Ga naar inhoud

Alarm inbouw


Andre

Aanbevolen berichten

Ben even bij de dealer geweest in verband met een klasse 3 alarm.

Ik wil dus graag GEEN extra kastje maar via de gewone originele sleute.

Na intikken van Chassisnummer Heb ik bij mijn model (productiedatum 01-03-2003) nodig

  • Het gehele alarmsysteem incl. kabelboom part nr.65 73 0 301 787 EUR 228.62 ex

  • Opbergvak part nr. 51 46 7 073 533 EUR 9.24 ex

  • Compleet nieuwe binnenspiegel 51 16 7 051 891 EUR 385.93 ex.

  • Afdekking 51 16 7 062 264 EUR 2.32 ex

Dus iemand nog een Z4 spiegel in de aanbieding met alarmvoorbereiding.

Het totale plaatje incl. 6 uur inbouw komt op EUR 1130 incl. btw.

Het hangt er dus sterk vanaf welke productiedatum je hebt met je Z4, bij mij zit wel het lampje in de spiegel maar die kan dus ook nep zijn volgens de stealer maar dat ga ik nog wel even uitzoeken natuurlijk.

André

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben even bij de dealer geweest in verband met een klasse 3 alarm.

Ik wil dus graag GEEN extra kastje maar via de gewone originele sleute.

Na intikken van Chassisnummer Heb ik bij mijn model (productiedatum 01-03-2003) nodig

  • Het gehele alarmsysteem incl. kabelboom part nr.65 73 0 301 787 EUR 228.62 ex

  • Opbergvak part nr. 51 46 7 073 533 EUR 9.24 ex

  • Compleet nieuwe binnenspiegel 51 16 7 051 891 EUR 385.93 ex.

  • Afdekking 51 16 7 062 264 EUR 2.32 ex

Dus iemand nog een Z4 spiegel in de aanbieding met alarmvoorbereiding.

Het totale plaatje incl. 6 uur inbouw komt op EUR 1130 incl. btw.

Het hangt er dus sterk vanaf welke productiedatum je hebt met je Z4, bij mij zit wel het lampje in de spiegel maar die kan dus ook nep zijn volgens de stealer maar dat ga ik nog wel even uitzoeken natuurlijk.

André

Waarom bespreek je dit niet met roodkapje? Mijn ervaring tot nu toe is dat hij er meer verstand van heeft dan een alarminbouwsation en notabene de BMW dealer.

Zal over mijn ervaringen hierover, binnenkort een posting doen.

Link naar reactie
Waarom bespreek je dit niet met roodkapje? Mijn ervaring tot nu toe is dat hij er meer verstand van heeft dan een alarminbouwsation en notabene de BMW dealer.

Zal over mijn ervaringen hierover, binnenkort een posting doen.

Ik kon bij de aankoop een orgineel alarm krijgen voor 1.000, belletje naar Bert Story: 1.250...Ruud gebeld voor een niet-bmw alarm...zal geen prijs noemen, maar wel vertellen dat ik binnenkort even en afspraakje met 'em ga maken :thumbup:

Dat lampje zat er bij mij ook in zag ik pas nog, maar dit wil dus niet meteen zeggen dat deze spiegel goed genoeg is?

Link naar reactie
Ik kon bij de aankoop een orgineel alarm krijgen voor 1.000, belletje naar Bert Story: 1.250...Ruud gebeld voor een niet-bmw alarm...zal geen prijs noemen, maar wel vertellen dat ik binnenkort even en afspraakje met 'em ga maken :)

Dat lampje zat er bij mij ook in zag ik pas nog, maar dit wil dus niet meteen zeggen dat deze spiegel goed genoeg is?

Dat begrijp ik allemaal uiteraard maar ik wil graag via de originele sleutel het alarm bedienen en dan moet je wel de zelfdimmende binnenspiegel hebben die ik dus niet heb en wanneer je deze erin hebt zitten dan is de prijs uiteraard ruim 400 minder en als je het dan laat inbouwen door Ruud zal dat IMHO ook erg veel schelen maar nogmaals ook Ruud zal naar de dealer moeten om te activeren.

André

ps ik kwam ook bij Ruud vandaan en dit was even een prijsopgave van de dealer aan de hand van het chassisnummer :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nog een ding weet iemand of er bij de Z4 ook nog een alarmsysteem is waar de hellingshoeksensor apart in de wagen zit (en waar) heb een andere sirene nodig voor de OEM bekabling waar weer geen aders tbv. de hellingshoeksensor in zitten (aansluiting dus 4x ader ipv 6)

André

Link naar reactie
Nog een ding weet iemand of er bij de Z4 ook nog een alarmsysteem is waar de hellingshoeksensor apart in de wagen zit (en waar) heb een andere sirene nodig voor de OEM bekabling waar weer geen aders tbv. de hellingshoeksensor in zitten (aansluiting dus 4x ader ipv 6)

André

hellingshoeksensor zit onder het centrale opbergvak

Link naar reactie

Bedankt GfVB ik ben gisteren bij de dealer geweest en de KIT die ik had gekregen in eerste instantie mag retour en dan word er nu een los een sirene(een ander type) een losse hellinghoeksensor en een aparte radar voor interieurbeveiliging besteld.

Mijn auto valt precies in de maand wanneer de verandering naar een ander alarmsysteem met sirene met hellinghoeksensor is ingebouwd, helaas gaf het systeem via chassisnummer niet de juiste gegevens kan gebeuren.

By the way ik wordt erg goed geholpen in Gouda bij Breeman kan niks anders zeggen, misschien komt dat omdat Ruud ook karrevrachten spullen weghaald daar........

André

Link naar reactie

Beste leden,

een 'jungfrau' van BMW Aachen vertelde mij onlangs dat een 2.5i al standaard is uitgerust met hellingshoekdetector en inbraakalarm van buitenaf. Alleen de interieurbeveiliging zou nog ontbreken. Ik weet niet of ik dit moet geloven (de auto is overigens uit 2003). Weet een van jullie hier iets meer over?

Grt Jeroen

Link naar reactie
Beste leden,

een 'jungfrau' van BMW Aachen vertelde mij onlangs dat een 2.5i al standaard is uitgerust met hellingshoekdetector en inbraakalarm van buitenaf. Alleen de interieurbeveiliging zou nog ontbreken. Ik weet niet of ik dit moet geloven (de auto is overigens uit 2003). Weet een van jullie hier iets meer over?

Grt Jeroen

Hoi Jeroen volgens mij hebben de Duitsland uitvoeringen alleen standaard startblokkerinig.

Kijk eens onder je motorkap in het midden onder de voorruit waar de veerpootbruggen bij elkaar komen of daar de schakelaar zit voor de motorklep beveiliging.

Tussen de stoelen onder het kleine bakje moet de interieur detectie zitten cq komen.

De spiegel dient voorzien te zijn van een rode led.

Er is erg veel verschil in uitvoeringen etc.. op chassisnummer laten zoeken wat er in zit werkte bij mij niet ik kreeg de verkeerde spullen.

Groet,

André

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vandaag de nieuwe onderdelen voor het alarm opgehaald, nu is het zo dat mijn model Z4 een aparte hellingshoeksensor heeft ipv verwerkt in de sirene (die de latere modellen hebben)

Nu komt het mooie ze weten bij de dealer niet waar de hellingshoeksensor geplaats dient te worden bij mijn model, ik heb beide zijkanten in de kofferbak tegen het schutboard al bekeken maar nergens dient het beugeltje gemonteerd te worden en ligt de stekker voorbereid(deze dient er zeker te zijn)

Iemand een idee of een goeie tekening van mijn model alarm???

Groet,

André

Link naar reactie
Vandaag de nieuwe onderdelen voor het alarm opgehaald, nu is het zo dat mijn model Z4 een aparte hellingshoeksensor heeft ipv verwerkt in de sirene (die de latere modellen hebben)

Nu komt het mooie ze weten bij de dealer niet waar de hellingshoeksensor geplaats dient te worden bij mijn model, ik heb beide zijkanten in de kofferbak tegen het schutboard al bekeken maar nergens dient het beugeltje gemonteerd te worden en ligt de stekker voorbereid(deze dient er zeker te zijn)

Iemand een idee of een goeie tekening van mijn model alarm???

Groet,

André

Mij is altijd beweerd dat je chassisnummer maatgevend is, dus maw een uitdraai hiervan van de fabrikant is zoals je Z van de band af is gerolt (incl opties).

Vervelend als je zelfs dat al in twijvel moet trekken.

Zal ook ff voor je loeren :thumbup:

MarZZZZel

Link naar reactie

Voor m'n Z3 ben ik ook aan het puzzelen geweest hoe ik aan een certificaat klasse 3 kon komen.

In dit geval geldt typisch weer: achteraf is alles makkelijk:

Ik heb een paar maand geleden een Z3 2,2 i Sport Edition uit Duitsland gehaald met standaard ingebouwd alarm (accesoirecode 302 in de optielijst)

Nu blijkt dat dit gewoon een voor Nederlandse begrippen klasse 3 alarm is.

Even testen bij de dealer en ik kon zo m'n certificaat meenemen.

Groeten,

FireSpy

Link naar reactie
Voor m'n Z3 ben ik ook aan het puzzelen geweest hoe ik aan een certificaat klasse 3 kon komen.

In dit geval geldt typisch weer: achteraf is alles makkelijk:

Ik heb een paar maand geleden een Z3 2,2 i Sport Edition uit Duitsland gehaald met standaard ingebouwd alarm (accesoirecode 302 in de optielijst)

Nu blijkt dat dit gewoon een voor Nederlandse begrippen klasse 3 alarm is.

Even testen bij de dealer en ik kon zo m'n certificaat meenemen.

Groeten,

FireSpy

Ja ging het bij iedereen maar zo makkelijk.....

Ben nog aan het zoeken naar de plaats van de hellinghoeksensor maar nog niet te weten gekomen.

Groet,

André

Link naar reactie
Accessoire code 0302 Alarmanlage zit er volgens de fabrieksopgave bij mij ook in, toch ff naar de dealer om te laten testen en een certificaat te verkrijgen! :kisstogether:

Volgens de uitdraai op chassisnummer is die van mij ook met acc.code 0302 uitgerust, maar tijdens het uittesten bleek dat de bewegingsoptie (radar) het vertikte. Ik ga dus ook maar ff onder de tunnel kijken. :rolleyes:

Link naar reactie
Volgens de uitdraai op chassisnummer is die van mij ook met acc.code 0302 uitgerust, maar tijdens het uittesten bleek dat de bewegingsoptie (radar) het vertikte. Ik ga dus ook maar ff onder de tunnel kijken. :kisstogether:

He Marcel de sirene zit als je achter de wagen staat rechtonder de bumper, je moet deze dan ook verwijderen de latere modellen zijn uitgerust met een hellingshoeksensor in de sirene namelijk.

Ik ben het weekend in Eindhoven de gekste maar je kunt me altijd bellen, morgen rond een uur of 13.00 niet meer :thumbup:

André

Link naar reactie
He Marcel de sirene zit als je achter de wagen staat rechtonder de bumper, je moet deze dan ook verwijderen de latere modellen zijn uitgerust met een hellingshoeksensor in de sirene namelijk.

Ik ben het weekend in Eindhoven de gekste maar je kunt me altijd bellen, morgen rond een uur of 13.00 niet meer :thumbup:

André

Andre, volgens mij zit ie onder de bumper rechtsachter (als je achter de auto staat en naar de voorkant kijkt), je hoeft ook de hele bumper niet te demonteren, alleen je plastik binnenscherm van je spatbord loshalen.

Overigens mijn firmware geupgrade van V23 naar V29.1 en nieuwe dvd en cd.s gebrand voor het professional system 2007.

Nu nog ff uitzoeken hoe het met de codering gaat en DIS.

De (radar) bewegingsmelder zit in de tunnel achter je handrem (als ie er uberhaupt inzit).

Ik hebt een hoop geheime menu's ontdekt in de CID in combinatie met de inklapbare display, maar daar zal je ook wel van weten vanwege je retrofit inbouw. Ben aan het uitzoeken waarom ik wel de DSP hardware heb en deze ook kan aanroepen in het menu, maar niet kan activeren. De CD wisselaar functioneert goed, maar het audiosignaal wordt niet doorgegeven (via coax) rechtstreeks naar de CARV versterker

Alle aansluitingen heb ik al gechecked en ik heb zelfs de wisselaar in m'n 320 uitgetest en deze functioneert dan goed.

Vermoed dat de stealer in de codering van de Z wat parameters verkeerd heeft geconfigureerd.

Naar de Duitse stealer gebeld en de parameters opgevraagd a/d/h van mij chassisnummer. Mogen ze niet aan me doorgeven, wel aan mijn stealer in Nederland.

Wal een gelul zeg, maar goed ik heb de tijd en het gaat goed komen.

Ik heb wel gemerkt dat er een wezenlijk verschil zit tussen de Z3 en de Z4, n.l dat er (in de laatste) veel te veel electronica in zit die checked wanneer je onderdelen van een andere Z4 wilt swappen in de jouwe. Erg irritant en het gaat zeker niet werken zonder activering/wijziging van je totaalcodering van de Z4. Wat een gemuts zeg. :wave:

Groetjes,

MarZZZZel

Link naar reactie
Andre, volgens mij zit ie onder de bumper rechtsachter (als je achter de auto staat en naar de voorkant kijkt), je hoeft ook de hele bumper niet te demonteren, alleen je plastik binnenscherm van je spatbord loshalen.

