Ga naar inhoud

Gelimiteerde snelheid?


blingbling

Aanbevolen berichten

Vraagje voor de laagvliegers. Ik ben pas naar Italie gereden en weer terug natuurlijk helaas bleek mijn camera overleden. Anyway that´s not the question. Ik heb tijdens de rit door Duitsland natuurlijk eens gas gegeven, resultaat met het kapje open niet sneller dan 200 kmh. Met het kapje dicht 230 kmh.

Dit is duidelijk het gevolg van e.o.a. limiter. Het is een zzz 2.8 met een electrische kap, ik vermoed dat die op eoa manier onderscheid maakt tussen kap dicht en open. Heeft iemand hier ervaring mee.

IMHO is het niet zo dat het aan de luchtweerstand ligt je kan namelijk gewoon optrekken van 190 naar 200 met een heel redelijke versnelling, dan merk je dat er ingegrepen wordt en de snelheid begrenst.

Groeten Wout

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vreemd het lijkt me niet dat de ZZZ met het dak naar beneden eerder in de begrenzer gaat, ik had een ZZZ 2.0 en deze ging met de kap open gewoon over de 200.

De ZZZZ heeft er helemaal minder last van 230 is geen probleem met de kap open alleen wat lawaaierig....

André

Link naar reactie
Ik ga meteen Duitsland in :schater::schater: Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :nono:

De ene Z3M is de andere niet, zo blijkt maar weer. :banaan:

Om over open of dichte daken én toerental maar niet te spreken. :smart:

Link naar reactie
Ik ga meteen Duitsland in :schater::schater: Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :thumbup:

Mij QP redt het tot ver achter in de 270, raakt bijna 280 aan :thumbup: . Overigens wel bijna 8000 rpm. Blijkbaar heeft de mijne dus geen begrenzer. Toen gas maar losgelaten, ik hed het idee dat ie nog wel meer wilde. Toerenbegrenzer is dus ook niet te vinden. Boven de 270 wordt ie wel licht onbestuurbaar......

Link naar reactie

Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?

Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen?

Link naar reactie
Gast ArjanR1
Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?

Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen?

Mee eens!

Hier in de 1.8 ook dikke woei met die snelheid!

Heb wel eens 190 gereden open, maar das niet echt fun...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.