Ga naar inhoud

Pech onderweg


Jorgen

Aanbevolen berichten

Vanochtend mooi mijn hele auto gepoetst, dus dacht vanmiddag; ik ga even lekker een rondje rijden. Het was per slot van rekening warm genoeg om de kap open te doen. Het pakte vandaag helaas niet zo rooskleurig uit als dat ik gedacht had.

Onderweg roken we ineens een brandlucht, maar niet van hout ofzo, meer alsof je aan het lassen bent. Dus ijzer dat heel erg warm wordt. 50 meter verder was de lucht nog niet weg en zag ik ineens vage rookontwikkeling. De auto dus maar gauw geparkeert en de rook werd als maar erger. Het horror scenerio van een brandende auto zag ik al helemaal voor me. Gauw het contact eraf, uitgestapt, de motorkap open en kijken of er iets te zien viel. Helemaal niets. Alles zag er normaal uit, rook daar ook geen brand lucht, zekeringen waren allemaal goed. Vreemd.

De rook werd ondertussen alleen maar erger en erger. En ik begon toch al een beetje iets van paniek te voelen. Dus maar gauw de BMW centrale gebeld of ze zo vriendelijk wilden zijn om snel iemand te sturen die hulp kon bieden. Dat wilden ze wel. Dus nu was het wachten op de helpende hand. De rook was ondertussen niet afgenomen en ik alles nog een keer nakijken, met het boekje in mijn hand. Zag ik tot mijn verbazing dat de lichten nog aanstonden, althans, de lichtschakelaar stond nog omhoog, en dat terwijl ik niet eens het waarschuwing geluidje had gehoord. De schakelaar maar gauw naar beneden gedrukt en toen werd het roken gelukkig minder.

Een paar minuutjes later kwam de hulp al. Erg netjes, ze hadden gezegd 30 tot 45 minuten, maar volgens mij waren het er maar 15, kan ook door de spanning komen. De man alles even uitgelegd, maar hij durfde het niet aan om de auto weer te starten of om ons weer op pad te sturen. Hij kon nu onmogelijk een goede diagnose stellen. Dus auto werd dus helaas meegenomen achter op de vrachtwagen. (vanavond zal ik er nog een aantal foto's en als het lukt een filmpje van plaatsen). Hij zal mijn auto morgen naar de BMW garage brengen voor reparatie. Hij dacht zelf dat de dimmer van het dashboard ligt contact maakte ofzo.

Dus morgen even afwachten wat de garage zegt. Ik hoop dat het allemaal onder de huisselectie garantie valt. Neem aan van wel toch?? Het is niet een gebruikelijk mankement lijkt me zo. Maar goed morgen dus maar even afwachten.

Ze hadden helaas geen Z3 al vervangend vervoer, dus ik moest mijn reis met een Fiat Punto voortzetten. Wat rijdt zo'n auto slecht als je net uit je Z3 komt stappen. haha.

Ik weet nog niet of ik al kan zeggen eind goed al goed, maar volgens mij heb ik wel geluk gehad dat niet de hele auto in rook is opgegaan...

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De rook werd ondertussen alleen maar erger en erger.

Gelukkig valt het nog mee, ik kan me de 'paniek' wel voorstellen. Je moet er toch niet aan denken dat je binnen een kwartier getuige van een flinke autobrand bent, en dat het dan je eigen auto betreft :kisstogether:

Overigens is dit ook niet leuk als je je auto ooit gaat verkopen. Een auto waarin gerookt is levert toch meestal minder op :schater:

Succes met de afwikkeling en heel veel sterkte met de Punto!

Link naar reactie

Volgens mij komt het nog door die 'iets te snelle' rit naar de ring... :wave:

Dit Zal toch heus wel een garantie geval Zijn.

Link naar reactie

Dat is schrikken......

