Ga naar inhoud

Bmw z3 roadster kopen


Aanbevolen berichten

hoi, ik wil dit jaar een z3 gaan kopen.. alleen heb ik nog een paar vragen :foto:

Soms zie je z3's met een kmstand van in de 100.000 of meer (200.000), is het verstandig een auto te kopen met z'n kmstand ?

Hoelang doe je met een z3 motor ? (houdt het op bij zoveel km?), zoja is het mogelijk een motor te vervangen en hoeveel kost een nieuwe/2e hands motor? (zijn die uberhaupt wel te koop?)

Maakt het nog uit in de prijs wanneer je een z3 koopt (welk seizoen van het jaar) ?

En mn belangrijkste vraag, komt je hoofd boven de stoelen uit als je 1.88/1.90 bent :blink: ?

Ik hoop dat iemand mn vragen wilt beantwoorden, zodat ik met een gerust hart een z3 kan aanschaffen :m:

alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En mn belangrijkste vraag, komt je hoofd boven de stoelen uit als je 1.88/1.90 bent :foto: ?

Ik hoop dat iemand mn vragen wilt beantwoorden, zodat ik met een gerust hart een z3 kan aanschaffen :blink:

alvast bedankt

Hoi Sandur

Ik zal proberen om op je belangrijkste vraag te antwoorden.

Ik ben volgens mij rond de 1.80-1.85 en ik kan er gewoon normaal in zitten.

Maar ik zit ook meestal iets onderuit gezakt. Lekker relaxt.

Gewoon de stoel in de laagste stand en iets achterover.

Maar het is toch niet belangrijk of je nou iets boven de stoelen uitkomt of niet?

Heb je dan nog niet in een z3 gezeten/proef gereden?

Ps

Ik heb trouwens mijn z3 te koop staan.

Daar staan nog maar 73.000 km's op.

Linkje

Link naar reactie

Beste Sandur,

Op het km-stand verhaal is moeilijk antwoord te geven. Het is niet alleen de motor die km's maakt... denk aan wiellagers, versnellingsbak, differentieel, remmen, waterpomp, dynamo etc etc. Onderhoud van deze onderdelen is dan ook van groot belang.

Persoonlijk zou ik liever een goed onderhouden met 200.000km hebben dan een beroerd onderhouden met maar 125.000km. Vaak is het (bijvoorbeeld) zelfs zo dat wanneer je een auto met 140.000km koopt... er bij 150.000km heel wat dingen op het programma staan om vervangen te worden, terwijl dit bij een auto met 160.000km net is gebeurd.

Motor vervangen zal zo goed als nooit nodig zijn... het zijn de bewegende delen eromheen die slijten. En anders is er altijd nog honen, overmaat zuigers, kleppen slijpen etc etc.

Onderhoudsboekjes van een te koop staande auto bieden je uitkomst! Koop er één met onderhoudshistorie!

Veelal zijn de Z3's wel goed onderhouden, ooit was het namelijk een heel dure auto -> mensen met geld (ook voor onderhoud).

Vertel anders even aan wat voor stand je zit te denken?? Ik zou me pas zorgen maken bij > 400.000km.

Link naar reactie

nee, nog geen proefrit genomen.

Maar dat komt wel :blink:, ik dacht eerst zoveel mogelijk informatie over de z3 verzamelen :foto:.. en ik weet nu al aardig wat (denk ik).

En als ik er één koop wordt het wel een zwarte :$

edit:

budget: +/- 12.000 (ben nog scholier en heb dus geen full time job)

vermogen: 1.8 is voldoende, later kan ik altijd nog een zwaardere aanschaffen.

kmstand: (zoveel weet ik er niet vanaf) maar het doel is natuurlijk zo weinig mogelijk kuren en zoveel mogelijk rij plezier.

Link naar reactie
nee, nog geen proefrit genomen.

Maar dat komt wel :blink:, ik dacht eerst zoveel mogelijk informatie over de z3 verzamelen :foto:.. en ik weet nu al aardig wat (denk ik).

En als ik er één koop wordt het wel een zwarte :$

edit:

budget: +/- 12.000 (ben nog scholier en heb dus geen full time job)

vermogen: 1.8 is voldoende, later kan ik altijd nog een zwaardere aanschaffen.

kmstand: (zoveel weet ik er niet vanaf) maar het doel is natuurlijk zo weinig mogelijk kuren en zoveel mogelijk rij plezier.

Sander,

Die van m'n broertje staat te koop... echt een mooi ding. Erg goed onderhouden en ziet er mega gelikt uit.

LINK

Bovendien kan ik met m'n 1.88 goed in zijn Roadster zitten en ook in m'n eigen Coupe. De stoelen in een Roadster zijn ook aanzienlijk lager gemonteerd dan in een Coupe.

