Ga naar inhoud

vakantietour; ideeen?


Roberth

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En je zit uiteraard erg dicht bij de bergen met de grens Italie.

En de Champagne Claerette de Die is ook erg lekker in het plaatsje Die.

En een paar strengen knoflook en geitenkaasjes kopen op de markt.

Zorg voor een goede bijrijdster die wil rijden zodat je zelf heerlijk beneveld op de bijrijdersstoel alle indrukken kan verwerken :angry:

Link naar reactie
Vorig jaar met de ZZZ naar zuid Frankrijk geweest en hier een weekje gezeten, erg mooie omgeving in het gebied de Drome vervolgens naar St'tropez geweest op de bonnefooi en een Hotel genomen.

De omgeving is echt super met de ZZZ veel haarspeltbochten en erg mooie natuur.

En uiteraard de route Napolion en de Mont Ventoux

Groet,

André

ps over 2 1/2 week gaan we naar Normandie naar de invasiestranden en zal de bevindingen wel even posten.

Erg benieuwd naar je bevindingen Normandie, was ons eerste plan, doch te weersonzeker om altijd open te kunnen rijden en dat is wel ons streven. Blijf echter nieuwsgierig...

Link naar reactie
Je kan ook de ANWB goud boekjes kopen, staan ook allerlei routes in. Gewoon het boekje halen van de streek waar je heen wil en ff doorbladeren..

Ben bij de ANWB geweest en bij een reisboekenwinkel, doch nog geen route's gevonden. ANWB Gouden boekje? Jij bedoeld boekje met toelichting regelgeving per land e.d.? Staan geen routes in? Personeel gesproken, wist niet van boekje met routes?

Er staan wel als groen gemarkeerde routes op een (snelweg)kaartje ANWB, doch geen routebeschrijvingen hoe te rijden en toelichting bezienswaardigheden of overnachtingsmogelijkheden onderweg e.d.. Dat zou mooi zijn. Ook gekeken motortochten, maar ook hierin nog niets gevonden. Lijkt me dat er toch beschreven route's moeten zijn?

Kan natuurlijk zelf gaan puzzelen om route uit te zetten, hotels/chateau's te zoeken e.d. doch redelijk wat werk (wil voor vertrek wel route duidelijk en alle hotels e.d. vast hebben liggen), wiel moet toch al eerder uitgevonden zijn?

Iemand bekend met reisboek / site / reisorganisatie oid waarop concreet route's te vinden?

Link naar reactie
Ben bij de ANWB geweest en bij een reisboekenwinkel, doch nog geen route's gevonden. ANWB Gouden boekje? Jij bedoeld boekje met toelichting regelgeving per land e.d.? Staan geen routes in? Personeel gesproken, wist niet van boekje met routes?

Er staan wel als groen gemarkeerde routes op een (snelweg)kaartje ANWB, doch geen routebeschrijvingen hoe te rijden en toelichting bezienswaardigheden of overnachtingsmogelijkheden onderweg e.d.. Dat zou mooi zijn. Ook gekeken motortochten, maar ook hierin nog niets gevonden. Lijkt me dat er toch beschreven route's moeten zijn?

Kan natuurlijk zelf gaan puzzelen om route uit te zetten, hotels/chateau's te zoeken e.d. doch redelijk wat werk (wil voor vertrek wel route duidelijk en alle hotels e.d. vast hebben liggen), wiel moet toch al eerder uitgevonden zijn?

Iemand bekend met reisboek / site / reisorganisatie oid waarop concreet route's te vinden?

Deze boekjes koop ik altijd. ANWB webwinkel Staat veel informatie in over de streek, bezienswaardigheden en leuke weetjes. Je kan natuurlijk ook altijd boekjes als lonely planet kopen.

Het hotel boek ik dan meestal op www.campanile.com. Goede hotels/motels voor een scherpe prijs. Ook goede parkeermogelijkheden voor je auto.

Hoop je bij deze weer een beetje op weg geholpen te hebben.

Groet Jörgen

Link naar reactie
En dan Menton door naar Genua langs de kust. De bloemenriviera. Prachtig stuk weg met vele hotelletjes e.d.

Veel plezier

Groet

Harrie

Als dit je iets lijkt,moet je vooral niet beperken tot die kustweg via San Remo naar Genua.

Is wel mooi om te cruisen, maar vaak heel druk.

Als je een paar kilometer naar het binnenland opschuift zit je meteen in de bergen met prachtige rustige wegen.

Heb er in '99 een mooie vakantie genoten in Bardinetto. Ons appartement lag op een 25 min. rijden van de kust. Die weg afleggen alleen al was een genot...

Link naar reactie

Wil topic nog een keer onder de aandacht brengen; zie 2x tekst eerder;

Iemand bekend met reisboek / site / reisorganisatie oid waarop concreet te rijden route's te vinden zijn, al dan niet inclusief (mooie aparte) hotelmogelijkheden? Concrete routebeschrijvingen zijn gemakkelijker dan op kaartje rijden, waarbij gevaar dat als je plaatsnamen volgt je weer op hoofdroute's komt ipv de mooie weggetjes? Zou leuk zijn als mijn partner niet constant naast me zit te puzzelen maar mee kan genieten van de omgeving.

Onze Ideeen nu: Frankrijk richting hoek Nice / Monaco (inderdaad route Napoleon), omhoog stukje Italie en dan via Zwitserland terug?

We zoeken dus naar concrete routebeschrijvingen aldaar van mooie route's alsmede (leuke aparte) hotelmogelijkheden?

