Ga naar inhoud

Formaat velgen


Aanbevolen berichten

Sinds 4 dagen ben ik (is mijn vrouw) de gelukkige eigenaar van een mooie Titansilber Z4. Op deze auto liggen 16 inch velgen en ik vind dit eigenlijk niet zo'n succes, ze mogen van mij best een beetje groter. Bij de BMW dealer vertelde men mij dat ik niet groter dan 17 inch velgen moest gaan omdat dit anders erg te zeer ten koste van het comfort zou gaan.

Graag jullie mening hierover.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Sinds 4 dagen ben ik (is mijn vrouw) de gelukkige eigenaar van een mooie Titansilber Z4. Op deze auto liggen 16 inch velgen en ik vind dit eigenlijk niet zo'n succes, ze mogen van mij best een beetje groter. Bij de BMW dealer vertelde men mij dat ik niet groter dan 17 inch velgen moest gaan omdat dit anders erg te zeer ten koste van het comfort zou gaan.

Graag jullie mening hierover.

Mijn mening hierover:

Als je comfortabel wilt rijden... koop dan een 7serie! Misschien een 5serie.

Wanneer je sportiviteit, pikant stuur- en rijgedrag wilt en natuurlijd de blitzzz wilt maken rijdt je een Z3/Z4 met dikke velgen! 18inch is echt de mooiste maat!

(alpina's....)

Link naar reactie
Mijn mening hierover:

Als je comfortabel wilt rijden... bla, bla bla..!

Let maar niet op die jongen.

De buitendiameter v/d banden blift gelijk. Als de velgen groter worden, zullen dus de banden dunner worden en minder ruimte hebben om te "veren / in deuken". Vergelijk het comfort van een fiets met dunne racebandjes of ballonbanden.

17 inch is een gangbare maat. Ga je naar 18inch of 19 zul je dat best merken.

Link naar reactie
Mijn mening hierover:

Als je comfortabel wilt rijden... koop dan een 7serie! Misschien een 5serie.

Wanneer je sportiviteit, pikant stuur- en rijgedrag wilt en natuurlijd de blitzzz wilt maken rijdt je een Z3/Z4 met dikke velgen! 18inch is echt de mooiste maat!

(alpina's....)

Terecht of niet terecht, een eigen mening kan martinvh niet ontzegd worden. ;)

Of wie die allemaal en overal willen horen is punt twee. :schater:

Link naar reactie
Let maar niet op die jongen.

De buitendiameter v/d banden blift gelijk. Als de velgen groter worden, zullen dus de banden dunner worden en minder ruimte hebben om te "veren / in deuken". Vergelijk het comfort van een fiets met dunne racebandjes of ballonbanden.

17 inch is een gangbare maat. Ga je naar 18inch of 19 zul je dat best merken.

;)

Het is gewoon een afweging die je moet maken.

Wil je extreem goede looks... ga dan voor 19inch, waarschijnlijk heb je op een klinkerweg dan een niergordel nodig. 18inch ziet er naar mijn idee even gelikt uit, terwijl je dan nog een soort van comfort hebt.

17 inch is inderdaad de tussenweg... het beste van 2 werelden! Amen

Link naar reactie
Let maar niet op die jongen.

De buitendiameter v/d banden blift gelijk. Als de velgen groter worden, zullen dus de banden dunner worden en minder ruimte hebben om te "veren / in deuken". Vergelijk het comfort van een fiets met dunne racebandjes of ballonbanden.

17 inch is een gangbare maat. Ga je naar 18inch of 19 zul je dat best merken.

Exact, het is de afweging die je moet maken. Natuurlijk zal je het merken en is het minder comfortabel. Echter jij kent je vrouw het best, de Z3 is al redelijk sportief en niet vergelijkbaar met een 7serie. Dus hou je van een beetje comfort ga dan voor 17". Vind je dat de looks belangrijker zijn ga dan voor 18". Ik heb er nu 17" onder en vind het qua comfort ideaal. Maar ben wel van plan om er in de toekomst grotere wielen onder te zetten.

Met andere woorden, vind jouw vrouw het belangrijker om comfortabel te rijden of vind ze het belangrijker dat ze een ontzettend mooie en opvallende auto rijdt...

