duidelijk. Dan hoef ik me daar dus niet meer druk om te maken :thumbup:

Nu ik toch bezig ben met het upgraden van het geluid wil ik eigenlijk ook meteen de speakers vervangen. Ik zat te denken aan een compo-setje van Focal, de Polyglass 130V1 om precies te zijn (www.focal.tm.fr/accueil_en.htm). Ik wil deze speakers rechtstreeks aansluiten op mijn nieuwe BMW Business-cd, dus zonder een eindversterker. Dit is natuurlijk zonder problemen mogelijk, zie ook dit topic. Mijn vraag is echter of dit ook nog een beetje gaat klinken. Heeft de Business-cd voldoende vermogen om zo'n setje aan te sturen of wordt dit helemaal niks? De gevoeligheid van bovengenoemd Focal setje is 91dB. Hoe hoger de gevoeligheid, ook makkelijk de speaker is aan te sturen (volgens mij :blink: ). Is er toevallig iemand die deze of een vergelijkbare combi al heeft, of die hier iets over kan zeggen?

Link naar reactie

same here.. :)

Bij mij steekt de radio nog steeds 1/2 milimeter uit ten opzichte van het dashboard. Ik krijg hem met geen mogelijkheid verder naar achteren. Is dit bij jullie ook zo?
Link naar reactie
Ok, duidelijk. Dan hoef ik me daar dus niet meer druk om te maken :)

Nu ik toch bezig ben met het upgraden van het geluid wil ik eigenlijk ook meteen de speakers vervangen. Ik zat te denken aan een compo-setje van Focal, de Polyglass 130V1 om precies te zijn (www.focal.tm.fr/accueil_en.htm). Ik wil deze speakers rechtstreeks aansluiten op mijn nieuwe BMW Business-cd, dus zonder een eindversterker. Dit is natuurlijk zonder problemen mogelijk, zie ook dit topic. Mijn vraag is echter of dit ook nog een beetje gaat klinken. Heeft de Business-cd voldoende vermogen om zo'n setje aan te sturen of wordt dit helemaal niks? De gevoeligheid van bovengenoemd Focal setje is 91dB. Hoe hoger de gevoeligheid, ook makkelijk de speaker is aan te sturen (volgens mij :rolleyes: ). Is er toevallig iemand die deze of een vergelijkbare combi al heeft, of die hier iets over kan zeggen?

Als je op een van de twee meetings komt mag je mijn Focals horen en btw DLL heeft ook een set te koop voor/achter.

focal draadje

Link naar reactie
Als je op een van de twee meetings komt mag je mijn Focals horen en btw DLL heeft ook een set te koop voor/achter.

focal draadje

Dat draadje had ik dus nog niet gevonden :rolleyes: Als ik dat zo doorlees dan komt het erop neer dat ik beter voor een composetje uit de Access-lijn kan gaan, de 130A1 dus. Als ik hier de specificaties van bekijk dan zie ik dat deze ook een gevoeligheid van 91db hebben. Zit er, ondanks dat dit gelijk is aan de gevoeligheid van de speakers uit de Polyglass-lijn, nog zo veel verschil in het vermogen dat er van de versterker wordt gevraagd?

De prijs van die Access-lijn is trouwens vrij laag: 139 euro verkoopprijs.

Link naar reactie
Mooi toch weer wat spaarcenten voor een Eisenmann :rolleyes:

hier het setje van DJL

Hahaha, misschien wel een Eisenmann ja! Maar die wil ik dan wel zeker een keer bij iemand onder een Z3 horen.

Dat setje van DJL ziet er ook aantrekkelijk uit, maar ik kan die Focals gewoon tegen inkoopprijs krijgen dus dan is nieuw weer aantrekkelijker.......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.