Iemand mee bekend?

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Wil topic nog een keer onder de aandacht brengen; zie 2x tekst eerder;

Iemand bekend met reisboek / site / reisorganisatie oid waarop concreet te rijden route's te vinden zijn, al dan niet inclusief (mooie aparte) hotelmogelijkheden? Concrete routebeschrijvingen zijn gemakkelijker dan op kaartje rijden, waarbij gevaar dat als je plaatsnamen volgt je weer op hoofdroute's komt ipv de mooie weggetjes? Zou leuk zijn als mijn partner niet constant naast me zit te puzzelen maar mee kan genieten van de omgeving.

Onze Ideeen nu: Frankrijk richting hoek Nice / Monaco (inderdaad route Napoleon), omhoog stukje Italie en dan via Zwitserland terug?

We zoeken dus naar concrete routebeschrijvingen aldaar van mooie route's alsmede (leuke aparte) hotelmogelijkheden?

Iemand mee bekend?

Alvast bedankt,

Ik heb van uitgeverij Kosmos een aantal boeken met tochten in resp. Duitsland, Frankrijk en Engeland.

Die van Italie bestaat ook, kijk maar hier :

Link

Die van Duitsland en Frankrijk heb ik reeds kunnen toepassen. Mooie ritten langs toffe wegen en er valt nog wat te zien.

Hotels staan er jammer genoeg niet in vermeld...

Link naar reactie

Hoi navigator,

Thanx voor de info. Dat boek over italie ziet er heerlijk uit. Ik zou bijna de vakantieplanning omgooien van frankrijk naar italie. Begin juni gaan we op vakantie naar frankrijk en bij Kosmos kan ik niets vinden over routes naar frankrijk. Heb jij nog een suggestie misschien?

http://www.kosmosuitgevers.nl/kosmos/auteu...ew=bookoverview :rolleyes:

Ik heb van uitgeverij Kosmos een aantal boeken met tochten in resp. Duitsland, Frankrijk en Engeland.

Die van Italie bestaat ook, kijk maar hier :

Link

Die van Duitsland en Frankrijk heb ik reeds kunnen toepassen. Mooie ritten langs toffe wegen en er valt nog wat te zien.

Hotels staan er jammer genoeg niet in vermeld...

Link naar reactie
Hoi navigator,

Thanx voor de info. Dat boek over italie ziet er heerlijk uit. Ik zou bijna de vakantieplanning omgooien van frankrijk naar italie. Begin juni gaan we op vakantie naar frankrijk en bij Kosmos kan ik niets vinden over routes naar frankrijk. Heb jij nog een suggestie misschien?

http://www.kosmosuitgevers.nl/kosmos/auteu...ew=bookoverview :kisstogether:

Je kan eens kijken op volgende link : http://autotochten.startpagina.be

Moet je wel wat Frans kunnen, maar je kan voor een paar streken in Frankrijk de link aanklikken en dan kan je via de liinkerkolom enkele toeren oproepen. VB route des Lacs, etc...

Voor Frankrijk heb ik een reisgids van Capitool reisgidsen, waarin Frankrijk streek per streek staat uitgelegd met de belangrijkste bezienswaardigheden, reistips over eten, wijnen en enkele rondritten. (meestal gaat het hier over regiogebonden ritten zoals bv. route du Beaujolais).

Je kan ook eens even googelen mss (toertochten Frankrijk ? routes touristiques France ?) want in Frankrijk bestaan er ook van de toeristische routes die je langs mooie wegen een deel van de streek laten zien...

Link naar reactie
Je kan eens kijken op volgende link : http://autotochten.startpagina.be

Moet je wel wat Frans kunnen, maar je kan voor een paar streken in Frankrijk de link aanklikken en dan kan je via de liinkerkolom enkele toeren oproepen. VB route des Lacs, etc...

Voor Frankrijk heb ik een reisgids van Capitool reisgidsen, waarin Frankrijk streek per streek staat uitgelegd met de belangrijkste bezienswaardigheden, reistips over eten, wijnen en enkele rondritten. (meestal gaat het hier over regiogebonden ritten zoals bv. route du Beaujolais).

Je kan ook eens even googelen mss (toertochten Frankrijk ? routes touristiques France ?) want in Frankrijk bestaan er ook van de toeristische routes die je langs mooie wegen een deel van de streek laten zien...

Wij zijn ook druk aan het puzzelen, thanks voor de tips :rolleyes:

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • Administrator
in ieder geval de Gotthard pas doen (niet de tunnel) als je naar Italie gaat :rolleyes:

En dan bovenop bij het museum de OUDE pas naar beneden richting Airolo nemen. Gaat sneller maar is wel 10x leuker dan de nieuwe pas. Zorg er overigens voor dat je de postkoets ACHTER je houdt, anders ben je wel even zoet om beneden te komen!

81015007_6_rKRq.jpeg

Oh ja, het is nogal hobbelig (zie wegdek) :thumbup:

Nog een tipje: neem bij Luzern de afslag richting Interlaken en neem dan de Brunigpas, de Grimsel en dan de Nufenen. Je doet er een 2-tal uurtjes langer over als via de Gotthardtunnel, maar in de zomer ontloop je op die manier de files voor de tunnel. Mocht je dat toch te omslachtig vinden, ga dan na de Seelisbergtunnel eraf en rijd binnendoor naar Wassen/Goschenen. Ook een erg mooie en relaxte route waarbij je de files omzeilt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.