Ga naar inhoud

Radio/CD: advies gevraagd


Aanbevolen berichten

Beste forummers,

mede naar aanleiding van de leuke reacties op de witte M poll van vrind martinvh, wil ik jullie advies vragen op audio gebied... ik kom er nl. niet uit!

Aanleiding

Helaas is mn Kenwood overleden, zekeringen tuurlijk gecontroleerd maar apparaat doet gewoon helemaal niets meer. Was er tevreden mee, zat in de QP toen ik deze kocht, maar was weinig bijzonders. Enige handige was de mask functie waarbij het front omkantelde en zowaar redelijk anoniem leek, waardoor ik niet met frontje in binnenzak hoefde rond te lopen (ik weet het, als je een ZZZ hebt moet je rijden en niet rondlopen :rolleyes:)

De Vraag

Nu dus op zoek naar vervanging. Rondgeneusd op diverse sites, even bij mediamarkt en halfords naar binnen maar ik raak niet onder de indruk van het speelgoed. Wat zoek ik:

- radio/ cd speler, bijv 4x50w

- tuurlijk DIN, geen sloop en breekwerk

- moet originele uitstraling ala BMW Business hebben: geen glimmend/neon ding

- prijs zo rond EUR 150-180,- (mag ietsje meer/ minder zijn)

- heb een voorkeur voor Duits en degelijk

7640273343002largeal2.jpg

Heb overwogen een BMW Business aan te schaffen bij blaupunkt-shop.de (de prijs a EUR 129 is scherp!) maar ik heb geen postadres in Duitsland en van de huifkar etc krijg ik geen warm gevoel. En van de NL/ dealer stealer prijzen van de BMW Business krijg ik al HELEMAAL geen warm gevoel. :thumbup:

Dus: Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft een goed advies qua merk/ type?

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

gezien je budget en wensen kom je toch weer terecht op de site van Blaupunkt. Voor dit bedrag krijg je zelfs geen gebruikte op e-bay.

Er zijn forumleden die goede ervaringen hebben met de huifkar, dus wat let je.

Overigens wat betreft je Kenwood, tussen het frontje en het toestel zit een flatcable, deze wil wel eens stuk gaan, waardoor de radio geen functies meer heeft, is een veel voorkomend probleem bij Kenwood. Ik heb zelf ook een Mask gehad met hetzelfde euvel, reparatie kostte toen ( ca. 4 jaar geleden) 65 euro. Mogelijk dat jouw Kenwoiod hetzelfde euvel heeft.

Link naar reactie
Beste forummers,

mede naar aanleiding van de leuke reacties op de witte M poll van vrind martinvh, wil ik jullie advies vragen op audio gebied... ik kom er nl. niet uit!

Aanleiding

Helaas is mn Kenwood overleden, zekeringen tuurlijk gecontroleerd maar apparaat doet gewoon helemaal niets meer. Was er tevreden mee, zat in de QP toen ik deze kocht, maar was weinig bijzonders. Enige handige was de mask functie waarbij het front omkantelde en zowaar redelijk anoniem leek, waardoor ik niet met frontje in binnenzak hoefde rond te lopen (ik weet het, als je een ZZZ hebt moet je rijden en niet rondlopen :thumbup:)

De Vraag

Nu dus op zoek naar vervanging. Rondgeneusd op diverse sites, even bij mediamarkt en halfords naar binnen maar ik raak niet onder de indruk van het speelgoed. Wat zoek ik:

- radio/ cd speler, bijv 4x50w

- tuurlijk DIN, geen sloop en breekwerk

- moet originele uitstraling ala BMW Business hebben: geen glimmend/neon ding

- prijs zo rond EUR 150-180,- (mag ietsje meer/ minder zijn)

- heb een voorkeur voor Duits en degelijk

7640273343002largeal2.jpg

Heb overwogen een BMW Business aan te schaffen bij blaupunkt-shop.de (de prijs a EUR 129 is scherp!) maar ik heb geen postadres in Duitsland en van de huifkar etc krijg ik geen warm gevoel. En van de NL/ dealer stealer prijzen van de BMW Business krijg ik al HELEMAAL geen warm gevoel. :party:

Dus: Wat zie ik over het hoofd? Wie heeft een goed advies qua merk/ type?

Ik heb die lekker :thumbup:

Foto-VZRPFWBE.jpg

Link naar reactie

ok ok ok eind goed, al goed :thumbup:

nadat janwillem en sledge meldden dat er weinig (of niks) mis is met de huifkar toch maar even op zoek gegaan naar het 'warme gevoel' :party:. Even contact gezocht en heen en weer gemaild met huifkar guus: prima kerel. Snelle reacties (zo win je klanten) en alles gelijk rondgemaakt. Net bestelling gedaan op blaupunkt-shop.de voor de BMW Business CD. Die prijs a EUR 129,- blijft toch erg aantrekkelijk tov de woekerprijzen op Ebay en Marktplaats. Hoe dit prijsverschil tussen nieuw en second hand is ontstaan mag iemand hier me nog eens uitleggen :thumbup: yo no comprendo.

Niks mis met de huifkar. :wave:

thanks voor reacties, nu maar hopen dat eea redelijk vlot loopt anders sta ik op 9 juni met lege krater-DIN semi-stoer te zijn :schater: op die QP meeting

Link naar reactie
Ben benieuwd hoe het afloop ! :party: Heb er zelf ook wel zin in !! :thumbup:

Kom jij ook dan?

Link naar reactie
denk dat marvin op blaupunkt-shop.de doelt

ohhhh.

Maar hij mag alsnog komen hoor! :schater:

Link naar reactie
ok ok ok eind goed, al goed <_<

nadat janwillem en sledge meldden dat er weinig (of niks) mis is met de huifkar toch maar even op zoek gegaan naar het 'warme gevoel' ;). Even contact gezocht en heen en weer gemaild met huifkar guus: prima kerel. Snelle reacties (zo win je klanten) en alles gelijk rondgemaakt. Net bestelling gedaan op blaupunkt-shop.de voor de BMW Business CD. Die prijs a EUR 129,- blijft toch erg aantrekkelijk tov de woekerprijzen op Ebay en Marktplaats. Hoe dit prijsverschil tussen nieuw en second hand is ontstaan mag iemand hier me nog eens uitleggen :m: yo no comprendo.

thanks voor reacties, nu maar hopen dat eea redelijk vlot loopt anders sta ik op 9 juni met lege krater-DIN semi-stoer te zijn :schater: op die QP meeting

Nou ben ik opzoek naar een nieuwe radio/cd business omdat m'n huidige in terminaalstadium verkeerd, heb ik met belangstelling deze topic gelezen. Bestellen via de Blaupunkt-schop lukt niet met een nederlansadres en "Huifkar" is een voor mij onbekend begrip, maar ben ook pas aangemeld bij deze site.

Wie helpt mij even verder?? Bvd Bas

Link naar reactie

Toevallig heb ik vorige week ook zo'n business radio/cd-speler bestelt bij Blaupunkt. Ook ik maak nu voor het eerst gebruik van de "Huifkar-service". Het lastige is dat die Blaupunkt shop alleen maar onder rembours verzend. De cd-speler wordt dus onder rembours verzonden naar het postadres in Duitsland. Vervolgens wordt er daar contant betaald aan de postbode. Daarna wordt het naar je eigen adres verstuurd. Ik heb hem vorige week donderdag besteld dus ben benieuwd wanneer ik hem in handen heb. Zal het hier wel laten weten.

Link naar reactie

@bazzz: ter aanvulling op het verhaal van MichielT kijk even op huifkar.de hier vind je genoeg info. Eventuele verdere Huifkar-vragen kan je kwijt op guusarens@t-online.de

mocht je meer info willen kan je me altijd even PMen

succes ermee!

Nou ben ik opzoek naar een nieuwe radio/cd business omdat m'n huidige in terminaalstadium verkeerd, heb ik met belangstelling deze topic gelezen. Bestellen via de Blaupunkt-schop lukt niet met een nederlansadres en "Huifkar" is een voor mij onbekend begrip, maar ben ook pas aangemeld bij deze site.

Wie helpt mij even verder?? Bvd Bas

Link naar reactie

:groupwave: de QP boys (martinvh, davidsz3 en mdv) zijn newbies dus valt er niets te wissen voor ons, hooguit te editten in eigen berichten. In welk draadje zouden er dan zaken zijn gewist? misschien even bij Mod melden..? :birthday:

Staat in je eigen topic over de meeting dat Marvin ook komt, lekker geïntresseerd :schater: Ehhh er zijn volgens mij een paar berichten gewist :rolleyes:
Link naar reactie
:rolleyes: de QP boys (martinvh, davidsz3 en mdv) zijn newbies dus valt er niets te wissen voor ons, hooguit te editten in eigen berichten. In welk draadje zouden er dan zaken zijn gewist? misschien even bij Mod melden..? :groupwave:

Er is van mijn kant niks gewist hoor...hoogstens een paar kleine aanpassingen in de aankondiging....maar goed das een ander topic als waar het hier over gaat.

Link naar reactie

Vandaag heb ik het pakketje met de business radio/cd-speler ontvangen. Binnen een week na bestelling in huis, ondank het pinksterweekend, best snel dus.

Uiteraard heb ik de radio meteen ingebouwd. Werkt perfect en ziet er goed uit. Deze radio klinkt toch weer een stuk beter dan de originele BMW radio/cassette die ik er nog in had zitten. Bij die radio/cassette zat trouwens een dun metalen frame om de buitenkant die ik niet op de nieuwe radio/cd-speler kreeg geschoven. Verder krijg ik de speler niet helemaal netjes in het dashboard geschoven. Hij steekt als het ware nog een milimeter of twee/drie uit. Is dit normaal, of hoort hij naadloos bij het dashboard aan te sluiten?

Wat mij ook nog opviel is dat op de radio/cassette op de achterkant een platic dop over de uitstekende metalen pin was geschoven. Dit heb ik nu bij mijn nieuwe radio/cd-speler niet meer. Waar dient dit eigenlijk voor?

Deze plastic dop bedoel ik dus:

dscn2584web3na.jpg

Link naar reactie
Vandaag heb ik het pakketje met de business radio/cd-speler ontvangen. Binnen een week na bestelling in huis, ondank het pinksterweekend, best snel dus.

Uiteraard heb ik de radio meteen ingebouwd. Werkt perfect en ziet er goed uit. Deze radio klinkt toch weer een stuk beter dan de originele BMW radio/cassette die ik er nog in had zitten. Bij die radio/cassette zat trouwens een dun metalen frame om de buitenkant die ik niet op de nieuwe radio/cd-speler kreeg geschoven. Verder krijg ik de speler niet helemaal netjes in het dashboard geschoven. Hij steekt als het ware nog een milimeter of twee/drie uit. Is dit normaal, of hoort hij naadloos bij het dashboard aan te sluiten?

Wat mij ook nog opviel is dat op de radio/cassette op de achterkant een platic dop over de uitstekende metalen pin was geschoven. Dit heb ik nu bij mijn nieuwe radio/cd-speler niet meer. Waar dient dit eigenlijk voor?

Deze plastic dop bedoel ik dus:

Das een D*LDO voor de kabouters achter je dashboard die alles bedienen! :schater::schater:

Link naar reactie

Als je in het slot had gekeken, zag je aan de achterzijde een schakelaar van het alarmsysteem. Daar valt deze pin in. Wanneer de radio verwijderd wordt, verbreek je het contact en zal het alarmsysteem van de auto geactiveerd worden. Normaal moet je die pin omzetten.

Martin, dat is al het vierde offtopic bericht in dit draadje....

Link naar reactie
Als je in het slot had gekeken, zag je aan de achterzijde een schakelaar van het alarmsysteem. Daar valt deze pin in. Wanneer de radio verwijderd wordt, verbreek je het contact en zal het alarmsysteem van de auto geactiveerd worden. Normaal moet je die pin omzetten.

Martin, dat is al het vierde offtopic bericht in dit draadje....

Aha! Had wel in het slot gekeken maar zag niet veel omdat het al half donker was buiten (ongeduldig he!). Ik vond het al vreemd dat het ledje van het alarm 10 seconden snel achter elkaar oplichtte toen ik de auto op slot deed. Maar dat betekent dus dat wanneer ik die plastic dop er weer op zet de radio dus ook op het alarm is aangesloten? Ik snap overigens niet veel van het alarm. Is er een manier om dit te testen? Ik heb wel een en ander geprobeerd met het starten met de reservesleutel in een afgesloten auto maar daarmee deactiveer je het alarm volgens mij weer?

Ik zal morgen in ieder geval die plastic dop er weer opzetten.

Link naar reactie
Ja, dus zodra iemand je radio jat (wat nogal makkelijk gaat in een cabrio) zou theoretisch gezien het alarm af moeten gaan. Verder zijn alarmsystemen in een Z3 mij ook een totaal raadsel, dus daarmee kan ik je niet verder helpen. :D

Ok, duidelijk! Bedankt in ieder geval :unsure:

(mocht er nog iemand zijn die wel precies weet hoe zo'n alarmsysteem werkt en hoe het te testen is dan hoor ik dat natuurlijk heel graag)

Link naar reactie

Ik ben nu dus bezig met het eruit halen van die radio zodat ik die plastic dop er weer op kan schroeven. Probleem: ik krijg die radio er niet meer uit :D

Als ik de twee inbusschroefjes losdraai dan heb ik nergens houvast om hem naar voren te trekken. Is hier misschien ook een of ander trucje voor?

Link naar reactie

even de afloop melden...: gisteren pakketje al ontvangen, huifkar goed geregeld! Zondagavond besteld bij Blaupunkt, woensdag binnengekomen bij huifkar Duitsland, dus binnen een week bij mij op de deurmat. Keurig!

De BMW Business inmiddels ingebouwd, staat en werkt erg ok! :wave: Ik weet dat het niet als hoogwaardige audio staat aangeschreven maar ben er happy mee, hoort gewoon in mn QP qua kleur, materiaal en looks. Geluid valt me zeker niet tegen! Display radio gaat zelfs mee in instelling dashboardverlichting, toch de kleine dingen die het leuk maken :hypocritesmiley:

Ik ben nu dus bezig met het eruit halen van die radio zodat ik die plastic dop er weer op kan schroeven. Probleem: ik krijg die radio er niet meer uit :hypocritesmiley:

Als ik de twee inbusschroefjes losdraai dan heb ik nergens houvast om hem naar voren te trekken. Is hier misschien ook een of ander trucje voor?

@ MichielT... heb net hetzelfde meegemaakt (zat er in en moest er weer even uit) en nadat ik de twee dekseltjes over imbusschroefjes had verwijderd, schroevedraaier zijwaarts ingestoken in beide sleufjes en radio eruit getrokken zonder moeite. :angry: Volgens mij staat er onder de robknop nog aardig wat BMW Business inbouw/uitbouw info wellicht heb je daar verder wat aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.