Heb ik ook eens gehad (andere auto) rook...... man man... schrikken

helaas toen bij mij niet goed afgelopen... :wave:

Voorlopig klinkt gelukkig het probleem bij jouw ZZZ niet al te erg.

en dit zal zeker onder de huisselectiegarantie vallen.

Overigens goed te horen dat die BMW centrale zo goed/snel reageerd.

Succes

Link naar reactie

Bij deze dan twee foto's. Ben nog bezig met het uploaden van het filmpje, zodra dat klaar is zal ik hem ook even posten.

Hier staat hij klaar om opgetakeld te worden.

Fotos-0122.jpg

En hier staat hij op de vrachtwagen bij de garage. Morgen wordt hij netjes afgeleverd bij de BMW garage.

Fotos-0123.jpg

Link naar reactie
Dit Zal toch heus wel een garantie geval Zijn.
Voorlopig klinkt gelukkig het probleem bij jouw ZZZ niet al te erg.

en dit zal zeker onder de huisselectiegarantie vallen.

Dat lijkt mij ook en ik hoop dat die geur van de rook niet in de auto blijft hangen. Anders moet daar ook nog iets aan gedaan worden.

Morgen maar eens contact opnemen met de BMW garage over hoe het verder zal gaan. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Link naar reactie

De kwaliteit van het filmpje is erg slecht. Had de verkeerde instellingen van mijn telefoon gebruikt. :D

Maar als je het venster van internet explorer klein maakt is het nog een beetje te zien.

Filmpje

PS: zo gaat het lekker snel met mijn posts :thumbup::blink:

Link naar reactie
Mooi sh@t voor je zijn altijd van die wazige problemen :thumbup: Ik ben zelf in het verleden een keer met een lege emmer de weilanden in gegaan om mijn Alfa te redden maar helaas :D Hopelijk valt het voor jouw allemaal mee :thumbup:

Een Alfa hoef je toch niet te redden Roger, die moet je uit z'n lijden helpen !!! :schater:

:blink:

Link naar reactie
Toch maar deze installeren Jorgen ! :newblush:

5x5gdjb.jpg

Succes met de oplossing !! :ph34r:

Ik kan zo niet zien wat voor soort blusmiddel er in dit apparaat zit. Het is sterk af te raden om een poederblussser te gebruiken. Het poeder is nl. zout. Je kunt je wel voorstellen wat dat doet met het metaal en alle electrische componenten in je auto. Brand is dan ineens niet zo erg....... Meestal wordt die schade nl. wel door de verzekering gedekt.

Als je iets aanschaft koop dan een schuimblusser.

Link naar reactie
Als je iets aanschaft koop dan een schuimblusser.

Bedankt voor de tip, altijd vervelend om achteraf achter zoiets te komen, gelukkig niet nodig gehad tot nu toe (afkloppen)

Vandaag even gebeld met Dusseldorp. Ze hebben een nieuwe koplampschakelaar besteld, dat was het probleem. Morgen waarschijnlijk klaar als ze niets anders meer tegenkomen. En het valt onder de huisselectiegarantie, ook wel fijn om te weten...

Dus morgen hopelijk meer (goed) nieuws, als hij weer bij de deur staat.

Link naar reactie

Helaas geen goed nieuws vandaag. Heb net gesproken met Dusseldorp en de nieuwe schakelaar die ze erin hadden gezet vanochtend is meteen weer doorgebrand. Het probleem ligt dus ergens anders, ze weten alleen nog niet waar. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken.

Iemand hier een idee?? Zondagoverdag heb ik het motorblok aan de bovenkant schoongepoetst met WD40, en de motorkap aan de onderkant schoongemaakt met water en zeep. Maar hier mag het toch niet aan liggen denk ik...

Link naar reactie
Helaas geen goed nieuws vandaag. Heb net gesproken met Dusseldorp en de nieuwe schakelaar die ze erin hadden gezet vanochtend is meteen weer doorgebrand. Het probleem ligt dus ergens anders, ze weten alleen nog niet waar. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken.