Link naar reactie
Gast Guest_cabrio_*
hoi, ik wil dit jaar een z3 gaan kopen.. alleen heb ik nog een paar vragen :blink:

Soms zie je z3's met een kmstand van in de 100.000 of meer (200.000), is het verstandig een auto te kopen met z'n kmstand ?

Hoelang doe je met een z3 motor ? (houdt het op bij zoveel km?), zoja is het mogelijk een motor te vervangen en hoeveel kost een nieuwe/2e hands motor? (zijn die uberhaupt wel te koop?)

Maakt het nog uit in de prijs wanneer je een z3 koopt (welk seizoen van het jaar) ?

En mn belangrijkste vraag, komt je hoofd boven de stoelen uit als je 1.88/1.90 bent ;) ?

Ik hoop dat iemand mn vragen wilt beantwoorden, zodat ik met een gerust hart een z3 kan aanschaffen :guitar:

alvast bedankt

Wat je lengte betreft: uitproberen is de boodschap. Je lichaamslengte is immers geen absolute factor, belangrijker is de lengte van je bovenlichaam. Zelf wou ik oorspronkelijk een MX-5 hebben, maar tijdens de proefrit bleek ik met mijn voorhoofd in de tocht te zitten... dat is de reden waarom ik toentertijd toch maar een z3 heb gekocht, daarin zit ik wel uit de wind.

Duurzaamheid: naast de km-stand spreekt m.i. ook de leeftijd een aardig woordje mee. Mijn auto heeft 90.000 km, op zich niet zo veel, maar hij is wel van 2000, heb hem dus ruim zeven jaar en de onderhouds- en reparatiekosten lopen behoorlijk op. Ik hoop maar dat je een betere auto treft dan de mijne.

Link naar reactie
Duurzaamheid: naast de km-stand spreekt m.i. ook de leeftijd een aardig woordje mee. Mijn auto heeft 90.000 km, op zich niet zo veel, maar hij is wel van 2000, heb hem dus ruim zeven jaar en de onderhouds- en reparatiekosten lopen behoorlijk op. Ik hoop maar dat je een betere auto treft dan de mijne.

Hmmm, de mijne is van 98 en heeft op dit moment 97000km erop staan. Afkloppen, maar tot op heden technisch probleemloos. Zo zie je maar weer, het kan bij iedere auto anders zijn!

Link naar reactie
Mijn auto heeft 90.000 km, op zich niet zo veel, maar hij is wel van 2000, heb hem dus ruim zeven jaar en de onderhouds- en reparatiekosten lopen behoorlijk op. Ik hoop maar dat je een betere auto treft dan de mijne.
Als je hem zelf nieuw gekocht hebt zullen het dus wel "eerlijke km stand zijn. Ben ik toch benieuwd wek type motor je hebt.

Heb zelf bewust een 4 cilinder gekocht om dure reparaties aan 6 cilinders te voorkomen. Toe nu toe blijkt, op dit forum, mijn angst ongegrond te zijn.

Link naar reactie

Hoi Sandur,

Voor wat de lengte betreft uitproberen!. Ik zelf ben 1.97 en dat wordt aardig krap (lange benen) maar ja je moet er wat voor over hebben. Met name met het stuur wordt het wat krap. Verder kun je op deze site nog een item vinden waarbij de bobbel achter de bestuurdersstoel wordt verwijderd, scheelt 5 cm. Ik schat in dat het voor jou geen probleem gaat geven en dat je veel plezier aan de z3 zult beleven.

Groeten Herman

Link naar reactie

Sandur,

Indien je niet perse een zwart z3 wilt hebben heb ik hier ook een hele leuke te koop staan.

Ik ga zelf nu voor wat zwaardere uitvoering van de z3.

Link naar reactie
Gast Guest_cabrio_*
Als je hem zelf nieuw gekocht hebt zullen het dus wel "eerlijke km stand zijn. Ben ik toch benieuwd wek type motor je hebt.

Heb zelf bewust een 4 cilinder gekocht om dure reparaties aan 6 cilinders te voorkomen. Toe nu toe blijkt, op dit forum, mijn angst ongegrond te zijn.

Een 4 cilinder, 1.9.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Wat je lengte betreft: uitproberen is de boodschap. Je lichaamslengte is immers geen absolute factor, belangrijker is de lengte van je bovenlichaam. Zelf wou ik oorspronkelijk een MX-5 hebben, maar tijdens de proefrit bleek ik met mijn voorhoofd in de tocht te zitten... dat is de reden waarom ik toentertijd toch maar een z3 heb gekocht, daarin zit ik wel uit de wind.

Nou, uitproberen hebben we vanmiddag dus gedaan;

voor het eerst in een Z3 (1.9i) gereden.

