Ga naar inhoud

Banden


Aanbevolen berichten

Beste forumgenoten, hierbij wil ik jullie het volgende vragen: volgens de BMW dealer kan ik onder mijn Z3 alleen banden laten plaatsen die door hun geleverd worden. Momenteel heb ik rondom Michelin Pilot HX 225/50 ZR 16. Nu komt het:

alleen de dealer heeft deze banden met een sterretje (?) op de flank. Dit is echt heel speciaal want: bij de kwikfitter kan je dezelfde Michelin kopen alleen zit daar dan het sterretje niet op. Alleen de echte " BMW" Michelin banden garanderen mij een perfecte rijgedrag, volgens de dealer. Heeft iemand hier ooit van gehoord? Dan nog vraag 2: bij de "kwikfitter" bij mij in de buurt kan ik Dunlop SP Sport 9000 banden aanschaffen. Als ik deze banden Google zie ik alleen maar positieve berichten, de band heeft 4 van de 5 sterren. Zou het nou verstandig zijn om deze achter te laten monteren of moet ik echt aanhouden wat ik hier en daar op het forum lees: rondom dezelfde banden? Nog even wat extra gegevens: profiel achter is nu zo'n 3mm. Het verschil in prijs tussen de Michelins en de Dunlops is €130 in het voordeel van Dunlop. Wederom mijn hartelijke dank voor jullie reactie! Groet van Mark.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kies voor de Dunlop IMHO !!! Top banden ! :thumbup:

Geen verschillende banden/sporen/profielen rondom monteren om problemen te voorkomen ! :offtopic:

Link naar reactie

Hallo,

Achterbanden naar voren leggen en voor banden naar achter, ervan uitgaande dat je voor banden nog beduidend meer profiel hebben dan de achterbanden.

Dan alles "kaal" rijden en de michelin vervangen door een ander merk.

Dunlop is een fijne band, heb zelf ook de Dunlop sp 9000 erop liggen voor de tweede maal.

Heb ook de Fulda carat extremo gereden, is ook nier verkeerd.

Jouw BMW stealer wil je gewoon een poot uitdraaien! Er zijn overigens ook goede BMW dealers! (van Hooff in Veldhoven)

Groeten Maarten

Link naar reactie
Beste forumgenoten, hierbij wil ik jullie het volgende vragen: volgens de BMW dealer kan ik onder mijn Z3 alleen banden laten plaatsen die door hun geleverd worden. Momenteel heb ik rondom Michelin Pilot HX 225/50 ZR 16. Nu komt het:

alleen de dealer heeft deze banden met een sterretje (?) op de flank. Dit is echt heel speciaal want: bij de kwikfitter kan je dezelfde Michelin kopen alleen zit daar dan het sterretje niet op. Alleen de echte " BMW" Michelin banden garanderen mij een perfecte rijgedrag, volgens de dealer. Heeft iemand hier ooit van gehoord? Dan nog vraag 2: bij de "kwikfitter" bij mij in de buurt kan ik Dunlop SP Sport 9000 banden aanschaffen. Als ik deze banden Google zie ik alleen maar positieve berichten, de band heeft 4 van de 5 sterren. Zou het nou verstandig zijn om deze achter te laten monteren of moet ik echt aanhouden wat ik hier en daar op het forum lees: rondom dezelfde banden? Nog even wat extra gegevens: profiel achter is nu zo'n 3mm. Het verschil in prijs tussen de Michelins en de Dunlops is €130 in het voordeel van Dunlop. Wederom mijn hartelijke dank voor jullie reactie! Groet van Mark.

Ik ben dus al even een tijd aan het bedenken he vwb een ander merk ik ben Michelin gek en ik durf het met mijn ZZZZ niet aan (nogal gevoelig die Z4) om een ander merk te nemen als Michelin maar ja dat is altijd zo moeilijk om voor iemand anders te bedenken, je moet het ervaren denk ik iedere auto is toch anders vwb sporing IMHO en ja Michelin is in mijn geval ruim 100 euro per band duurder.