Iemand hier een idee?? Zondagoverdag heb ik het motorblok aan de bovenkant schoongepoetst met WD40, en de motorkap aan de onderkant schoongemaakt met water en zeep. Maar hier mag het toch niet aan liggen denk ik...

Niet om het een of ander, maar rook betekend verbrandt plastic. Of te wel de isolatie van je een of meer draden is verkoold, en daar kool stroom geleidt zal een schakel vervangen niet echt helpen. Als je geluk hebt is het verbranden slechts lokaal, ter plekke van de kortsluiting is de hitte het grootst, maar gezien de duur van je kortsluiting, je schreef na uitzetten motor bleef het roken, vermoedt ik dat je een stuk kabelboom mag laten vervangen. Dat kan erg prijzig zijn en hoop dan ook dat ik ongelijk blijk te hebben. Succes!

Wat betreft water en zeep. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, tenzij behoorlijk gemorst hebt en een connector vol water, zeep en zout hebt laten lopen. WD40 is het zeker niet, dat is een isolator.

Cheers,

Marc

Link naar reactie
Ik kan zo niet zien wat voor soort blusmiddel er in dit apparaat zit. Het is sterk af te raden om een poederblussser te gebruiken. Het poeder is nl. zout. Je kunt je wel voorstellen wat dat doet met het metaal en alle electrische componenten in je auto. Brand is dan ineens niet zo erg....... Meestal wordt die schade nl. wel door de verzekering gedekt.

Als je iets aanschaft koop dan een schuimblusser.

Daar sluit ik mij geheel bij aan. Nooit een poederblusser!!!!

Link naar reactie
Als je auto op het punt staat compleet uit te fikken wedden dat je zelfs een poederblusser zal pakken? :rolleyes: Een beetje zout is nog altijd beter dan een compleet verkoolde restant van je ZzZ. :mellow:

Hangt er een beetje vanaf hoe die verzekerd is

Stel je gebruikt een poederblusser en de schade blijft beperkt, jij blij de verzekering nog blijer.

Dan na een half jaar ofzo krijg je de meest wazige elektrische problemen (dat zout komt echt overal) de verzekering nog steeds blij en jij wat minder :mellow:

Een schuimblusser (water met triple F ) is voor eigen gebruik echt beter.

(Het enige goede aan poederblussers is dat meer dan de helft het niet doet na verloop van tijd, dan heb je geluk)

JCK

Link naar reactie

Het probleem is een eigenlijk dat een schuimblusser niet te krijgen is in zo'n mooie 1 kg uitvoering.

Ze beginnen bij 2 kg, en dat is meteen zo,n grote unit.

Link naar reactie

Gister bij de dokter geweest om te kijken hoe het met haar gaat. Ze hebben haar helemaal uitgekleed en haar hersenstam blootgelegd. Ze zijn alle zenuwen aan het prikkelen om te kijken welke niet goed werken.

Om de pijn van haar wederhelft te verzachten heeft hij een Mini Cooper S meegekregen. Erg leuke funkar, maar kan mijn schatje toch bij lange na niet vervangen.

Waarschijnlijk is ze morgen weer helemaal in orde, na enige revalidatie en plastisch chirurgie. Ik heb zaterdag al vrij gepland om haar alle aandacht te kunnen geven.

Link naar reactie

Dat het altijd erger kan blijkt maar uit deze foto:

1181813dimgij2.jpg

Van het Duitse forum. Reparatiekosten, 19.000euro!!! Daardwekelijke oorzaak is nooit 100% zeker geweest. Mogelijke oorzaken zijn:

- Vasthangende ventilator motor (airco)

- Kortsluiting in de sigarettenaansteker

Misschien raadzaam om deze punten extra te controleren!!!

http://www.zroadster.com/forum/bmw-z3-road...telkonsole.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.