Ga naar inhoud

reserve wiel


Aanbevolen berichten

Nou prijs valt nog mee als het een 245/40-17 inch is,moest er hier 303 Euro voor betalen.

Maar ga dus toch maar een bagagerekje aanschaffen kan haast niet veel duurder zijn en meerdere keren te gebruiken.

Hopenlijk zijn er nog in de handel die je om de rand van het kofferdeksel kunt bevestigen,nou dat word dan de diverse markten eens afsnuffelen.

Aalderink in Brummen verkoopt universele rekken waarbij je geen gaten hoeft te boren kosten volgens mij 175 euri :rolleyes:
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oplettende lezertjes weten dat er een paar maanden geleden ook een topic over is geweest :

In de achterbumper zit een klepje. Als je dat open doet, kun je er desgewenst het sleepoog in draaien dat bij de uitrusting hoort.

Ga met dat sleepoog naar een constructiebedrij of goede ijzerwarenwinkel en koop een draadeind met de zelfde schroefdraad + 3 moeren.

Draai het draadeind in plaats v/h sleeepoog, Zet vast met een moer. Plaats het wiel en schroef de 2e moer erop en borg het eventueel door de 3e moer er stijf tegenaan te draaien.

Link naar reactie

Sorry, ik snap even niet meer waar dit over gaat? Een manier om een wiel mee te nemen als je bak vol zit? Ik moet er eerlijk gezegd niet aandenken. Lijkt me wiebel, wiebel..

Oplettende lezertjes weten dat er een paar maanden geleden ook een topic over is geweest :

In de achterbumper zit een klepje. Als je dat open doet, kun je er desgewenst het sleepoog in draaien dat bij de uitrusting hoort.

Ga met dat sleepoog naar een constructiebedrij of goede ijzerwarenwinkel en koop een draadeind met de zelfde schroefdraad + 3 moeren.

Draai het draadeind in plaats v/h sleeepoog, Zet vast met een moer. Plaats het wiel en schroef de 2e moer erop en borg het eventueel door de 3e moer er stijf tegenaan te draaien.

Link naar reactie
Oplettende lezertjes weten dat er een paar maanden geleden ook een topic over is geweest :

In de achterbumper zit een klepje. Als je dat open doet, kun je er desgewenst het sleepoog in draaien dat bij de uitrusting hoort.

Ga met dat sleepoog naar een constructiebedrij of goede ijzerwarenwinkel en koop een draadeind met de zelfde schroefdraad + 3 moeren.

Draai het draadeind in plaats v/h sleeepoog, Zet vast met een moer. Plaats het wiel en schroef de 2e moer erop en borg het eventueel door de 3e moer er stijf tegenaan te draaien.

Hoe voorkom je dan dat het wiel niet naar beneden draait en over de weg sleept?

Moet je geen tweede bevestigingspunt hebben dan?

Link naar reactie
Hoe voorkom je dan dat het wiel niet naar beneden draait en over de weg sleept?

Moet je geen tweede bevestigingspunt hebben dan?

weet ik ook niet. Iemand zou het eens moeten uitproberen en resultaten/foto's op forum plaatsen

Link naar reactie
Een manier om een wiel mee te nemen als je bak vol zit? Ik moet er eerlijk gezegd niet aandenken. Lijkt me wiebel, wiebel..

1) Passagier op bijrijderstoel.

2) bagageruimte vol.

3) s'avonds 100km van huis een lekke Lekkeband krijgen.

4) Dure velg+band achterlaten en volgende dag weer ophalen?

Ben zelf allang vanplan om zo'n draadeind te kopen en uit te proberen, maar is er nog steeds niet van gekomen.

Link naar reactie
weet ik ook niet. Iemand zou het eens moeten uitproberen en resultaten/foto's op forum plaatsen

Zou er zo'n beetje zo uit zien ! :thumbup:

4i3y70j.jpg

Behoorlijk wankel lijkt mij !?! :newblush:

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Heeft Kaas die sinds eind december 2006 zoekende is, nog altijd geen passende ZZZ kunnen vinden??

Ik kan me toch niet voorstellen dat er inmiddels niets fatsoenlijks te koop is geweest of nu te koop staat. :newblush:

Sommige mensen hebben de tijd nodig Rob...ik ben ook aan het twijfelen neem ik een luchtbusje of schroef ik een reservewiel op de motorkap en weer on topic :thumbup:
Link naar reactie
1) Passagier op bijrijderstoel.

2) bagageruimte vol.

3) s'avonds 100km van huis een lekke Lekkeband krijgen.

4) Dure velg+band achterlaten en volgende dag weer ophalen?

Ben zelf allang vanplan om zo'n draadeind te kopen en uit te proberen, maar is er nog steeds niet van gekomen.

