Ga naar inhoud

vakantietour; ideeen?


Roberth

Aanbevolen berichten

Hallo mede Z-liefhebbers,

Wij willen dit jaar in juli twee weken naar de kust van Frankrijk (Monaco e.d.) en/of richting Italie.

We zoeken een leuke tour met diverse (leuke) overnachtingsplaatsen.

Ongetwijfeld hebben velen van jullie dit al eerder gedaan en goede ideeen om EN een leuke route te rijden EN leuke overnachtingsplaatsen te vinden (denk hierbij aan kleinschalige hotelletjes, wijnboeren met kamers, etc.)?

Wellicht willen jullie die ervaring en tips dan willen delen met de andere vakantiegangers? Hoe te vinden?

Vrienden van ons hebben eerder met de motor een tour gemaakt, waarbij ze meerdere overnachtingsplaatsen hebben aangedaan in de vorm van wijnboeren die een beperkt aantal kamers aanbieden. Zijn er onder jullie mensen die hier ervaring mee hebben?

Benieuwd naar jullie reacties, denk dat er meer geinteresseerden zijn.

Robert

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zekers interesse hier :thumbup:

Wij hebben hetzelfde doel min of meer maar we zijn er nog niet helemaal uit.

Wat momenteel de ideeën zijn:

Via de Dolomieten richting Gardameer (heb ik al eens met de motor rondgereden en je kunt daar prachtig in de bergen rijden) en dan waarschijnlijk afzakken naar Modena om eens bij het circuit van Ferrari te kijken en wat mooi klassiekers te bekijken (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4837). Via Genua naar Frankrijk toe om bij de Cote d'azur (of even daar voor al) omhoog via de Route Napoleon naar Grenoble te rijden (door de Alpen). Je komt dan bij Geneve uit.

De rest weet ik nog niet.

Link naar reactie
Zekers interesse hier :thumbup:

Wij hebben hetzelfde doel min of meer maar we zijn er nog niet helemaal uit.

Wat momenteel de ideeën zijn:

Via de Dolomieten richting Gardameer (heb ik al eens met de motor rondgereden en je kunt daar prachtig in de bergen rijden) en dan waarschijnlijk afzakken naar Modena om eens bij het circuit van Ferrari te kijken en wat mooi klassiekers te bekijken (http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4837). Via Genua naar Frankrijk toe om bij de Cote d'azur (of even daar voor al) omhoog via de Route Napoleon naar Grenoble te rijden (door de Alpen). Je komt dan bij Geneve uit.

De rest weet ik nog niet.

FF of topic :thumbup: :

Niels welkom hier....zie aan je nickname dat je ook een QP rijd.....ter info 9 Juni is er een QP meeting in de Lage Vuursche !!!

Link naar reactie

Wat zeker n aan rader is, is als je van frankrijk naar italie gaat!

is om door de Elzas te rijden! ik kom er al bijna 19 jaar...en is gewoon een van de mooiste gebieden om te rijden!(personelijk)

als je wat info of het een en ander wil weten! PM me maar!

Link naar reactie
in ieder geval de Gotthard pas doen (niet de tunnel) als je naar Italie gaat :thumbup:

had ik daar maar rekening mee gehouden toen ik er open in reed :thumbup:

Link naar reactie

2 jaar geleden toen we de ZZZ net hadden 2 weken door Frankrijk gereden waaronder een paar Chateaux bezocht en er geslapen. Hoeft nog niet eens zo duur te zijn maar wel errug gaaf.

Link naar reactie
Aanraders Route du Napoleon is van de kust o.a. Cannes, St Tropez, St Maxime naar Grenoble.

+ Gorge du Verdon (10 km stroomafwaarts van Castellane)

Cotes d ázur, = Cannes, St. Tropez, St Maxime heel mooi in voorjaar, maar vermijden in hoogseizoen.

Verder opnemen Gorge du Daluis (Spectatuclaire kloof van rivier de Var, boven Nice) en altijd mooi maar erg toeristies : Gorge du Ardeche

Link naar reactie
in ieder geval de Gotthard pas doen (niet de tunnel) als je naar Italie gaat :rolleyes:

Nou zeg dat wel. Wat een pokkekabaal en stank!! En je kunt niet halverwege stilstaan om je dakkie dicht te doen! :thumbup:

Oh haha nu zie ik het bericht van Edwin, inderdaad, dat hadden we te laat bedacht.

