Ga naar inhoud

RDW Den Bosch


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Het is bijna zo ver ik heb zo goed als de fiat verkocht dus tijd om de z3 uit belgie te halen van mijn moeder.

Nu is mijn vraag is er wel eens iemand bij de rdw in den bosch geweest om zijn auto te laten invoeren.

Kan namelijk niet terug vinden of ik hier ook direct de bmp af kan rekenen wat jammer genoeg moet.

Ander vraag de auto is verzekerd in belgie en de platen zitten er nog op gezien het om de auto van mijn ouders gaat kan ik hem dan gewoon naar de rdw rijden en daar ook met die platen weer weg rijden of zit ik dan fout??

Zou fijn zijn als ik hem tot de nl papieren heb gewoon op dit kenteken kan rijden gezien er toch een aantal dagen tussen zit en ik dan andwer vervoer voor mijn vriendin moet regelen.

Gr eric ;)

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is vragen om een reactie van Rob(ocop) maar gelukkig voor jou ben ik hem voor. Kijk eens bij de FAQ's op de homepage van dit forum. Of het nu RDW Den Bosch is of een andere RDW maakt niet uit. Alle RDW's zijn uitgerust om je zo snel en efficient mogelijk van je euro's te beroven. Als het na het lezen van de FAQ's nog niet duidelijk is kun je PM'en of de resterende vragen hier stellen

Link naar reactie
Dit is vragen om een reactie van Rob(ocop) maar gelukkig voor jou ben ik hem voor. Kijk eens bij de FAQ's op de homepage van dit forum. Of het nu RDW Den Bosch is of een andere RDW maakt niet uit. Alle RDW's zijn uitgerust om je zo snel en efficient mogelijk van je euro's te beroven. Als het na het lezen van de FAQ's nog niet duidelijk is kun je PM'en of de resterende vragen hier stellen

Heren, dit 'standaard' antwoord begint me een klein beetje tegen te staan. Erik z is zoekende naar een antwoord op een legitieme vraag plus hij is nieuw op het forum. Help een newbie 'n beetje aub. (Sorry, heb zelf nog geen ervaring met de RDW)

Link naar reactie
Heren, dit 'standaard' antwoord begint me een klein beetje tegen te staan. Erik z is zoekende naar een antwoord op een legitieme vraag plus hij is nieuw op het forum. Help een newbie 'n beetje aub. (Sorry, heb zelf nog geen ervaring met de RDW)

Het standaard antwoord is soms onaardig. Dit niet, een nette verwijzing naar de plek waar alles staat en de aanbieding om te PM'en voor de resterende vragen. Dat is in ieder geval beter dan de vraag onbeantwoord te laten, wat gezien de aard van de vragen soms wel heel erg verleidelijk is. Overigens ben ik het in principe wel met je eens. Als een kort antwoord mogelijk is geef dat dan. Dat is minder moeite dan de verwijzing op te zoeken (heb ik ook nog gedaan) en dat te vermelden.

Link naar reactie
Het standaard antwoord is soms onaardig. Dit niet, een nette verwijzing naar de plek waar alles staat en de aanbieding om te PM'en voor de resterende vragen. Dat is in ieder geval beter dan de vraag onbeantwoord te laten, wat gezien de aard van de vragen soms wel heel erg verleidelijk is. Overigens ben ik het in principe wel met je eens. Als een kort antwoord mogelijk is geef dat dan. Dat is minder moeite dan de verwijzing op te zoeken (heb ik ook nog gedaan) en dat te vermelden.

Sorry dat ik zoveel ophef veroozaak niet de bedoeling.

De site van de rdw leert dat namelijk niet elk station beschikt over de betalings mogelijkheid.

Vraag 2 kan ik nergens terug vinden kan ik gewoon met het kenteken blijven rijden mijn situatie namelijk iets anders ik koop hem van mijn ouders.

Gr eric ;)

Link naar reactie

officieel is het niet toegestaan als inwoner van Nederland in een auto met buitenlands kenteken te rijden.

