Ga naar inhoud

Aandrijfassen Z3 2.8 gezocht


Gast Mieke

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Misschien kunnen jullie helpen, ik ben op zoek naar aandrijfassen voor een 2.8 coupe. Cabrio mag ook.

We hadden de complete achteras van een 1.8 cabrio, dat past op zich goed behalve het cardan en de aandrijfassen, helaas.

Gezien de nieuwprijs zoek ik toch liever eerst even tweedehands delen voor ik naar de dealer stap. Hebben jullie misschien tips of ideeen waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Groeten,

Mieke

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goedenavond,

Misschien kunnen jullie helpen, ik ben op zoek naar aandrijfassen voor een 2.8 coupe. Cabrio mag ook.

We hadden de complete achteras van een 1.8 cabrio, dat past op zich goed behalve het cardan en de aandrijfassen, helaas.

Gezien de nieuwprijs zoek ik toch liever eerst even tweedehands delen voor ik naar de dealer stap. Hebben jullie misschien tips of ideeen waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Groeten,

Mieke

Waar ken ik dit toch van. Maar ja, antwoorden op de vraag stopten al snel...

Link naar reactie
Goedenavond,

We hadden de complete achteras van een 1.8 cabrio, dat past op zich goed behalve het cardan en de aandrijfassen, ?

Mieke

Het woord cardan is m.i. voorbehouden aan de starre achteras met darin een differentieel.

Jullie zijn op zoek naar een differentieelhuis met differentieel+ de aandrijfassen.

BMWgebruikte voor de z3 zowel de motoren als de versnellingsbakken uit verschillende modellen 316, 318 enz.

Kan me voorstellen dat je bij een sloperij eens naar de achter aandrijving kijkt van die modellen met ca. hetzelfde bouwjaar.

Je kunt beginnen om met bovenstaande trefwoorden wat te googelen en vragen op de diverse bmw forums testellenmet daarin een differentieel.

Als je dent dat je het gevonden hebt, kun je het controleren door in de oem lijsten te kijken of de onderdeelnummers overeenkomen.

Succes

Link naar reactie

Je bent een schat Henk, maar ik heb zo het idee dat Mieke cs exact weet wat er moet komen en waar je dat wel en niet vindt. Vandaar hier voor de tweede maal een poging, vermoed ik. Hopelijk wordt die tweede poging niet nog een keer om zeep geholpen met allerlei off-topic geloel.

Link naar reactie
Je bent een schat Henk, maar ik heb zo het idee dat Mieke cs exact weet wat er moet komen en waar je dat wel en niet vindt. Vandaar hier voor de tweede maal een poging, vermoed ik. Hopelijk wordt die tweede poging niet nog een keer om zeep geholpen met allerlei off-topic geloel.

Thanks Rob!

Link naar reactie

Helaas, al meerdere keren geprobeerd, inmiddels wel de achteras via de onderdelenlijn, maar omdat de aandrijfassen alleen van een 2.2 en 2.8 kunnen komen, beperkt het het zoeken nogal. Ik zoek gewoon nog even verder, nieuw zijn ze vrij prijzig nl!

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Het woord cardan is m.i. voorbehouden aan de starre achteras met darin een differentieel.

Jullie zijn op zoek naar een differentieelhuis met differentieel+ de aandrijfassen.

BMWgebruikte voor de z3 zowel de motoren als de versnellingsbakken uit verschillende modellen 316, 318 enz.

Kan me voorstellen dat je bij een sloperij eens naar de achter aandrijving kijkt van die modellen met ca. hetzelfde bouwjaar.

Je kunt beginnen om met bovenstaande trefwoorden wat te googelen en vragen op de diverse bmw forums testellenmet daarin een differentieel.

Als je dent dat je het gevonden hebt, kun je het controleren door in de oem lijsten te kijken of de onderdeelnummers overeenkomen.

Succes

Nee we zoeken alleen de aandrijfassen. En die kunnen helaas niet onder een gewone drie serie vandaan komen, behalve dan mogelijk (!) een 3 serie compact. Maar als ik daarnaar bij de sloperijen ga zoeken is de kans vrij groot dat ik van alles opgestuurd krijg dat dan alsnog niet past.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.