Ga naar inhoud

Gezocht: Korte Z3 rondleiding van liefhebber in regio Delft!


Aanbevolen berichten

Thanks all!

Ik heb inmiddels 2 reacties van mensen uit de buurt waar ik kan langskomen, helemaal goed dus, zo'n forum!

Ook Roodkapje zal binnenkort wel worden benaderd om te informeren wat mijn mooie 5 bij hem oplevert. Alhoewel ik zelf meer van het particulier kopen / verkopen ben, (scheelt je toch weer de handelaarsmarge, maar ruil je in voor iets meer risico) weet je maar nooit of er een interessante deal te maken is, mits ik voor de Zzz ga natuurlijk! :thumbup:

Ook op het MR2 front zit er schot in de zaak, ik hoop dus binnenkort een weloverwogen keuze te kunnen maken, met dank voor alle hulp alhier natuurlijk!

Zo'n Coupe is erg leuk, maar niet open! En dat is toch wel de hoofdredenen om naar wat anders te kijken. Is dat van die halfnaakte vrouw op de picnictafel typisch iets uit de coupe-cultuur? :offtopic: :schater:

Oh.. wat is "QP" ?

Tot slot zal ik nog even wat olie op het vuur gooien, hier komt mijn shortlist !:

1. Honda NSX

2. Honda S2000

3. Lotus Elan SE Turbo

4. BMW Z1

5. MR2 ZZW30 1.8 Special Edition

6. BMW Z3 2.8+

7. Opel Speedster

8. Lotus Elise

9. Smart Cabrio Coupe, Brabus

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tot slot zal ik nog even wat olie op het vuur gooien, hier komt mijn shortlist !:

1. Honda NSX

2. Honda S2000

3. Lotus Elan SE Turbo

4. BMW Z1

5. MR2 ZZW30 1.8 Special Edition

6. BMW Z3 2.8+

7. Opel Speedster

8. Lotus Elise

9. Smart Cabrio Coupe, Brabus

We hebben eerder een type volledig wegwijs gemaakt hier op het forum. De man twijfelde ook, naar zeggen.

We hebben hem voorzien van vele eerlijke en openhartige meningen en reacties.

Nooit meer een woord van vernomen.

Ben heel benieuwd hoe dat met jou gaat, gezien de ranking (#6) van de Z3 in je lijstje.

Link naar reactie

1. Honda NSX

2. Honda S2000

3. Lotus Elan SE Turbo De eerste Elan was zo mooi... en toen dit mormel

4. BMW Z1 geweldig!

5. MR2 ZZW30 1.8 Special Edition

6. BMW Z3 2.8+ Dat is helemaal niets :blink:

7. Opel Speedster stuiterbak, zeker niet dagelijks te gebruiken (alleen met niergordel)

8. Lotus Elise Echte Engelse degelijkheid...

9. Smart Cabrio Coupe, Brabus Heb ik 2 dagen te leen gehad....nog trager dan een 1serie met een begrensde 1liter diesel (dat was geen brabus)

Link naar reactie
Heej Marvin heb je Martine gevonden????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Haha moet nog even wennen aan de 4 daagse werkweek wel errug lekker hoor.

HJ2 is echt geholpen met deze sterke verhalen.

:blink:

Dus?

Dus? ik constateer een erg hoog partyflock gehalte. Beetje jammer... die kerel stelt een normale vraag en in no time gaat het enorm offtopic met sterke verhalen en flauwe plaatjes. En daar is dit draadje echt bij gebaat. :ok:

Link naar reactie

Dank voor de link naar het andere topic.

Ik heb het helemaal doorgespit (wat moeilijk was tussen alle off-topic :thumbup: ) en kan mezelf nog niet echt herkennen hoor. Ik zou graag van je voorspellende gave gebruik maken voor het geval 't een Z3 wordt (Ik weet 't ECHT nog niet! :angry: ) Dan weet ik tenminste of het nog een goede aankoop wordt!

Wel weer wat geleerd: Mezelf niet blindstaren op de hardtop, en en SLK is aan de kleine kant voor mijn postuur (net als de lotus die overigens subliem reed :-)

De shortlist roept natuurlijk ALTIJD discussie op (had ik ook verwacht) Maar over smaak valt uuuren te twisten...

De shortlist is, zoals in de start van het topic is te lezen, gereduceerd tot een Z3 2.8, pre-facelift of een MR2 ZZW30 (keuze uit 2 dus)

Ook weet ik zeker dat ik powersteering, airco en lederen bekleding wil (en de hardtop blijft trekken al was het omdat ik in de stad woon)

Voor beide wagens heb ik 2 liefhebbers kunnen vinden die me een demo willen geven van hun wagen (Jeee, echt heel erg fijn!) , en echte gebruikservaringen erbij kunnen vertellen (totaal dus 4 bezichtigingen)

Check gerust het MR forum om te zien of dat serieus is. :thumbup:

Boy, ik zou willen dat ik al zo ver was dat ik exact weet wat ik wil :wave: , maar tot nu toe convergeert her allemaal best aardig hoor!

I'll keep you posted!

Link naar reactie

Mission Accomplished :thumbup:

Aad-Z3 en Hendrik hebben me zeer geholpen door hun Z aan me te showen, en nog meer door de pro's en con's vanuit gebruikersperspectief toe te lichten. Ik ben al met al een stuk wijzer geworden. Met Aad ben ik een stukje door de omgeving getourd, en heb vanuit bijrijdersperspectief de rit mogen ervaren, waardoor ik alle tijd had het interieur in me op te nemen. (zit ik straks toch voor het grootste gedeelte tegenaan te kijken) :smart: Hendrik had zowaar de euvele moed om mijzelf ook een stuk te laten rijden, waarvoor hulde! :blink:' 't blijft toch altijd maar weer een gok wat voor iemand je achter het stuur laat, is dus zeer gewaardeerd.