Kan dus over gezeurd worden.

2 mogelijkheden:

- eendagskenteken via RDW

- groene platen van een garagebedrijf

Wellicht is het nog een optie één van je ouders mee te laten gaan omdat zij wel mogen rijden. Volgende vraag dan is dus wat wanneer het belgische kenteken is ingenomen bij de RDW want dan hb je officieel geen enkel kenteken meer dus mag je ook de straat niet meer op. dus lijkt me uiteindleijk ook geen handige optie.

Link naar reactie
Sorry dat ik zoveel ophef veroozaak niet de bedoeling.

De site van de rdw leert dat namelijk niet elk station beschikt over de betalings mogelijkheid.

Vraag 2 kan ik nergens terug vinden kan ik gewoon met het kenteken blijven rijden mijn situatie namelijk iets anders ik koop hem van mijn ouders.

Gr eric ;)

Als de auto op Belgisch kenteken staat en jij bent Nederlander mag je er NIET mee in Nederland rijden. De boete daarop is ca. 2x de BPM. (staat iets over in de wet, zal ik op moeten zoeken)

Volgens mij kun je bij elk RDW station gewoon netjes de BPM betalen, er is tenslotte bij ieder station Doaune aanwezig.

Anders bel je ze gewoon even!

Link naar reactie
Als de auto op Belgisch kenteken staat en jij bent Nederlander mag je er NIET mee in Nederland rijden. De boete daarop is ca. 2x de BPM. (staat iets over in de wet, zal ik op moeten zoeken)

Volgens mij kun je bij elk RDW station gewoon netjes de BPM betalen, er is tenslotte bij ieder station Doaune aanwezig.

Anders bel je ze gewoon even!

dit is duidelijk niet doen dus.

Een 1 dags kenteken is dit ook echt voor 1 dag of kan ik er ook 4 a 5 dagen mee rijden want daar hebben we het an ongeveer over

gr

Link naar reactie
dit is duidelijk niet doen dus.

Een 1 dags kenteken is dit ook echt voor 1 dag of kan ik er ook 4 a 5 dagen mee rijden want daar hebben we het an ongeveer over

gr

eendagskenteken is vlg mij voor 1 dag en mag ook alleen gebruikt worden voor de route naar en van de keuring

Link naar reactie

Hallo Eric,

Geen ervaring met Den Bosch maar wel met Veldhoven.

Ik zou Den Bosch vragen of je met het belgisch kenteken mag komen. Het standaard verhaal is dat je een afspraak maakt en daarin vraagt om een 1-dags kenteken. Alleen op die dag mag je dan rechtstreeks naar Den Bosch rijden en daarna recht naar huis.

De BPM moet je contant afrekenen maar misschien kun je daar ook pinnen. Gewoon even bellen dus. Het RDW heeft een goeie site met telefoonnummers. Succes.

Link naar reactie

Bij de RDW in Den Bosch is ook een Douane waar je meteen je aangifte kunt doen van de BPM.

Zelfs erg behulpzaam. In mijn geval hebben ze even de gehele aangifte voor me ingevuld en geregeld, scheelde mij veel tijd.

RDW Den Bosch is ideaal wat dat betreft. Niet ieder keuringstation van de RDW heeft namelijk ook ene douane erbij!

succes!

Link naar reactie

Enige mogelijkheid om naar de RDW te komen is met een ééndags kenteken aan te vragen bij de RDW en alleen bedoelt om de kortste weg te nemen van huis naar het RDW en weer terug. Niet vergeten je verzekeringsmaatschappij in te lichten want de verzekering zit niet bij het kenteken in. Je kan er ook voor kiezen om je ZZZ met een autoambulance te brengen. Wordt je toch aan gehouden op een andere dag dan de keurings dag met je ééndags kenteken of je buitenlands kenteken dan krijg je de eerste keer een officiële waarschuwing voor. Wordt je daarna nogmaals aangehouden in een auto met buitenlands kenteken dan kost je dit de BPM plus een boete van 100%ik spreek uit ervaring. Bij ieder RDW kantoor is een douane balie aanwezig waar je kan pinnen eventueel geven ze je een acceptgiro mee die je op het postkantoor dient te voldoen, waarmee je vervolgens weer terug kan naar de douane die het kenteken voor je aanvragen :kisstogether:

Link naar reactie
Hallo Eric,

Geen ervaring met Den Bosch maar wel met Veldhoven.