Vwb jou dealer vind ik maar een beetje een L$%^ verhaal van hem de code's staan allemaal duidelijk op de band.(eventueel voor bandencode uitleg www.autobandenmarkt.nl)

Link naar reactie
Hallo,

Achterbanden naar voren leggen en voor banden naar achter, ervan uitgaande dat je voor banden nog beduidend meer profiel hebben dan de achterbanden.

:thumbup: Ehhhh, zou ik niet doen.... Vele onder ons hebben achter bredere banden erop zitten t.o.v. voor en achterwielen staan behoorlijk ´gecamberd´ wat zorgt voor een ongelijke slijtage van het loopvlak (binnenzijde slijt sneller dan de buitenzijde). Niet zo slim om dan die banden naar voren te verplaatsen.

Link naar reactie
volgens de BMW dealer kan ik onder mijn Z3 alleen banden laten plaatsen die door hun geleverd worden.

Als ik zo iets lees zakt mn broek af.

Gelijk een andere garage nemen voor onderhoud, want hier wordt je beduveld. :thumbup:

Link naar reactie

De dealer heeft helemaal gelijk.

Er zijn inderdaad bepaalde bandenmerken die speciale banden leveren voor een type auto, deze hebben idd een speicale typeaanduiding. Voorbeeld hiervoor was de eerste generatie E60 5-serie als we het over BMW hebben. Die was bijzonder gevoelig voor cuppen van de banden aan de vooras. Oorzaak hiervoor was een wielophangingsprobleem wat ze niet opgelost kregen, de bandenfbarikanten hebben het opgelost door een iets andere band te leveren. Latere versies is de wielophanging aangepast. Als je daar dus een "kwik-fit Michelin" band opzet zonder die extra codering loop je extra kans op cuppen. Mercedes heeft zo ook veel aparte banden. Ik weet dit omdat een goede bekende van me testrijders is voor deze merken auto's/banden. Hij ontwikkeld de eerste montage banden.

echter:

ik zou het advies (het verkooppraatje) lekker in de wind slaan :offtopic: en er gewoon een normale band op leggen! Hij wil gewoon ff geld aan je verdienen :thumbup: Voor de Z3 maakt dit echt niets uit.

Link naar reactie

De banden met een sterretje zijn idd de versie die speciaal voor de fabriek gemaakt zijn door de fabrikant, hebben veel merken.

Je kunt echter van alles rijden hoeft niet persee deze te nemen, verkooppraatjes.

Ik wissel nog al vaak van velgen en banden en moet zeggen dat ik echte slechte banden niet meer tegenkom bij de A en B merken. Kwestie van smaak. :thumbup:

Link naar reactie

Bridgestone Turanza ER300 is een superband (misschien niet helemaal goed gespeld)

2 maal in AMS als 1 van de beste getest (Hiermee gaat m'n V70 bij wijze van spreken 2 keer zo snel een haakse bocht door als met diverse andere bekende merken en typen)

Gaan ook op m'n Z3 als ik er aan toe ben

FireSpy

Link naar reactie

Ik had met de voormalige Porsche ook speciale typekeuring op de banden nodig. Had te maken met de goedkeuring van Porsche om het rijdgedrag en maximale snelheid te garanderen. Echter gewone banden onder laten zetten omdat de auto al ver van de garantieperiode af zat.

En dat reed natuurlijk ook prima.

Link naar reactie

Beste allemaal, hartelijk dank voor jullie reacties. Ben voor de zekerheid eens met een schuifmaat het profiel gaan meten en wat bleek: 5 mm (in het midden spoor links en rechts).

Da's dus mazzel hebben want volgens mij kan ik hier nog wel even verantwoord mee voort niet? Scheelt weer even een paar honderd euro-tjes! Ga voor de toekoms alle reacties wel in het achterhoofd houden natuurlijk. Hartelijke groet van Mark.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.