Ga naar inhoud

testrit m roadster


pj311

Aanbevolen berichten

sinds een kleine week aktief op zoek naar een m coupe of m roadster. ik kon de lokroep naar :rolleyes: eer niet langer weerstaan (dacht ik).

dus gisteren testrit gaan maken met een m roadster, ouder model s50.

wat me onmiddellijk opviel was dat de voorzijde toch meer steenslag en bumperrimpels vertoonde dan je op het internet kon zien. dit is meestal wel zo, maar de beschadigingen waren toch prominent aanwezig. eigenlijk heb ik bij elke z die ik ooit gezien heb toch deuken in de bumper vastgesteld. ik vraag me toch af hoe de mensen het presteren om met die bumper tegen de grond te stoten. ik rij zelf zon 35000km per jaar met de z en heb nog nooit de grond geraakt. en toch zie je het zo vaak. en zeker niet alleen bij verlaagde modellen. bizar

de wagen had een goede 100duizend op de teller staan. aan de voorzijde zat aan een kant toch wat minder speling tussen de motorkap en de bumper. nu dit kan met parkeren ook eens gebeuren, maar het voelt toch niet zo goed aan. motorkap opengedaan: de voorste balk heeft ook een nieuwe laklaag gekregen. niet bijster professioneel gedaan. maar de laspunten boven de wielkasten zien er nog strak uit. dus das ok.

start de wagen. lijkt op het eerste gehoor niet zo soepel rond te draaien. niet dat hij aarzelt of zo, maar het toerental staat niet echt stabiel. is moeilijk om uit te leggen. weet niet of dit gebruikelijk is bij een koude m?

het interieur valt me onmiddellijk tegen. de kleur van de verschillende panelen (in de deuren, rond de handrem, onder de voorruit en op het stuur) hebben toch behoorlijke kleurverschillen; het is wel dezelfde kleur, maar toch weer anders donkerder, lichter... niet echt mooi. denk direct of dit mogelijk te vervangen is?

tijdens het rijden kraakt en piept er vanalles. blijkt het windscherm te zijn. ik kan niet naast de gebruikssporen kijken. de symbolen op de hendeltjes van het licht zijn gedeeltelijk afgesleten. het rijden zelf is ook niet echt wereldschokkend. ok, je voelt zeker verschil met mijn 3 liter, en het geluid klinkt meer "bmw", maar echt gek word ik er niet van.

de algemene kwaliteitsindruk is niet zo goed. net of je van een e46 in een e30 stapt. en zo rijdt hij ook.

op de weg terug naar huis, in mijn eigen z, besef ik dat ik een stap achteruit zet ipv vooruit. de diepe brom van de 3 liter tovert weer een grijns op mijn gezicht. niet zo lyrisch als de huil van de :wub: , maar een donkerder, dieper geluid zoals een grommend dier.

tja, wat moet ik hier mee? toch maar proberen om het vermogen van mijn eigen z wat op te vijzelen of verder zoeken naar iemand met een wagen in dezelfde staat als de mijne? liefst een coupé, maar wie wil die weg?

ik was naar daar gegaan met de intentie om een bod op die wagen te doen. het geld zat in mijn portefeuille. ik verbaas mezelf. nooit had ik gedacht te kunnen weerstaan...

ps ik vermeld bewust niet om welke z het gaat of waar hij staat ed. het is niet mijn bedoeling om iemands waar af te breken.

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hmm, een ander geluid/mening dan wat we hier meestal lezen...

Meestal is het beter, sneller, mooier, enz.

Mss ligt het er ook aan dat het een Roadster was, je bent tenslotte een Qp gewoon.

Een Roadster geeft volgens mij altijd meer geluiden weer (maar ben daar geen expert in, hé :rolleyes: )

Link naar reactie

Jammer, zo'n negatieve ervaring.

Heb je de :rolleyes: goed doorgehaald tot 7.000 toeren? Daar boven in pas merk je echt het verschil t.o.v. een 3 liter. Wat ik wel merk is dat de :wub: stukken sneller is wanneer alles goed warm is.

p.s. die van mij heeft geen steenslag :)

Link naar reactie
Hmm, een ander geluid/mening dan wat we hier meestal lezen...

Meestal is het beter, sneller, mooier, enz.

Wellicht dat dit een spreekwoordelijke rotte appel is tussen de :rolleyes: . Slecht onderhouden, schade gehad, bumberkleven, etc. etc. Je weet het niet.

Ben wel benieuwd naar de leeftijd en vraagprijs van deze :wub:

De Zzz zal wel niet van iemand van hier zijn, dus misschien heel geen gek idee om juist wel te vermelden waar ie te koop staat, zodat toekomstige (niet-reeds Zzz) bezitters hier eventueel van kunnen leren.

Link naar reactie

Heb je al overwogen om nog een testrit te maken in een andere M? Het lijkt er toch best op dat deze M inderdaad niet al te best is behandeld (schande!) en dat je dus geen goed vergelijk hebt kunnen maken tussen je eigen, goed onderhouden, schadevrije zzz.

