Ga naar inhoud

Voorbumper te breed???


Gast Guest_Bas_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_Bas_*

Ik heb voor mijn Z3 een voorbumper gekocht die ik wel erg mooi vond. Bij de montage blijkt de bumper ca. 9 mm te breed te zijn en ook sluiten de binnenschermen niet aan. In eerste instantie dacht ik dat het een bumper voor een M uitvoering zou zijn maar een Z3 kenner heeft mij verklaart dat alle Z3's even breed zijn. Heeft iemand een idee wat voor bumper het is en is het probleem op te lossen. Middels de steunen is de bumper niet goed te krijgen.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Pics? :foto: Als de bumper een tijdje in een magazijn heeft gestaan, heeft deze wel de neiging zich te gaan vervormen. Maar dit trekt zich altijd weer recht na verloop van tijd.

Misschien dat je een bumper hebt van een 3.0, die past naar mij weten niet.

Link naar reactie
Ik heb voor mijn Z3 een voorbumper gekocht die ik wel erg mooi vond. Bij de montage blijkt de bumper ca. 9 mm te breed te zijn en ook sluiten de binnenschermen niet aan. In eerste instantie dacht ik dat het een bumper voor een M uitvoering zou zijn maar een Z3 kenner heeft mij verklaart dat alle Z3's even breed zijn. Heeft iemand een idee wat voor bumper het is en is het probleem op te lossen. Middels de steunen is de bumper niet goed te krijgen.

Dit LINK is de voorbumper van Bas.

Volgens mij een Amerikaanse bumper ofzo...

Dit is het probleem:

Foto-HKKWQHSA.jpg

Foto-3MWJHHGN.jpg

Foto-PGOBYKPT.jpg

Link naar reactie
Middels de steunen is de bumper niet goed te krijgen.

Bedoel je de afstelmogelijkheid die je alleen kan bereiken als je het binnenscherm hebt verweidert ?

Als je dit nog niet wist dan is het probleem opgelost.

Dit LINK is de voorbumper van Bas.

Volgens mij een Amerikaanse bumper ofzo...

Dit is een BMW aerodynamica bumper, dus niet specefiek voor een ///M. Wel erg mooi en apart.

Ook hier heb ik het idee dat men de afstelblokjes onder het spatscherm moest losdraaien en naar binnenduwen.

Link naar reactie
Bedoel je de afstelmogelijkheid die je alleen kan bereiken als je het binnenscherm hebt verweidert ?

Als je dit nog niet wist dan is het probleem opgelost.

Dit is een BMW aerodynamica bumper, dus niet specefiek voor een ///M. Wel erg mooi en apart.

Ook hier heb ik het idee dat men de afstelblokjes onder het spatscherm moest losdraaien en naar binnenduwen.

Gebaseerd op een 1.8/1.9 bumper dan wel... die luchthapper is niet van het 6cyl formaat!

Link naar reactie
Bedoel je de afstelmogelijkheid die je alleen kan bereiken als je het binnenscherm hebt verweidert ?

Als je dit nog niet wist dan is het probleem opgelost.

Dit is een BMW aerodynamica bumper, dus niet specefiek voor een ///M. Wel erg mooi en apart.

Ook hier heb ik het idee dat men de afstelblokjes onder het spatscherm moest losdraaien en naar binnenduwen.

Precies, het is gewoon een kwestie van de zij-stelblokjes verder naar binnen schuiven :foto:

Link naar reactie
Gast Guest_Bas_*

De bumpersteunen achter het binnenscherm kunnen alleen in rechtstandige positie naar binnen/buiten/boven/onder worden verplaatst, om de bumper naar binnen te stellen moeten niet alleen de punten naar binnen maar ook de zijde naast de koplamp juist weer naar buiten, hij moet als het ware getwist worden en dat lukt niet met de bestaande steunen.

Ik wil Martin bedanken dat hij mij op het bestaan van dit forum heeft gewezen, ik kijk af en toe wel op de site van de Z3 club maar die is niet erg actief, ik zal hier zeker meer gebruik van gaan maken zoals het een Z3 gek betaamd

Link naar reactie
Ik wil Martin bedanken dat hij mij op het bestaan van dit forum heeft gewezen, ik kijk af en toe wel op de site van de Z3 club maar die is niet erg actief, ik zal hier zeker meer gebruik van gaan maken zoals het een Z3 gek betaamd

:foto: :blink::m: graag gedaan!!!

Link naar reactie
Volgens mij een Amerikaanse bumper ofzo...

Maar goed dat we zoveel kenners hier hebben...........Amerikaanse bumper... yeah right :blink:

Al die amerikaanse Z3's zijn zeker ook breder dan de onze???

Het enige verschil Europees/Amerikaans is de kleur van de stadlichten. ( en soms het ontbreken van een nummerbord voor)

Link naar reactie
Ik heb voor mijn Z3 een voorbumper gekocht die ik wel erg mooi vond. Bij de montage blijkt de bumper ca. 9 mm te breed te zijn en ook sluiten de binnenschermen niet aan. In eerste instantie dacht ik dat het een bumper voor een M uitvoering zou zijn maar een Z3 kenner heeft mij verklaart dat alle Z3's even breed zijn. Heeft iemand een idee wat voor bumper het is en is het probleem op te lossen. Middels de steunen is de bumper niet goed te krijgen.

Grinnik,grinnik. ;)

Ik vermoed dat je 'm tijdens het monteren plaatselijk iets te lang sensueel hebt opgewreven.

Tja dan is 9mm op zo'n lengte te verwaarlozen toch. :blink:

Ik bedoel maar.

Link naar reactie
Ik wil Martin bedanken dat hij mij op het bestaan van dit forum heeft gewezen,

Wij zijn hem allemaal zeer erkentelijk voor zijn (vaak subtiele) waardevolle, bijdragen aan dit forum.

(krijg ik nou een biertje?)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.