Link naar reactie
Aanraders Route du Napoleon is langs de kust o.a. Cannes, St Tropez, St Maxime en Gourche du Verdon o.a. Grasse

Alvast veel plezier :rolleyes:

Klinkt goed, enig idee waar ik die route(s) vandaan kan halen? En hoe hebben jullie toen de slaapplaatsen geregeld?

Link naar reactie
Klinkt goed, enig idee waar ik die route(s) vandaan kan halen?

De traditionele route du napoleon is het traject dat hij aflegde na zijn ontsnapping van eiland elba tot grenoble.

Even googelen en je komt er wel. Bijv. met een kant en klare brok als deze:

http://www.hgoc.nl/nl/mtr/hmt/napoleon/nap_spex.html

Link naar reactie
Klinkt goed, enig idee waar ik die route(s) vandaan kan halen? En hoe hebben jullie toen de slaapplaatsen geregeld?

Je kan ook de ANWB goud boekjes kopen, staan ook allerlei routes in. Gewoon het boekje halen van de streek waar je heen wil en ff doorbladeren..

Link naar reactie
FF of topic :rolleyes: :

Niels welkom hier....zie aan je nickname dat je ook een QP rijd.....ter info 9 Juni is er een QP meeting in de Lage Vuursche !!!

Bedankt! Ik zal nog ff een voorstel rondje doen binnenkort. Helaas kan ik de 9e niet..

Link naar reactie

Vorig jaar met de ZZZ naar zuid Frankrijk geweest en hier een weekje gezeten, erg mooie omgeving in het gebied de Drome vervolgens naar St'tropez geweest op de bonnefooi en een Hotel genomen.

De omgeving is echt super met de ZZZ veel haarspeltbochten en erg mooie natuur.

En uiteraard de route Napolion en de Mont Ventoux

Groet,

André

ps over 2 1/2 week gaan we naar Normandie naar de invasiestranden en zal de bevindingen wel even posten.

Link naar reactie
Was geen verkeerde keuze !:thumbup:

Erg mooi daar het fantastische logeeradres wordt geheel gerund door een ouder Nederlands echtpaar.

En je zit uiteraard erg dicht bij de bergen met de grens Italie.

En de Champagne Claerette de Die is ook erg lekker in het plaatsje Die.

Link naar reactie

Twee geleden ook naar Italie gereden door Frankrijk, heb er twee dagen over gedaan. Vond vooral zuidoost frankrijk leuk de Haute Jura. Mooi uitkijkje over valleien en kronkelweggetjes met idiote fransen die als gekken rijden en maar niet aan de kant willen :thumbup:

Groeten Wout

Link naar reactie
Aanraders Route du Napoleon is langs de kust o.a. Cannes, St Tropez, St Maxime en Gourche du Verdon o.a. Grasse

Alvast veel plezier :thumbup:

En dan Menton door naar Genua langs de kust. De bloemenriviera. Prachtig stuk weg met vele hotelletjes e.d.

Veel plezier

Groet

Harrie

Link naar reactie
Erg mooi daar het fantastische logeeradres wordt geheel gerund door een ouder Nederlands echtpaar.

En je zit uiteraard erg dicht bij de bergen met de grens Italie.

En de Champagne Claerette de Die is ook erg lekker in het plaatsje Die.

heb je de clap de Die ook ff bekeken? (en is je auto daarbij heel gebleven?)

Link naar reactie
Via Genua naar Frankrijk toe om bij de Cote d'azur (of even daar voor al) omhoog via de Route Napoleon naar Grenoble te rijden (door de Alpen). Je komt dan bij Geneve uit.

Tje kan nog leuk worden met al die zzzz. Wij hebben ook plannen :thumbup:

Link naar reactie
Tje kan nog leuk worden met al die zzzz. Wij hebben ook plannen :rolleyes:

Kijk en dat zijn goede berichten Crusader, als je het gevoel wilt meemaken en je bent eens bij Ruud dan hoor ik het wel, komende vrijdag 4 nieuwe michelins eronder en op naar Frankrijk......

Groet,

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.