Ik heb een M en geen reserve band, dus bij mij is er nog een alternatief:

Ik laat achter en haal de volgende dag op:

1) Passagier op bijrijderstoel.

2) Volle bagageruimte.

3) Een lekke band.

4) Een dure velg+band.

5) Een dure M

:schater::schater::schater:

Link naar reactie
ik snap het hele probleem niet koop een bus air en neem die mee werkt prima i.i.g beter dan het geknutsel wat ik hier voorbij zie komen :thumbup:

Bij een klapband werkt dat busje niet en zit je met die dure aso (fam. Flodder) 19'' velg in je maag.

Spuitbusjes zijn trouwens slecht voor het milieu zegt Femke Halsema altijd. (Net als scheuren op duite autobahnen).

Link naar reactie
Oplettende lezertjes weten dat er een paar maanden geleden ook een topic over is geweest :

In de achterbumper zit een klepje. Als je dat open doet, kun je er desgewenst het sleepoog in draaien dat bij de uitrusting hoort.

Ga met dat sleepoog naar een constructiebedrij of goede ijzerwarenwinkel en koop een draadeind met de zelfde schroefdraad + 3 moeren.

Draai het draadeind in plaats v/h sleeepoog, Zet vast met een moer. Plaats het wiel en schroef de 2e moer erop en borg het eventueel door de 3e moer er stijf tegenaan te draaien.

Vanmiddag dus lekke band en op de volgende manier opgelost.

Had geen bagage bij en heb het reservewiel zo diep mogelijk in de kofferbak gelegd de sleephaak gemonteerd en een spanband door het sleuvenprofiel van het kofferdeksel gefromeld en door een open gat in de velg en toen de einden samengeknoopt zodat alles lekker strak vast zat en dan naar de dichts bijzijnde banden reparateur gereden.

Link naar reactie
............................de sleephaak gemonteerd en een spanband door het sleuvenprofiel van het kofferdeksel gefromeld en door een open gat in de velg en toen de einden samengeknoopt ............................

Goede oplosing, waar ook Femke halsema tevreden over zal zijn :kisstogether:

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Hier nog een oplossing! De Morgan-look! 17" 235 bandjes passen NIET in de kofferbak kan ik bevestigen. Ik was net aan het overwegen de plantenbak te verwijderen en een compressortje mee te nemen.

Op vakantie in Zwitserland bleken mijn achterbanden beiden aan vervanging toe door schade aan de karkassen. De rechter was in een dusdanig slechte staat dat ik hem onderweg moest vervangen. Gelukkig net op het forum het hele verhaal gelezen over hoe je je reservewiel onder de auto uitkrijgt.

Vraag me niet waarom ik WEL het lelijke wasrekje bij me had maar GEEN koffer erop... lang en oninteressant verhaal.

cimg3738rz1.jpg

PS. deze 17" sjonnevelgen zijn per vandaag vervangen door 16" BMW velgen style 136. Staat supergoed bij de Z3

Link naar reactie

Bizarre foto. Maar creatief.

Zou dit zelf nooit doen. Zou de band direct laten vervangen/repareren bij de dichtsbijzijnde garage. Band op de pasagiersstoel en Jenny :thumbup: met de taxi ;)

Link naar reactie

Tja, dat was het probleem , 19:30 zijn er geen open garages meer te vinden, laat staan eentje die 235 banden op voorraad heeft.

Bovendien al een hotel gereserveerd en betaald, 180km verderop. Hondje ook nog bij ons! En heb je enig idee wat een taxi in Zwitserland kost ???? :thumbup:

Link naar reactie
Tja, dat was het probleem , 19:30 zijn er geen open garages meer te vinden, laat staan eentje die 235 banden op voorraad heeft.

Bovendien al een hotel gereserveerd en betaald, 180km verderop. Hondje ook nog bij ons! En heb je enig idee wat een taxi in Zwitserland kost ???? :thumbup:

Dan moet je inderdaad creatief zijn.

Zelf op een zaterdagmiddag een klapband gehad op de Autobahn. Met een bandenmaat 265 ZR. Toch nog een duitse kwikfit gevonden die kon helpen.

Link naar reactie
Op vakantie in Zwitserland bleken mijn achterbanden beiden aan vervanging toe door schade aan de karkassen. De rechter was in een dusdanig slechte staat dat ik hem onderweg moest vervangen. Gelukkig net op het forum het hele verhaal gelezen over hoe je je reservewiel onder de auto uitkrijgt.

Mooi opgelost, maar vraag me af... schade aan daar ter plekke opgelopen of waren de bandjes eigenlijk al keihard aan vervanging toe voor vertrek?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.