Ga naar inhoud

Gelimiteerde snelheid?


blingbling
 Share

Aanbevolen berichten

Vraagje voor de laagvliegers. Ik ben pas naar Italie gereden en weer terug natuurlijk helaas bleek mijn camera overleden. Anyway that´s not the question. Ik heb tijdens de rit door Duitsland natuurlijk eens gas gegeven, resultaat met het kapje open niet sneller dan 200 kmh. Met het kapje dicht 230 kmh.

Dit is duidelijk het gevolg van e.o.a. limiter. Het is een zzz 2.8 met een electrische kap, ik vermoed dat die op eoa manier onderscheid maakt tussen kap dicht en open. Heeft iemand hier ervaring mee.

IMHO is het niet zo dat het aan de luchtweerstand ligt je kan namelijk gewoon optrekken van 190 naar 200 met een heel redelijke versnelling, dan merk je dat er ingegrepen wordt en de snelheid begrenst.

Groeten Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vreemd het lijkt me niet dat de ZZZ met het dak naar beneden eerder in de begrenzer gaat, ik had een ZZZ 2.0 en deze ging met de kap open gewoon over de 200.

De ZZZZ heeft er helemaal minder last van 230 is geen probleem met de kap open alleen wat lawaaierig....

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend terug van de Nürburgring met de ZZZ met kapopen 240 gereden en heb ook een elektrische kap, dus kan me niet voorstellen dat de jouwe begrenst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij met de :m: zowel 250 met als zonder kap :rolleyes: daarna grijpt de begrenzer in ofterwijl geen verschil kap open of dicht :m: Dat doe ik alleen in Duitsland overigens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 250, de mijne geeft 265 aan op teller, alleen met dak open geprobeerd overigens. net iets over dee 7000 toeren.

Ik ga meteen Duitsland in :schater::schater: Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :smart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga meteen Duitsland in :schater::schater: Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :nono:

De ene Z3M is de andere niet, zo blijkt maar weer. :banaan:

Om over open of dichte daken én toerental maar niet te spreken. :smart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg maar niets :smart:

Kap open of dicht zou idd niets uit moeten maken betreffende de begrenzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.8 is niet begrenst, haalt immers de 250 niet.

En al ga je berg af en windje mee loopt hij in zijn toerental begrenzer 230 km/h 6250 omw/min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de kap wel HELEMAAL open ???

Ik heb zo het idee dat het wel uitmaakt wanneer je de kap maar voor de helft opend !! :birthday:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kappie open en over de 800 km/h, .......... , echt waar hoor !!?!!! :schater:

4osm8oj.jpg

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga meteen Duitsland in :schater::schater: Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :thumbup:

Mij QP redt het tot ver achter in de 270, raakt bijna 280 aan :thumbup: . Overigens wel bijna 8000 rpm. Blijkbaar heeft de mijne dus geen begrenzer. Toen gas maar losgelaten, ik hed het idee dat ie nog wel meer wilde. Toerenbegrenzer is dus ook niet te vinden. Boven de 270 wordt ie wel licht onbestuurbaar......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?

Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ArjanR1
Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?

Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen?

Mee eens!

Hier in de 1.8 ook dikke woei met die snelheid!

Heb wel eens 190 gereden open, maar das niet echt fun...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens!

Hier in de 1.8 ook dikke woei met die snelheid!

Heb wel eens 190 gereden open, maar das niet echt fun...

Ik kan in de :sleepy: nog rustig bellen met 250 km p/u en de kap eraf :kisstogether:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat nooit gereden :newblush::guitar:

Maar als ik zo romd de 105 rijd heb ik echt nergens last van hoor

Was het geen 900 km in 6 uur Chris :guitar: zeker op een auto ambulance :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat het zozeer met de kap te maken heeft, je hebt immers meer luchtweerstand waardoor je top zakt.

230 (op de teller) vind ik dus een acceptabele snelheid, aangezien het boekje 220 aangeeft. :newblush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels