Ga naar inhoud

cd-wisselaar kabel


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar en cd-wisselaar kabel. Ik heb een BMW Traffic Pro en een AI wisselaars ( I-BUS). Nu dacht ik de benodigde cd-wisselaarkabel even makelijk via Ebay te kunnen scoren, alleen ik zie er zo snel geen op staan. Weet iemand waar ik deze makelijk kan vinden (dealer of speciaalzaak) of heeft er iemand de juiste liggen en wat is de prijs van zo'n kabel? Verder zoek ik nog een bevestigingssteun voor de wisselaar nodig t.b.v. de montage in een QP.

Alle hulp en suggesties zijn welkom.

Groeten,

Han

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het probleem is juist dat de Nederlandse dealers zelden een BMW Traffic Pro in een BMW plaatsten. Mijn ervaring is dat ze meestel een Sony of iets dergelijks plaatsten. Het is de vraag of deze wel in Nederland door de dealers geleverd werden. Als ik het goed heb zou je de kabel van een E46 of E39 moeten hebben, maar ik weet het niet zeker, van daar de vraag.

Link naar reactie

Pierre,

Als ik het goed begrijp kun je gewoon de door jou genoemde kabel van een E46 gebruiken. Moet je daar nog iets aan aanpassen of past hij zonder aanpassingen? Heb je nog enig idee wat de prijs was? Alvast bedankt voor je hulp tot nu toe.

Han

Link naar reactie
Pierre,

Als ik het goed begrijp kun je gewoon de door jou genoemde kabel van een E46 gebruiken. Moet je daar nog iets aan aanpassen of past hij zonder aanpassingen? Heb je nog enig idee wat de prijs was? Alvast bedankt voor je hulp tot nu toe.

Han

Je moet je eerst nog even opgeven voor de Coupe meeting op 9juni!

Link naar reactie

Hallo Han,

Ik heb volgens mij nog zo'n kabel in mijn auto liggen. Was van een Alpine radio naar Alpine wisselaar. Die zijn toch hetzelfde?? Hij is niet meer in gebruik, maar ik heb geen zin om hem uit te bouwen.

Als jij daar zin in hebt: be my guest.

Mag je hem zo meenemen.... Pm maar even

Gr Pippi

Link naar reactie

Pippi,

Is het mogelijk om een paar foto's te maken van de stekeraansluitingen, dan kan ik zien of ze overeenkomen. Ik heb ook wel eens zo iets begrepen dat de CD wisselaars van Alpine en BMW hetzelfde waren. Mocht iemand dat met zekerhed weten laat het ons weten. Waar woon je overigens? Ik zelf woon namelijk in het zuid westelijkse deel van Nederland (Zeeuws Vlaanderen). Dan zijn de afstanden meestal al ver.

Mocht iemand de prijzen bij de dealer weten, hoor ik het ook graag.

Ik zal pas na donderdag reageren want ik ben de komende dagen voor mijn werk naar het buitenland.

Alvast bedankt.

Groeten,

Han

Link naar reactie
Pippi,

Is het mogelijk om een paar foto's te maken van de stekeraansluitingen, dan kan ik zien of ze overeenkomen. Ik heb ook wel eens zo iets begrepen dat de CD wisselaars van Alpine en BMW hetzelfde waren. Mocht iemand dat met zekerhed weten laat het ons weten. Waar woon je overigens? Ik zelf woon namelijk in het zuid westelijkse deel van Nederland (Zeeuws Vlaanderen). Dan zijn de afstanden meestal al ver.

Mocht iemand de prijzen bij de dealer weten, hoor ik het ook graag.

Ik zal pas na donderdag reageren want ik ben de komende dagen voor mijn werk naar het buitenland.

Alvast bedankt.

Groeten,

Han

http://img513.imageshack.us/img513/672/img0046zf1.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/1259/img0045fk9.jpg

Dit is wat in de kofferbak zit.

De andere helft zit achter de radio. Die moet ik eruit halen met van die sleuteltjes, daar ben ik vooralsnog even naar op zoek.....

wordt vervolgd

Link naar reactie
Pippi,

Is het mogelijk om een paar foto's te maken van de stekeraansluitingen, dan kan ik zien of ze overeenkomen. Ik heb ook wel eens zo iets begrepen dat de CD wisselaars van Alpine en BMW hetzelfde waren. Mocht iemand dat met zekerhed weten laat het ons weten. Waar woon je overigens? Ik zelf woon namelijk in het zuid westelijkse deel van Nederland (Zeeuws Vlaanderen). Dan zijn de afstanden meestal al ver.

Mocht iemand de prijzen bij de dealer weten, hoor ik het ook graag.

Ik zal pas na donderdag reageren want ik ben de komende dagen voor mijn werk naar het buitenland.

Alvast bedankt.

Groeten,

Han

weet waar je aan begint, als de kabel netjes naar achteren is weggewerkt, kost aardig wat tijd om de kabel eruit te krijgen. Ik heb mijn radio vorig jaar vervangen door een Traffic Pro en heb de radio verkocht + cd-wisselaar en moest toen ook de kabel eruit halen. Een kl*ten klus, omdat diverse bekledingstukken en lijsten losgehaald moeten worden en dan het geluk hebben dat je stekker niet ergens achter blijft hangen. Trek er maar een uurtje of 3 voor uit.

Link naar reactie
Pierre,

Als ik het goed begrijp kun je gewoon de door jou genoemde kabel van een E46 gebruiken. Moet je daar nog iets aan aanpassen of past hij zonder aanpassingen? Heb je nog enig idee wat de prijs was? Alvast bedankt voor je hulp tot nu toe.

Han

Is al lang geleden meer dan drie jaar de preciese details weet ik dus niet meer, omdat ik de BMW traffic pro los had gekocht op ebay heb ik toen het hele setje gekocht bij BMW, bestond geloof ik uit aansluitsetje incl GPS antenne enz was niet goedkoop.

Aansluitdetails vind je echter hier Onder punt 6.

Kun je makkelijk zelf een kabeltje maken dus.

Link naar reactie

Pippi en Pierre,

Bedankt voor jullie moeite.

@ Pippi: Gen moeite meer doen. De gefotografeerde aansluiting komt niet met mijn CD-wisselaar overeen. Pas dus niet. Jammer.

@ Pierre: Je hebt zeker geen onderdeelnummer meer? Ook niet meer op de rekening of zo? Een kabel zelf maken zie ik voorlopig even niet zitten.

Mocht iemand nog een goed idee hebben waar ik hem kan vinden of een onderdeelnummer, graag dan. De ETK is er ook niet echt duidelijk in.

Groeten,

Han

Link naar reactie

Pierre,

Weet je toevallig nog hoe de aansluiting op de radio was? Komt deze in de grote aansluiting met de 17 pinnetjes of is het een van de drie kleine stekkertjes daar boven? De kleuren van die stekkerjes zijn dacht ik licht blauw, licht groen en nog een kleur.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.