Ik zou Den Bosch vragen of je met het belgisch kenteken mag komen. Het standaard verhaal is dat je een afspraak maakt en daarin vraagt om een 1-dags kenteken. Alleen op die dag mag je dan rechtstreeks naar Den Bosch rijden en daarna recht naar huis.

De BPM moet je contant afrekenen maar misschien kun je daar ook pinnen. Gewoon even bellen dus. Het RDW heeft een goeie site met telefoonnummers. Succes.

je kan NOOIT contant afrekenen bij de huidige RDW stations. Pinnen of acceptgiro

Link naar reactie

Eric,

vraag een paar dagen voor het geplande RDW-bezoek een eendagkenteken aan, dit is gratis en de papieren worden naar je adres gestuurd. Vervolgens maak je zelf een kentekenplaat die voldoet aan eisen die in de toegstuurde papieren vermeld staan. Bel de RDW evt. even voor de rustige momenten in de week wanneer je een keuring zonder afspraak wenst.

Voor een snelle afhandeling met pin BPM afrekenen. Meteen na de Pin-betaling gaf de Douane bij mij door aan de RDW dat alles betaald was, zodat zij in centraal je kentekenpapieren kunnen maken.

Laat je serviceboekje thuis liggen. De Douane vroeg hierna bij mij en onervaren als ik was met invoer, heb ik deze overhandigd. Op pagina 4 staan alle af-fabriek extra's waarbij de basis voor BPM snel gelegd was. Ik ken mensen die betere ervaringen hebben met BPM bepaling obv een navraag door de Douane bij hun online informatie systeem ipv BMW gegevens in je serviceboekje.

Je mag zoals eerder gepost alleen de route thuisadres - rdw -thuisadres rijden, maar ja, TomTom's zijn ook wel eens minder betrouwbaar, de van mij iig onlangs wel! :rolleyes:

Succes!

Link naar reactie
Eric,

vraag een paar dagen voor het geplande RDW-bezoek een eendagkenteken aan, dit is gratis en de papieren worden naar je adres gestuurd. Vervolgens maak je zelf een kentekenplaat die voldoet aan eisen die in de toegstuurde papieren vermeld staan. Bel de RDW evt. even voor de rustige momenten in de week wanneer je een keuring zonder afspraak wenst.

Voor een snelle afhandeling met pin BPM afrekenen. Meteen na de Pin-betaling gaf de Douane bij mij door aan de RDW dat alles betaald was, zodat zij in centraal je kentekenpapieren kunnen maken.

Laat je serviceboekje thuis liggen. De Douane vroeg hierna bij mij en onervaren als ik was met invoer, heb ik deze overhandigd. Op pagina 4 staan alle af-fabriek extra's waarbij de basis voor BPM snel gelegd was. Ik ken mensen die betere ervaringen hebben met BPM bepaling obv een navraag door de Douane bij hun online informatie systeem ipv BMW gegevens in je serviceboekje.

Je mag zoals eerder gepost alleen de route thuisadres - rdw -thuisadres rijden, maar ja, TomTom's zijn ook wel eens minder betrouwbaar, de van mij iig onlangs wel! ;)

Succes!

tomtom heb ik op die dag miet en kaartlezen ben ik slecht in niet te geloven !!!!

de afspraak staat voor 4 juni en ik rij eerst lekker rond op belgies kenteken heb een huurovereenkomst gemaakt via een bevriend verhuur bedrijf in belgie.

we zullen zien

daarnaast staat de auto op naam van mijn moeder welke toevalig de zelfde achternaam heeft als mij. Lijkt me iets makelijker te verklaren hoop ik.

gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.