Ga naar inhoud

Oplichting op mobile.de


Aanbevolen berichten

Beste mede Z3/Z4 liefhebbers,

Zoals jullie weten heb ik al m'n 2e coupe uit Duitsland gehaald, maar ben nog steeds rond aan het kijken voor iets nieuws... evenals mijn broertje.

Nu reageren we steeds op de allergoedkoopste die we vinden op www.mobile.de om deze aan te schaffen en vervolgens in NL met wat winst te kunnen verkopen.

Zo heb ik al gereageerd op een Coupe 2.8(6.000EUR), een Roadster 1.9(4.000EUR) en nu een Roadster 2.2 (7.000EURO).

Bij al deze drie auto's krijg ik het verhaal dat deze auto van een Duitser is, die door familieproblemen naar Engeland is verhuisd, daar nu met die auto zit die hij niet op kenteken krijgt omdat het stuur aan de verkeerde kant zit. Dus hij moet hem verkopen omdat je daar een auto binnen bepaalde tijd op kenteken moet hebben. (na navraag blijkt dit NIET waar te zijn).

Vervolgens krijg je een verhaal dat hij bereid is de auto naar Nederland te verzenden als jij maar een aanbetaling doet (meerdere constructies worden door hem gebruikt, meestal begint hij niet meteen over een aanbetaling). Uiteraard krijg jij nooit de auto, wordt er een zogenaamd verzendrappart van bijv. DHL naar je verzonden(vervalst) waarna jij de aanbetaling overmaakt ...... en toen was je aanzienlijk veel geld kwijt.

PAS OP... je wordt echt keihard opgelicht. Ik ben er niet ingetrapt.

Hier een site waar nog meer mensen bijna met deze kerel in zee zijn gegaan: LINK

Het mailtje van de kerel:

I already have the car in UK for to long here and i will be forced to

register here it will be very expensive and is very hard to sell it here

because in UK the steering wheel is on the other side and it will be very

hard to sell an European car in United Kingdom .

The car is already at the shipping company with the documents , i can`t

keep the car no more in my garage because i will be forced to register it .

This is the only reason for wich the car is so cheap , i need to sell it

fast .

The car will be delivered with all the documents in original ! You will

not have to worry about the details of registration because the shipping

company agent will help you with all the details in order to register the

car in your country !

The process is very easy and here are some of the steps of an transaction

through them * i just bought the new BMW X5 around 40 000 Euro this is why i

know how the system works *

First we register for the transaction . Next thing is that i must go at

shipping company offices and prepare the car for the shipping

The delivery time will be around 3-4 days and the car will be delivered at

your home address.

In this time you will receive the tracking # of the transaction so you can

use it to check the status on the company website.

After you receive the tracking # and you will need to make the payment to

the shipping company , only the price of the car , no other fees

You receive the car and test it for 5 days , after this period is over you

will need to confirm to shipping company agent if you want to keep the car .

in this situation the company will make the payment to me.

In case that you aren`t satisfied by it you have a full refund and the car

will be shipped back on my money .

so .... i wait your mail now

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op de allergoedkoopste reageren heeft weinig zin, goedkoop is duurkoop.

Zeker die belachelijke bedragen kan je beter overheen lezen, de goudzoekers reageren er wel op die denken lekker goedkoop uit te zijn. heeft geen zin dus.

Alle waar naar zijn geld. beter een apparte zoeken in goede staat met niet te veel km's voor een paar euries meer. komt altijd goed. :kisstogether:

Link naar reactie
Beste mede Z3/Z4 liefhebbers,

Zoals jullie weten heb ik al m'n 2e coupe uit Duitsland gehaald, maar ben nog steeds rond aan het kijken voor iets nieuws... evenals mijn broertje.

Nu reageren we steeds op de allergoedkoopste die we vinden op www.mobile.de om deze aan te schaffen en vervolgens in NL met wat winst te kunnen verkopen.

Zo heb ik al gereageerd op een Coupe 2.8(6.000EUR), een Roadster 1.9(4.000EUR) en nu een Roadster 2.2 (7.000EURO).

Bij al deze drie auto's krijg ik het verhaal dat deze auto van een Duitser is, die door familieproblemen naar Engeland is verhuisd, daar nu met die auto zit die hij niet op kenteken krijgt omdat het stuur aan de verkeerde kant zit. Dus hij moet hem verkopen omdat je daar een auto binnen bepaalde tijd op kenteken moet hebben. (na navraag blijkt dit NIET waar te zijn).

Vervolgens krijg je een verhaal dat hij bereid is de auto naar Nederland te verzenden als jij maar een aanbetaling doet (meerdere constructies worden door hem gebruikt, meestal begint hij niet meteen over een aanbetaling). Uiteraard krijg jij nooit de auto, wordt er een zogenaamd verzendrappart van bijv. DHL naar je verzonden(vervalst) waarna jij de aanbetaling overmaakt ...... en toen was je aanzienlijk veel geld kwijt.

PAS OP... je wordt echt keihard opgelicht. Ik ben er niet ingetrapt.

Hier een site waar nog meer mensen bijna met deze kerel in zee zijn gegaan: LINK

Het mailtje van de kerel:

Tja moeten we weer over de Robknop beginnen? ik denk dat iedereen dit inmiddels wel duidelijk is.

André

Link naar reactie
Tja moeten we weer over de Robknop beginnen? ik denk dat iedereen dit inmiddels wel duidelijk is.

André

Joh, ik zal nog eens waarschuwen wanneer ik iets opmerk!

Het is in de tijd dat ik actief ben op het forum nog niet voorbij gekomen. En al is het dat wel, het is altijd goed om zoiets te herhalen.

Ook mensen met een klein budget, welke op zoek zijn naar een ZZZ kijken op dit forum. Maar die zoeken natuurlijk op alle mogelijke termen die te maken kunnen hebben met oplichting......

Link naar reactie
Joh, ik zal nog eens waarschuwen wanneer ik iets opmerk!

Het is in de tijd dat ik actief ben op het forum nog niet voorbij gekomen. En al is het dat wel, het is altijd goed om zoiets te herhalen.

Ook mensen met een klein budget, welke op zoek zijn naar een ZZZ kijken op dit forum. Maar die zoeken natuurlijk op alle mogelijke termen die te maken kunnen hebben met oplichting......

Martin, kop houden, dit soort zaken is al 100x voorbij gekomen. :kisstogether:

Link naar reactie
Martin, kop houden, dit soort zaken is al 100x voorbij gekomen. :kisstogether:

Jawel pap

Link naar reactie
Martin en ik kennen elkaar. Misschien helpt jou dat? :kisstogether:

Oooooooooo, dus als je iemand kent, mag je op hem fitten !?! :)

61khzqp.gif

.

.

.

.

.

.

Geintje Rob !! :sleepy: :wave:

Link naar reactie

Ik ben in een redelijk goede bui, Marv. Help 'm nou niet om zeep.

En wat martinvh betreft, wij kunnen met elkaar lezen en schrijven.

Daar is nog niet iedereen achter, gezien een post van Roberta.

Link naar reactie
Ik ben in een redelijk goede bui, Marv. Help 'm nou niet om zeep.

En wat martinvh betreft, wij kunnen met elkaar lezen en schrijven.

Daar is nog niet iedereen achter, gezien een post van ene Roberta.

Dit geluid brengt je misschien weeer in een goede bui !?! :sleepy:

:kisstogether::)

Link naar reactie
Dit geluid brengt je misschien weeer in een goede bui !?! :sleepy:

:kisstogether::)

Klasse Marv, zo'n sound!

Doet je (mij althans) beseffen dat al die gezochte after-market filtertjes onder de motorkap er helemaal niet toe doen.

martinvh, letten we even op? :wave:

Link naar reactie

heerlijk om 's ochtends vroeg de :rolleyes: en reacties te lezen!

is wel lastig hoor als newbie nog iets inhoudelijks te kunnen toevoegen op het forum, er is zo veel geschreven en beschikbaar... en voor dit topic... tja.. :rolleyes:

Voor tech zaken is het tuurlijk raadzaam om de robknop te gebruiken en dan pas iets te roepen/vragen, maar ik neem niet aan dat een niet-nadenkende, onwetende ZZZ koper die vatbaar voor dergelijke oplichtersprijzen, WEL zo slim is om de robknop te vinden en zich in te lezen in en te voorkomen dat hij/zij in de oplichtersval trapt.

Op zich dus prima om dit soort zaken hernieuwt onder de aandacht te brengen (al is het maar voor die leuke reacties :schater::schater: ) al is logisch nadenken al genoeg om bij dit soort aanbiedingen uit de buurt te blijven...

Link naar reactie
Klasse Marv, zo'n sound!

Doet je (mij althans) beseffen dat al die gezochte after-market filtertjes onder de motorkap er helemaal niet toe doen.

martinvh, letten we even op? :rolleyes:

Die is onder de gordel Rob :rolleyes:

Link naar reactie
Die is onder de gordel Rob :rolleyes:

Aan je grijnzende rol oogjes te zien lijkt erop dat jullie meer kunnen dan met elkaar lezen en schrijven.

Anne

ps. snap dat je bedoeling goed was Martin maar loop/leest hier volk rond dat bijna niets vergeet.

Link naar reactie
ps. snap dat je bedoeling goed was Martin maar loop/leest hier volk rond dat bijna niets vergeet.

en tegenwoordig rolt :rolleyes: x3

Link naar reactie

Precies zp'n verhaal meegemaakt bij een collega-tje van mijn vrouw.

Na lang sparen had ze de perfecte 3-serie in Italie te koop zien staan.

Alleen even geld voor het transport overmaken etc. etc.

Ik heb toch nog moeten 'lullen als een brugman' om haar van het gevaar te overtuigen.

Wanneer ik dit niet had gedaan, ben ik er zeker van dat ze erin gestonken was.

Het blijkt toch maar weer dat dit soort zaken lonend is...

@ Martinvh..: Ik was het ook nog niet eerder op het forum tegengekomen hoor..

@ Rob...: Waarom open je niet een 2e Z3-forum met een link naar dit forum.

Hoeft niemand meer iets te vragen of te melden..., kunnen ze alles opzoeken..., lekker rustig !!

Link naar reactie
Op die manier zeker niet zo bedoeld! Komt 'ie zo over, dan mijn welgemeende excuses! :rolleyes:

Ik hou nog wel van je hoor!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.