Gisteren ben ik ook bij een MR2 wezen kijken, waar ik ook een stuk mee door de polder ben gereden.

Als eerste de main conclusion: Het wordt een Z!

Voor degenen die niet aan zelfkastijding willen doen: Lees vooral vanaf hier NIET verder. Kun je wel tegen een stootje: Hieronder zal ik geheel ongevraagd en overbodig (want het wordt immers toch een Z) mijn overwegingen neerzetten. Let op: 't zijn MIJN indrukken, en je hoeft het er dus ook vooral niet mee ens te zijn (liever niet zelfs, dan leren we wellicht nog wat van elkaar) Het leukste is dan ook om ongezouten kritieken op mijn mening te geven... toch? :wave:

1. Afwerking:

Duidelijk de Z!. De MR2 is vol met Jip en Janneke plastik onderdelen, 't interieur doet goedkoop aan en voelt niet goed aan (schakelaars, dashboardbekleding e.c.) Ondanks dat het interieur van de 2 minder gedateerd oogt als de Z, blijft de kwaliteit dus achter. Dit geldt overigens ook voor de rammeltjes, piepjes en kraakjes die volop aanwezig zijn in de 2.

2. Interieur:

Ik kan geen winnaar kiezen: De Z en de 2 zijn op hun eigen manier gewoon mooi. Wel is de 2 veel moderner en jeugdiger om te zien. Ik durf zelfs te beweren: sportiever. Dat van de Z compenseert dat in ruime mate door klasse.

3. Exterieur:

Het bleek al uit mijn shortlist: duidelijk de 2. Je komt 'm bijna niet tegen in NL, en hij ziet er gewoon ontzettend goed uit. Niet dat de Z me tegenstaat, integendeel, maar de looks van de 2 vind ik gewoon spannender.

4. Rijden:

Moeilijk om een vergelijking te maken. Omdat de 2 ver onder de 1.000 KG blijft, is de standaard 140 PK ruim voldoende om echt leuk te rijden. Maar vooral in het bochtenwerk vind ik de 2 absoluut een leukere stuurmansauto. 't is meer skelterachtig dan de 2.8 van Hendrik die ik heb gereden, ondanks dat deze nog wel is laaggelegd en plattere banden heeft. De zitpositie in de 2 is lager en sportiever. Ook blijft het leuk om het motorgeluid van achteren te horen. De gereden 2 heeft een "stock"onderstel waar IMHO meer fun aan is te beleven. Maar: Ik koop de auto slechts deels voor de fun, maar rijd er ca. 25.000 prive KM's per jaar mee (zonder vakantie). Dan is fun niet genoeg, en komt de BMW kwaliteit om de hoek kijken. De Z lijkt mij duidelijk geschikter om meer KM's in te maken en dat je minder snel moe wordt. Comfort, ook al gaat dat niet ten koste van de sportiviteit. Dat kan alleen BMW natuurlijk.

5. Praktisch nut:

Ik zag gisteren de bagageruimte van de 2 en wist gelijk: dit gaat 'm niet worden. De Z lijkt wel een vrachtwagen qua opbergmogelijkheden vergeleken met de 2! Omdat het toch een auto is die we beiden als enig en dagelijks vervoersmiddel hebben gaf dit onmiddelijk de doorslag.

Inmiddels dus maar begonnen om de 528 tiptop in orde te maken voor de verkoop, en tevens begonnen met het schrijven van de advertentie. Als ik de 5 heb verkocht weet ik wat mijn budget is, en kan ik op zoek naar een goede Z3. Tegen die tijd kom de boel wel weer eens extra opschudden op het forum :newblush:

Allen een dikke thanks voor de reacties en overwegingen tot zo ver!

Greetings, HJ2 :wave:

Link naar reactie
Als je dit stukje ook op het MR2 forum heb gezet zie ik hier nog drukker worden :schater:

Klasse van Aad en Hendrik om kennis te maken met de ZzZ :newblush:

In ingekorte versie en verschoond van pijnlijkheden te lezen op mr2club.nl ;-)

Link naar reactie
In ingekorte versie en verschoond van pijnlijkheden te lezen op mr2club.nl ;-)

Nu ook hier :newblush:

Zo...

Afgelopen dagen in 2 Z3's gereden en in de prachtige blauwe ZZW30 van Robbert (je moet het maar durven: Anderen in je auto laten rijden, 't is altijd een gok, waarvoor Hulde Robbert!

De rit en de bezichtiging heeft helaas mijn vermoedens bevestigd. De 2 is de mooiste van het stel, rijdt het sportiefste en heeft het hoogste fun gehalte. Alleen vanwege de zeer beperkte bagageruimte is de 2 helaas niet bruikbaar voor ons als dagelijkse auto!

Wel balen, nu kunnen we niet kopen wat we het leukste vinden. Misschien op een later tijdstip. als 2e auto...

En ach: Als 2e keus is een Z3 geen slechte... toch?

Allen (Robbert in het bijzonder), Dank voor de reacties! Helaas komt er even geen 3e MR2 voor ons :-(

HJ2

Link naar reactie
Is dat van die halfnaakte vrouw op de picnictafel typisch iets uit de coupe-cultuur? :rolleyes::schater:
We mogen natuurlijk niet generaliseren maarre................. er zitten veel echte kerels tussen, die graag een BBQ houden
Link naar reactie
We mogen natuurlijk niet generaliseren maarre................. er zitten veel echte kerels tussen, die graag een BBQ houden

:rolleyes: Ben ik bij!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.