Ga naar inhoud

BMW Club Days Francorchamps


navigator

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op 23 en 24 juni wordt op het circuit van Francorchamps de BMW Club Days georganiseerd.

Tijdens deze twee dagen kan je met je BMW op het circuit rijden/racen.

Ikzelf heb me ingeschreven als clublid van BMW AC Vlaanderen, maar via onderstaande link kan je je eveneens inschrijven.

http://www.bmwclubdaysfrancorchamps.com/nl/default.htm

Er wordt gereden in sessie's van 1 uur, onderverdeeld in verschillende klassen.

Het is niet echt goedkoop, maar je rijdt er wel op het mooiste circuit van Europa (gezegd door diverse F1 piloten :rolleyes: )

Hierbij nog een aantal foto's van de vorige keer genomen door "Berre"

trackday037uk5.jpg

trackday094pz6.jpg

trackday129tk0.jpg

trackday091fw9.jpg

Verder zal er heelwat moois te zien zijn in de paddock...

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Op 23 en 24 juni wordt op het circuit van Francorchamps de BMW Club Days georganiseerd.

Tijdens deze twee dagen kan je met je BMW op het circuit rijden/racen.

Ikzelf heb me ingeschreven als clublid van BMW AC Vlaanderen, maar via onderstaande link kan je je eveneens inschrijven.

http://www.bmwclubdaysfrancorchamps.com/nl/default.htm

Er wordt gereden in sessie's van 1 uur, onderverdeeld in verschillende klassen.

Het is niet echt goedkoop, maar je rijdt er wel op het mooiste circuit van Europa (gezegd door diverse F1 piloten ;) )

Hierbij nog een aantal foto's van de vorige keer genomen door "Berre"

Verder zal er heelwat moois te zien zijn in de paddock...

Die M1 :rolleyes::wub::) ;) :ok:

Geplaatst:
:schater: :schater: ik denk dat martin wel is genezen van circuit's :schater: :schater:
Geplaatst:
:schater: :schater: ik denk dat martin wel is genezen van circuit's :schater: :schater:

Hoe bedoel je :rolleyes::schater: Sorry zijn we weer een topic om zeep aan het helpen :wub: Ik vind het wel een leuk initiatief lijkt mij wel wat (kijken bedoel ik :schater: ) Meer intresse?

Geplaatst:
Hoe bedoel je ^_^ :schater: Sorry zijn we weer een topic om zeep aan het helpen :m: Ik vind het wel een leuk initiatief lijkt mij wel wat (kijken bedoel ik :schater: ) Meer intresse?

Ik ga wel mee.... KIJKEN!

Geplaatst:
Ik ga wel mee.... KIJKEN!

Altijd welkom...

Je weet toch dat je enkel via een tunnel binnen in het circuit kan raken ?

  • 5 weken later...
Geplaatst:

Morgen is het zover...

Blijkbaar ben ik één van de weinige met een "gewone" auto, anderen zijn haast allen circuitwagens.

Bovendien voorspelt men regen, dus beter rustigaan doen, ik vertrek binnen 10 dagen met de ZZZ op vakantie. :drank:

Geplaatst:

Ik was gisteren op Spa Francorchamps op de Seat Duez testdag. Ze waren de BMW Club dagen aan het opstellen bij de totaal nieuwe pitboxen die dit jaar ingezet gaan worden voor de Formule 1. Enkele mooie :offtopic: -en gezien...

image00010dn7.jpg

image00011fp8.jpg

image00012jo6.jpg

image00013km4.jpg

van mij naast een professionele rally coureur in een Seat Leon. Tering, wat gaan die gasten hard. Volgas door Eau Rouge. Na wat opjutten van de piloot in de tweede ronde een Lotus Elise eruit gereden/geremd. :thumbup: :D

Let maar niet op mijn commentaar.... :rolleyes: :offtopic:

Geplaatst:

Mooie foto's, filmpje en miniverslag Bas... :rolleyes:

Die ZZZZ is exact die van Merlijn denk ik, wat een gave kleur.

De sfeer is altijd Zoepah in Francorchamps.

Geplaatst:

Ik ga ook eens kijken.

Ik weet wel niet hoe wat waar en hoelaat :rolleyes:

Kijken hoe het vanavond afloopt :schater:

Geplaatst:
Ik was gisteren op Spa Francorchamps op de Seat Duez testdag. Ze waren de BMW Club dagen aan het opstellen bij de totaal nieuwe pitboxen die dit jaar ingezet gaan worden voor de Formule 1. Enkele mooie :thumbup: -en gezien...

Hoe kwam je daar zo terecht? Op uitnodiging of kon je zo naar binnen?

Leuk filmpje :rolleyes:

Geplaatst:
Hoe kwam je daar zo terecht? Op uitnodiging of kon je zo naar binnen?

Leuk filmpje :newblush:

Dit was op uitnodiging...

Geplaatst:

Kom net op m´n camera nog een paar foto´s tegen:

Speciaal voor Roodkapje

p6220189smallga0.jpg

p6220192smallhx3.jpg

Dit vond ik erg cool... aangepaste GT3RS voor een gehandicapte coureur :newblush: . En wat ging die gozer hard!

p6220194smallxe0.jpg

Geplaatst:
Kom net op m´n camera nog een paar foto´s tegen:

Speciaal voor Roodkapje

p6220189smallga0.jpg

p6220192smallhx3.jpg

Dit vond ik erg cool... aangepaste GT3RS voor een gehandicapte coureur :thumbup: . En wat ging die gozer hard!

p6220194smallxe0.jpg

Heeft Huub nou einedelijk zijn witte :thumbup:
Geplaatst:
Ik ga ook eens kijken.