Wat me hierbij het meeste tegen viel is het feit, dat ik met m'n hoofd slechts 'n vingerdik speling heb tussen kap en schedel. :newblush:

De dealer waar we vanmiddag bij waren, zei dat die meer hoofdruimte biedt. :kisstogether:

Morgen gaan we proefrijden in een andere ZZZ, waar ook een hardtop bij zit. :wave:

Weet iemand nog een tip of truuk om de bestuurdersstoel lager te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Roy

Link naar reactie
Sandur stelt een vraag en vervolgens heeft hij Jenkins als schermnaam en heet hij Roy.

Naam gewijzigd???

Wist niet dat dat kon, maare ik hoop dat je er een vindt die je bevalt!

Nee, zijn 2 verschillende members: Sandor komt uit Uithoorn en Jenkins (is inderdaad Roy) uit Sittard.

Blijkbaar beiden ZZZ-tjes aan het proberen.

Link naar reactie
Nee, zijn 2 verschillende members: Sandor komt uit Uithoorn en Jenkins (is inderdaad Roy) uit Sittard.

Blijkbaar beiden ZZZ-tjes aan het proberen.

OK, dat komt toevallig zo uit dus!

Leuk, hoop dat beide een ZZZ naar hun zin zullen vinden!

Link naar reactie

Hoi Rene,

Excuses als mijn "inbreken" in dit topic voor verwarring heeft gezorgd. ;)

Idd zijn m'n vrouw en ik op hetzelfde pad als Sandur.

Omdat ik blijkbaar een erg lang bovenlijf heb voor iemand van 1,87 m lengte, zit ik heel krap onder het dak.

Dus als er iemand tips / ervaring heeft om toch nog ergens een centimetertje meer ruimte te maken dan hoor ik dat graag.

:kisstogether:

Link naar reactie
Hoi Rene,

Excuses als mijn "inbreken" in dit topic voor verwarring heeft gezorgd. ;)

Idd zijn m'n vrouw en ik op hetzelfde pad als Sandur.

Omdat ik blijkbaar een erg lang bovenlijf heb voor iemand van 1,87 m lengte, zit ik heel krap onder het dak.

Dus als er iemand tips / ervaring heeft om toch nog ergens een centimetertje meer ruimte te maken dan hoor ik dat graag.

:kisstogether:

Inbreken, natuurlijk niet, geen enkel probleem!

Maar de namen vielen mij ineens op (had ook een keer een helder moment....)

Ik heb wel begrepen dat de elektrisch verstelbare stoelen hoger zitten als de niet elektrisch verstelbare omdat die motortjes eronder zitten...

Weet niet of je daar wat aan hebt???

Hoop zoizo dat je een ZZZ naar je zin/maat vindt, leuk nog meer ZZZ liefhebbers!

Link naar reactie
Zijn er geen members die de "bobbel" onder de stoelen hadden verwijderd zodat de stoelen lager gezet konden worden? Staat mij iets van bij. Misschien dat dit een oplossing is. Even zoeken en dan moet je iets tegen komen hierover.

De bobbel achter de stoel is te verwijderen. De stoel kan dan meer naar achteren, dus wel meer ruimte maar niet lager.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoop zoizo dat je een ZZZ naar je zin/maat vindt, leuk nog meer ZZZ liefhebbers!

:wave:

Hebben deze week nog eens in een ZZZ proef gereden. Nu alleen met de kap dicht.

Alleen m'n vrouw heeft gereden, ik met 'n petje op (om m'n haren plat te drukken) ernaast.

Ik zal kort zijn; ik pas NIET in een ZZZ. :thumbup:

De dealer wilde me niet geloven, dus samen nog eens naar buiten gegaan. Ik zit letterlijk klem tussen stoel en kap.

Goed te doen voor 'n kwartiertje, maar lange ritten zouden eindigen in koppijn of nog erger.

Snel nog even in een ZZZZ gezeten, kap dicht en jawel hoor; 'n vuistbreed speling.

Het zal dus geen Z3 worden. En alleen als ik 'n financiële meevaller tegemoet mag zien zal ik als extra auto een Z4 kunnen aanschaffen.

Want daarop wil m'n vrouw onze Cooper niet inruilen...

:wave:

Link naar reactie

Hoi Roy,

Dat vind ik nou echt jammer om te horen!

Hiermee heeft de wereld een ZZZ-lover minder....

Trouwens wel geinig dat je vrouw de Cooper wel in wil ruilen voor een ZZZ en niet voor een ZZZZ, kijk maar uit dat jij niet wordt ingeruild voor een kortere man..... :thumbup:

Link naar reactie
Hiermee heeft de wereld een ZZZ-lover minder....

Nou... weet je,

de liefde is er niet minder om geworden, maar het praktische gooit hier roet in 't eten. :(

Ik zal blijkbaar noodgedwongen ( :thumbup: ) m'n ogen open moeten houden voor een Z4.

Houdt echter ook in dat die droom voorlopig een ;) zal blijven...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.