Ga naar inhoud

Z3 measurements


blingbling

Aanbevolen berichten

Hallo mijn auto heeft in het verleden eens schade gehad. Nu wil ik dit laten controleren en in heb iemand gevonden die de auto op een richtbank wil zetten om eea te controleren. Ik ben dus op zoek naar de data voor de meetpunten moet ik hiervoor naar de BMW dealer of heeft iemand deze gegevens?

Het gaat dus om de punten om de 'kop' van de auto in kaart te kunnen brengen.

- de afstand tussen de veerpoten.

- kruislings meten van hoek naar hoek van de motorruimte

- andere metingen die ik niet zo snel kan bedenken

Het gaat om een 2.8 roadster van 99 maand 4 (net nieuwe model).

Mocht iemand eens kunnen meten bij zijn eigen wagen dan zou dat misschien ook al een start zijn.

Groeten Wout

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat is er met die auto dan??

Je kunt hem niet uitlijnen ofzo... hij spoort niet etc etc.?

Link naar reactie
Dat lijk ik wel! ;)

Dat durf ik niet tegen te spreken.

Link naar reactie

Je kan wel zeggen een beetje schadebedrijf heeft de maten dan zullen ze ze wel hebben want het is een gerommeerd bedrijf met een ervaren persoon achter de richtbank. Toch vroeg deze persoon mij of ik de maten had. Het probleem is dat de standaard veerpootbrug Wierchers 061023 z3 6 cylinder er niet op past nu weet ik dat de auto schade heeft gehad hij rijdt nu wel recht en is dus indertijd rechtgetrokken. Ik heb echter 18 inch velgen die zouden moeten passen (hadden al onder een ander 2.8 gezeten) geprobeerd en die liepen linksvoor bij (zware)drempels aan. Het lijkt of er dus toch nog iets niet goed is met de wielvlucht. Vandaar dat ik dit laat controleren.

Maar goed hoop dat er toch iemand in het bezit is van een centimeter. :rolleyes:

Link naar reactie

Ze hebben de standaard veerpootbrug als maat genomen. De man die dit gedaan heeft heeft al 16 jaar ervaring op de richtbank. Het bleek dat 'veertoren' of hoe noem je dat na de schade die de auto heeft gehad onder een verkeerde hoek stond. Hij is nu ongeveer 2 1/2 centimeter naar buiten getrokken.

Groeten Wout

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.