Ga naar inhoud

Vaseline en kit


Aanbevolen berichten

2 Vraagjes

Het water valt met bakken uit de hemel..... en ook een beetje in mijn ZZZ.

Net middels de Robknop wat 'lekkage' zoekresultaten gevonden. Heb 2 to do's voor deze week:

1. Rubber van softtop in het hoekje bij de raamstijl met ZUURVRIJE VASELINE invetten,

2. Derde remlicht demonteren en afgekit terug zetten.

ad. 1 Welk merk vaseline moet ik gaan kopen, is alle vaseline zuurvrij, verschil auto-vaseline vs. huidverzorging?

ad. 2 Welke (transparante) kit zal ik nemen?

Groeten, Ralf

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Qua Vasaline kan ik je niet veel vertellen.

maar kan je wel het volgende vertellen over kit.

Het is geen "huis, tuin & keuken kit" waar mee ik het zal doen, is de 30% basis rubber kit

denk aan zwarte ramen kit, droogt ook niet zo snel uit! en is zeer elastiesch

de ramenboer bij jullie in de buurt zal het vast wel verkopen!

(tip)

Kit het liefst met n pneumatiesche kit spuit, om gelijk en goed verdeeld de kit er op te spuiten.

Pak een ijsstokje of iets dergelijks, en haal de lelijke puntjes van de kit lijn af.

en maak het af, met n klein bakje dreft en stop je vinger er in zo dat ie goed zeperig is, en stijk het mooi rond

suc6 er mee

Link naar reactie

Beste Ralf,

De zzz van Zzazkia had dezelfde problemen. Ik heb de volgende werkzaamheden uitgevoerd om het probleem op te lossen:

1: Rubber bij softtop in het hoekje bij de raamstijl opgevuld met kit. Gewoon kloddertje zwarte kit erop doen, dan met een zeep-vinger netjes glad maken en een paar uur laten drogen (dat kan lastig zijn met dit weer :blink:)

2: Ramen iets naar binnen gesteld. Onderop de portieren zitten twee boutjes die je een paar slagen los kunt draaien. Vervolgens kin je het raam naar binnen of naar buiten kantelen. Op het moment dat je dat doet voel je de boutjes bewegen (in tegeovergestelde richting). Dus raam iets naar binnen zetten, dan de boutjes weer aandraaien. Je hoeft verder niets los te halen (geen gedoe met deurpanelen etc)

3: De beugels waarmee je de softtop vastklikt kun je stellen. Er zit een inbusje dat je los moet draaien, daarna kun je de 'haak' verder in- of uit draaien. Bij Zzazkia was het genoeg om aan de linker kant twee slagen en rechts een slag vaster te draaien. Hierdoor trekt de softtop strakker dicht (test wel even goed of je de klemmen nog wel open/dicht kunt krijgen)

4: Derde remlicht los gehaald en helemaal droog gemaakt. Achterklep en reflector goed schoon en droog gemaakt. Reflector langs de rand voorzien van zwarte siliconen kit (inderdaad niet de goedkoopste gebruiken die je vinden kunt). Reflector goed vastgeschroefd en vervolgens met ruim zeepwater de overtollige kit weggehaald. Gewoon met je vingers in een bakje zeepwater, goed langs de rand wegpoetsen en dat herhalen totdat je de kit bijna niet meer ziet. Zorg wel dat de kit die je op de reflector aanbrengt voldoende is, je kunt er niet achteraf nog een beetje bij doen als het eenmaal vast zit.

Verder kun je o.a. bij Halfords speciaal vet kopen voor de rubbers van je auto.

Succes !

Link naar reactie

Rfveld en The Bob bedankt.

Heb net Valma gebeld, hun Vaseline is gegarandeerd zuurvrij. Deze ga ik kopen straks.

Vaseline is eerste actie en zal dan even afwachten of de lekkage op dat punt over is.

Vwb het remlicht heb ik nog een aanvullend vraagje.

Waar zouden jullie kitten?

Zie plaatjevan ChrisXL in eerdere bijdrage

Tussen 1 en 2 én tussen 2 en 3 ???

Link naar reactie
Tussen 1 en 2 én tussen 2 en 3 ???

Uhm... ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik 2 (rubber randje) weggegooid. Dat was niet veel soeps meer herinner ik me, maar ik kan het nu niet meer echt controleren voor je want dan trek ik de kit los :blink:

Link naar reactie
Klopt, remmenvet van Ate. werkt perfect. :thumbup:

Als het rubber van de soft top hetzelfde rubber is als van remcups (natuurrubber) dan is ATE vet een heel goed middel.

En je krijgt er dan een keer een tube van leeg, bij alléén gebruik voor remcups heb je aan één tube je leven lang genoeg.

(Alle Vaseline is zuurvrij)

JCK

Link naar reactie
Als het rubber van de soft top hetzelfde rubber is als van remcups (natuurrubber) dan is ATE vet een heel goed middel.

En je krijgt er dan een keer een tube van leeg, bij alléén gebruik voor remcups heb je aan één tube je leven lang genoeg.

(Alle Vaseline is zuurvrij)

JCK

Nee zeker geen hele tube, je hebt er maar een klein beetje voor nodig.

Vaseline wordt met aanraking van water snel hard, ate vet niet :D

Link naar reactie

Allen harstikke bedankt voor jullie bijdrage. :sleepy: :D :P

Heb vanmiddag Vaseline gekocht, op drie plaatsen te horen gekregen dat Vaseline 'niet meer in is'...

Uiteindelijk geen literse bus van de 4e autometrialen handel (wel ERRUG veel), maar een van Kroon Olien.

Ik zal jullie op de hoogte houden of dit middel effectief is. Anders kom ik een keer lang Roodkapje voor een likje ATE vet. :m:

Volgens mij mag de softtop een keer bijgesteld worden.

Het einde van de rubber van de softtop die over de raam loopt, eindigt net 1 a 2 mm lager dan dat de rubber van de voorruitstijl begint aan passagierszijde. Net genoeg voor het water om 'tegen aan te botsen' en een weg naar binnen te zoeken....

img1471v1mm3.jpg

Morgen of overmorgen het 3e remlicht kitten !

Link naar reactie

Dat remlicht en dat dak was ook de eerste klus die ik aan de zzz uitvoerde. Nog even en je staat bij een tuner op de stoep, zit andere speakers in te bouwen, hebt een afspraak bij Roodkapje voor een veerpootbrug etc. Er komt geen eind aan. Angel eyes... crome randjes om de dashboard knoppen... race pedalen... imperial (o nee)

Succes met klussen !!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.