Ga naar inhoud

Motor reinigen...wat is de beste manier ?


Aanbevolen berichten

Na toch enige tijd zonder resultaat gezocht te hebben hier dan maar even de vraag :

Ik vroeg mij af hoe ik het beste mijn motor kan reinigen en evt oppoetsen ?

Ik neem aan dat de zwarte kunstofdelen onder de motorkap namelijk anders schoon gemaakt dienen te worden (mede omdat dit tamelijk aan hitte onderhevig staat)dan de delen buiten de auto.

Is het trouwens af te raden om de motor af te spuiten ?

Wie heeft er goede tips hiervoor ? Het gaat dus om het reinigen en mooi maken voor alle duidelijkheid.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Na toch enige tijd zonder resultaat gezocht te hebben hier dan maar even de vraag :

Ik vroeg mij af hoe ik het beste mijn motor kan reinigen en evt oppoetsen ?

Ik neem aan dat de zwarte kunstofdelen onder de motorkap namelijk anders schoon gemaakt dienen te worden (mede omdat dit tamelijk aan hitte onderhevig staat)dan de delen buiten de auto.

Is het trouwens af te raden om de motor af te spuiten ?

Wie heeft er goede tips hiervoor ? Het gaat dus om het reinigen en mooi maken voor alle duidelijkheid.

Dit vroeg ik mij ook al af. Ben ook erg geïnteresseerd in tips.

Link naar reactie
Hoezo niets te vinden? :blink: In no time, trefwoord "motor + reinigen". :thumbup::blink:

Dank je Rob :rolleyes:

Ik had het +je er niet tussen gezet dus denk dat ik het daardoor niet kon vinden.

Maar WD40 is veilig genoeg dus om te gebruiken niet dat ik in ene een brandje krijg ofzo doordat het allemaal iets te warm wordt ?

Als je de motor afspuit is het dan het beste om dit met draaiende motor te doen ? en wat als je nou geen luchtpistool hebt, is het dan wel verstandig ?

Veel vragen maar heb geen zin dat de motor %^$% gaat lopen als hem afspuit.

Link naar reactie

de motor afspuiten is eigenlijk helemaal niet goed als je dat met de hoge druk doet, wij vragen het altijd eerst aan onze klanten en zeggen erbij dat het op eigen risico is.

Als je het toch doet, raad ik je als ervaren autopoetser aan om de ZZZ te laten lopen, dus motor draaien laten.

Maar het allerbeste is nog om hem naar ons te brengen! :rolleyes:

Nee zonder gekheid, je kan nl. vocht op de raarste plekken krijgen.

Link naar reactie
de motor afspuiten is eigenlijk helemaal niet goed als je dat met de hoge druk doet, wij vragen het altijd eerst aan onze klanten en zeggen erbij dat het op eigen risico is.

Als je het toch doet, raad ik je als ervaren autopoetser aan om de ZZZ te laten lopen, dus motor draaien laten.

Maar het allerbeste is nog om hem naar ons te brengen! :rolleyes:

Nee zonder gekheid, je kan nl. vocht op de raarste plekken krijgen.

En wat kost een poetsbeurt ,binnen,buiten,motorruim , bij jou dan als ik vragen mag ?

Link naar reactie

Spuit je motor niet af als hij warm is.... evenals je wielen (gaat om de remschijven) niet!!!

Alles wat warm is en vervolgens snel afkoelt, trekt krom of gaat kapot.

Als jij net hebt zitten blazen met die bak... uitlaatspruitstuk gloeit en er vervolgens koud water op spuit, heb je grote kans dat hij boos wordt!

Link naar reactie
Spuit je motor niet af als hij warm is.... evenals je wielen (gaat om de remschijven) niet!!!

Alles wat warm is en vervolgens snel afkoelt, trekt krom of gaat kapot.

Als jij net hebt zitten blazen met die bak... uitlaatspruitstuk gloeit en er vervolgens koud water op spuit, heb je grote kans dat hij boos wordt!

Yeah, Als je in de winter (temp ca. 2 graden) in de stromende regen met 120km/uur een vrachtwagen inhaalt in een wolk van regen zal de motorruimte ook drijfnat worden (en gelijk verdampen).

Dus dat krom trekken geloof ik niet zo in.

Zelf heb ik mn zetje een paar maanden geleden VOORZICHTIG laten stoomcleanen (I.d.d. met draaiende motor).

De spuit vnl laten richten op de carrosserie in de motorruimte + delen waar geen electra te zien was.

Link naar reactie
Denk dat ik maar is met de WD40 en wat doeken ga spelen dan...

WD40 !!! Wondermiddel !!! Gebruik het altijd onder de kap !!! :rolleyes::wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.