Ik weet wel niet hoe wat waar en hoelaat :thumbup:

Kijken hoe het vanavond afloopt :schater:

Door bovenaan eens te lezen wist je heelwat meer... :thumbup:

Waar hang je toch de hele tijd uit... :schater:

Heb gisteren een ganse dag op het circuit vertoefd in gezelschap van wat AC Vlaanderen leden die jij ook kent sinds de Vroemdag in Zolder. Men was dan ook verwonderd dat jij er niet bij was...

Berre was er ook en die zal in de loop van de week wat foto's posten van het evenement.

Mijn foto's volgen ook nog, maar kan jullie nu al verzekeren dat daar heelwat moois van BMW te zien was.

En haast niemand spaarde zijn kar, ik was denkelijk de enige die dacht aan mijn banden (na vijf ronden voelde de bovenlaag aan als kauwgum...), remmen en evt. crashes wegens de steeds weerkerende buien.

Zal een mooi verslagje plaatsen als ik wat meer tijd heb (moet nu effe weg...)

Geplaatst:

Zoals gisteren beloofd : een verslag van de BMW Days op Francorchamps.

Zaterdagmorgen werden we verwacht vanaf 8.00 u met een koffie en croissant. De briefing daarna was duidelijk : wie "het zotteke" uithangt, kan meteen naar huis vertrekken. Eerste indruk : alles wat BMW ooit groot maakte in races, leek precies daar te zijn. Tweede indruk : op wat M3's na, viel er weinig "roadlegal" BMW's te zien. Nog wat QP's en dan hadden we het zowat.

Na een sessie achter pace car (verboden in te halen en dus niks voor mij :mellow: ), kwam de eerste open sessie op een opdrogend circuit. Ik had mijn Dunlop's erop laten liggen (mijn ouwe Goodyears hebben geen profiel meer) en dat viel prima mee.

Na het verkennen van het circuit en de nieuwe bochtencombinatie aan start/finish terug binnen en bandendruk controleren.

Dan terug voor een sessie van een zestal ronden vlot tempo. Wegens een "zandbakbezoek" van een deelnemer dienden we de piste te ontruimen. Goed zo, want mijn banden begonnen al echt warm te lopen. De bovenlaag voelde al heel mals aan.

Na een tiental minuten, terug piste vrij en gaan...

Na de motorstilte 's middags ging het weer verder met afwisselende sessie's. Eéntje was enkel voor M's en zo reed ik dan eens mee met de E36 M3 van Serge, een beauty met een carbon airbox, scherpere nokkenassen, Brembo remmen en een joekel van een Supersprint uitlaat. Man, wat gaat dat ding :thumbup:

Daarna nog wat tijd voor de Historic BMW's (wat een geluid, wat een karrren) en daarna de laatste open sessie.

Vanaf het begin had ik het gevoel dat er heelwat bij waren gekomen die nog voor de besttijd van de dag gingen.

Ik had haast niet meer voldoende aan 3 spiegels om alles wat achterop kwam, in 't oog te houden.

Voor mezelf uitgemaakt dat ik na nog 1 rondje zou stoppen, maar dan was het ineens code rood. Twee exemplaren waren in de zandbak beland en einde van de pret. Na weer wat wachten stond er zoveel volk aan te schuiven om de laatste 15 min vol te maken, dat we het raadzamer vonden om het voor bekeken te houden.

Onder alweer een hevige regenbui dan maar (veilig en heelhuids) terug naar huis.

En wat hebben we geleerd ?

Dat ik zoiets pas weer doe als ik aangepaste remmen heb en een stel banden wat op 1 dag mag "opgerookt" worden. Of een M3 zou natuurlijk ook OK zijn ... :blink::kisstogether:

Dat jullie iets gemist hebben. Allemaal goed en wel om 200 + kmh te gaan rijden op een rechte snelweg :nono: , maar hier was het echt om te doen. Rijlijnen zoeken, rempunten, meerijden met het "grote" spul... Hier kon het ...

Dat niet iedereen zichzelf in de hand heeft als ie op een circuit is. Eén van de nederlandse E30's mocht kennis maken met de betonnen muur na een fout remmanoeuvre. Ook de E30 touring die AC Vlaanderen had klaargemaakt, diende afgevoerd...

Gelukkig was het enkel materiele schade.

Geplaatst:

Enkele pics :

bmwclubdays07059yv0.jpg

Racing beauty's

bmwclubdays07075wo8.jpg

Veel plezier gehad met die E30's. In de bochten kwamen ze voorbij met veel risico, op de rechte stukken reed ik terug voorbij...

bmwclubdays07287lc9.jpg

De AC Vlaanderen "racing mobiel", die een meter korter het circuit verliet...

bmwclubdays07316zw4.jpg

De prachtige E36 van Serge (ongeveer 355 pk en nog roadlegal ook)

bmwclubdays07101ba2.jpg

Ook de laatste realisatie van BMW Motorsport, de 120D was aanwezig.

bmwclubdays07125tt3.jpg

Nog een race icoon, de eerste M3

bmwclubdays07142do1.jpg

De Raidillion opknallen : ik kreeg er nog meer bewondering voor F1 en andere Gt-rijders...

Geplaatst:

Fraaie foto's, die van jou én van Berre!

Die ZZZ QP met NDW 229 ken ik, maar is de ZZZ R met TN-DT-51 ook van iemand hier??

Geplaatst:

wat een ongelooflijke verzameling! prachtig!

Geplaatst:
wat een ongelooflijke verzameling! prachtig!

Er kan volgend jaar nog altijd wel een M QP of twee bij, hoor (Jeroen, PJ :wave: )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.