Link naar reactie
Jammer, zo'n negatieve ervaring.

Heb je de :rolleyes: goed doorgehaald tot 7.000 toeren? Daar boven in pas merk je echt het verschil t.o.v. een 3 liter. Wat ik wel merk is dat de :wub: stukken sneller is wanneer alles goed warm is.

p.s. die van mij heeft geen steenslag :)

was behoorlijk druk op de weg. zo hard ging het zeker niet. ik kan me wel voorstellen dat er nog een extra pakje na 6000 toeren in zit...

het is ook niet zozeer de steenslag wat me stoort, maar eerder de bumper zelf die schade had. steenslag is onvermijdelijk. maar een barst in de bumper laat je toch maken?

Link naar reactie
Heb je al overwogen om nog een testrit te maken in een andere M? Het lijkt er toch best op dat deze M inderdaad niet al te best is behandeld (schande!) en dat je dus geen goed vergelijk hebt kunnen maken tussen je eigen, goed onderhouden, schadevrije zzz.

ga zeker verder zoeken. ik ben niet iemand die overal gaat testrijden. als ik ga, wil ik ook gelijk beslissen en betalen. is meestal de krachtigste manier om te onderhandelen.

maar bob, ik zou die wagen zeker geen schande noemen, zo negatief is het niet bedoeld. voor mij was het gewoon een teleurstelling.

Link naar reactie
Heb je al overwogen om nog een testrit te maken in een andere M?

Dat was ook mijn gedachte! Eerst eens in een goede M rijden.

Steenslag op de bumper hoeft geen probleem te zijn.

Het is een goede reden om een paar honderd euries van de prijs af te pingelen en vervolgens voor een paar honder euro te laten spuiten!

(vraag eventueel op het forum naar een goedkope schadehersteller in je regio)

Link naar reactie

Ik denk ook dat je de verkeerde hebt getroffen, ik zou overigens altijd een paar willen zien alvorens een beslissing te nemen. Wat betreft het stationair lopen die van mij loopt ook wel eens onregelmatig ondanks een goeie afstelling bij de dealer. Jammer dat je zo ver weg woont anders had je die van mij een keer mogen proberen ik weet zeker dat je dan overtuigt ben van het geweld van een :wub::rolleyes:

Link naar reactie

Zou eerst in een :m: QPe gaan rijden is van zichzelf al een veel stijvere auto dan zo'n open bakkie.

En als je eerste gevoel bij een auto niet goed is mooi laten staan en op zoek naar een betere.

Maar ga maar mooi voor een QPe ^_^

Link naar reactie
Zou eerst in een :m: QPe gaan rijden is van zichzelf al een veel stijvere auto dan zo'n open bakkie.

En als je eerste gevoel bij een auto niet goed is mooi laten staan en op zoek naar een betere.

Maar ga maar mooi voor een QPe ^_^

Open bakkie <_< Qpe, blikkie bedoel je toch Huub :m:

Link naar reactie
Zou eerst in een :m: QPe gaan rijden is van zichzelf al een veel stijvere auto dan zo'n open bakkie.

En als je eerste gevoel bij een auto niet goed is mooi laten staan en op zoek naar een betere.

Maar ga maar mooi voor een QPe ^_^

Inderdaad, beetje een stijvere auto. Bestaat er ook een QP Verso eigenlijk ?

Link naar reactie
Inderdaad, beetje een stijlvollere auto. Bestaat er ook een QP Verso eigenlijk ?

Bobbie ik mag je schrijfwijze wel. ^_^

Bobby_ewing_dallas.jpg

Link naar reactie
Dachten jullie ook ff dat Thomas niet blij zou zijn met de titel van dit draadje <_<:m:

:schater: ^_^ :m:

Link naar reactie
gaat voor alle duidelijkheid zeker niet over de M van thomas!

Misschien gaat het in de vertaling van NL naar Vlaams verloren, maar ik was banger voor wat je met Thomas zelf had gedaan ipv met zijn M ^_^

Link naar reactie
Misschien gaat het in de vertaling van NL naar Vlaams verloren, maar ik was banger voor wat je met Thomas zelf had gedaan ipv met zijn M ^_^

thomas leeft nog :schater:

Link naar reactie
Als je wat zoek zou ik meteen een van de laatste kiezen met de S54 motor. Wordt echt een verzamelaars object

Bv hier

Koop voor die pieken gewoon een Z4 M Coupe

Link naar reactie
<_< ...............

Moet de eerste nog tegenkomen voor die prijs :sleepy: :sleepy:

<_<<_< ............................................................

Link naar reactie

is toch boven mijn budget <_<

als ik dan toch mag kiezen, doe mij dan die laguna seca maar <_<

heb nog een mooie zwarte gezien bij kaiser in D voor zon 27000. is al wat interessanter...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.