Dus nog steeds geen antwoord op je echt vraag, maar wel goed voor mijn posts ;) :schater:

Link naar reactie

Mijn mening is een 19tiener de forse look van de ZZZZ kan dat echt hebben al het andere is gewoon te klein.Wat rijcomfort betreft is misschien inleveren maar de performance is vele malen hoger.

Vraag hier de meeste mensen maar die een velgwissel in de winter/zomer doen en dan genieten van het scherpe rijgedrag en het zweverige rijgedrag van de meestal kleiner winterwielen snel vergeten.

En wat ook erg belangerijk is de sportieve look van een grotere velg.\

z4schwarz105ac4.jpg

Link naar reactie
Mijn mening is een 19tiener de forse look van de ZZZZ kan dat echt hebben al het andere is gewoon te klein.Wat rijcomfort betreft is misschien inleveren maar de performance is vele malen hoger.

Vraag hier de meeste mensen maar die een velgwissel in de winter/zomer doen en dan genieten van het scherpe rijgedrag en het zweverige rijgedrag van de meestal kleiner winterwielen snel vergeten.

En wat ook erg belangerijk is de sportieve look van een grotere velg.\

That's my brother! Zoals altijd heeft 'ie weer helemaal gelijk. ;)

Moet je nou toch zien hoe lekker dat staat op die Z4, op die foto hierboven. :thumbup:

Link naar reactie

Maar het nadeel van een grotere velg is dat je onbedoeld wat sneller tegen een stoeprand aan kan rijden dat word dan extra oppassen. ;)

Link naar reactie
Maar het nadeel van een grotere velg is dat je onbedoeld wat sneller tegen een stoeprand aan kan rijden dat word dan extra oppassen. :thumbup:

Wat heerlijk neutraal gezegd. ;) :schater::schater::schater:

Link naar reactie
Maar het nadeel van een grotere velg is dat je onbedoeld wat sneller tegen een stoeprand aan kan rijden dat word dan extra oppassen. ;)

Of gewoon lekker zelf met die ZZZZ gaan rijden... :schater:

Mijn vriendin zal ook nooit mijn ZZZ rijden althans niet zonder mij :schater:

Link naar reactie

De dealer is zoals gewoonlijk weer BS aan 't verkondigen...

ik heb mijn Z4 op 18" staan, verlaagd met straffere veren, stuggere Sachs Sport dempers en dikkere antirollbaren en is nog steeds comfortabeler dan volledig standaard op mijn 16" velgen met die verschrikkelijke runflat banden.

Serieus, die runflats die moet je asap verwijderen!! Ik heb ze eraf gegooid na dag 2 dat de zzzz geleverd werd :foto: Gedaan met langsgroeven na te lopen, gedaan met dat springerig gedrag, gedaan met de "mayonaise" grip op nat wegdek... Onze Mini Cooper was "onrijdbaar" op haar 17" runflats...

ga dan voor 19inch, waarschijnlijk heb je op een klinkerweg dan een niergordel nodig

duidelijk nog niet met een Z4 zonder rfts gereden...

Beetje op de ET-waardes van de velgen letten en tot 19" geen enkel probleem. Ik heb achteraan ET 35 op 9.5 duim breed en dat is toch wel het maximum zonder aan de carrosserie te moeten werken.

Weet het niet voor NL, maar in België is 19" op de zzzz echter bij wet verboden. (en ik hou idd rekening met de toleranties)

hier enkele pietluttige foto's:

Img_5571.jpg

Img_5556.jpg

Img_5573.jpg

let wel dat wanneer je op een standaard Z4 18" velgen plaatst, dit optisch tot gevolg heeft dat de wagen wat "hoger" lijkt te staan. Mijn wagen -het verst- staat voor die van Frank (met standaard veren en 18"), hier vooraan.

Img_5602.jpg

Img_5601.jpg

Link naar reactie
Als je comfortabel wilt rijden... koop dan een 7serie! Misschien een 5serie.

Wanneer je sportiviteit, pikant stuur- en rijgedrag wilt en natuurlijd de blitzzz wilt maken rijdt je een Z3/Z4 met dikke velgen! 18inch is echt de mooiste maat!

(alpina's....)

Alles postings overwegende heb ik martinvdh ten onrechte onheus bejegend en denk dat hij eigenlijk toch wel gelijk heeft met die 18inch.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.