Overigens mijn firmware geupgrade van V23 naar V29.1 en nieuwe dvd en cd.s gebrand voor het professional system 2007.

Nu nog ff uitzoeken hoe het met de codering gaat en DIS.

De (radar) bewegingsmelder zit in de tunnel achter je handrem (als ie er uberhaupt inzit).

Ik hebt een hoop geheime menu's ontdekt in de CID in combinatie met de inklapbare display, maar daar zal je ook wel van weten vanwege je retrofit inbouw. Ben aan het uitzoeken waarom ik wel de DSP hardware heb en deze ook kan aanroepen in het menu, maar niet kan activeren. De CD wisselaar functioneert goed, maar het audiosignaal wordt niet doorgegeven (via coax) rechtstreeks naar de CARV versterker

Alle aansluitingen heb ik al gechecked en ik heb zelfs de wisselaar in m'n 320 uitgetest en deze functioneert dan goed.

Vermoed dat de stealer in de codering van de Z wat parameters verkeerd heeft geconfigureerd.

Naar de Duitse stealer gebeld en de parameters opgevraagd a/d/h van mij chassisnummer. Mogen ze niet aan me doorgeven, wel aan mijn stealer in Nederland.

Wal een gelul zeg, maar goed ik heb de tijd en het gaat goed komen.

Ik heb wel gemerkt dat er een wezenlijk verschil zit tussen de Z3 en de Z4, n.l dat er (in de laatste) veel te veel electronica in zit die checked wanneer je onderdelen van een andere Z4 wilt swappen in de jouwe. Erg irritant en het gaat zeker niet werken zonder activering/wijziging van je totaalcodering van de Z4. Wat een gemuts zeg. :)

Groetjes,

MarZZZZel

Mijn Navi doet het nog niet ik had in principe de DVD gekocht echter toen ik een afspraak zou maken zei de verkoper dat hij hem niet meer had voor die prijs (wat een lul).

De sirene zit inderdaad op die plek achter de bumper, de binnenradar inderdaad in de tunnel achter je handrem.

De Hellingshoeksensor die moet ik nog een plek voor vinden en die is me nog staads niet bekend en die knuppels bij de dealer weten het ook niet want die hadden hem nog nooit in een Z4 ingebouwd, ja!!! daar heb ik wat aan het is hun product en zij verkopen het, dus ik kan mijn alarm nog niet laten activeren.

Alles werkt volgens mij met canbus ofzo en daarom moet alles aangemeld worden op het systeem van de wagen.

Je bent lekker bezig Marcel.

Link naar reactie
Mijn Navi doet het nog niet ik had in principe de DVD gekocht echter toen ik een afspraak zou maken zei de verkoper dat hij hem niet meer had voor die prijs (wat een lul).

De sirene zit inderdaad op die plek achter de bumper, de binnenradar inderdaad in de tunnel achter je handrem.

De Hellingshoeksensor die moet ik nog een plek voor vinden en die is me nog staads niet bekend en die knuppels bij de dealer weten het ook niet want die hadden hem nog nooit in een Z4 ingebouwd, ja!!! daar heb ik wat aan het is hun product en zij verkopen het, dus ik kan mijn alarm nog niet laten activeren.

Alles werkt volgens mij met canbus ofzo en daarom moet alles aangemeld worden op het systeem van de wagen.

Je bent lekker bezig Marcel.

Haha, wat een mutsen zeg!

Nou ik weet toevallig wel waar je hellingshoekmeter moet komen (neigungsgeber). Die moet achter de bestuurdersstoel (bij jou onder je opbergvakje en bij mij achter mijn subwoofer tegen het linker ijzeren schot).A.h.w links van je Navi. Je moet overigens wel je achtertunnel etc. ff uitbouwen om er goed bij te kunnen, maar je moet wel voorzichtig te werk gaan, want je rampanneert anders heel snel wat spullen. Ik heb het al gedaan, dus je belt me maar, of ik kom je wel helpen.

Ik heb ook een manier gevonden om de Nav. DVD/CD aan de praat te krijgen/rippen en ik heb zelfs Birdview (3D) al aan de praat, gaaf gesmoelt hoor.

Voor een biertje mats ik je wel. :), houw je weer geld over voor nog meer andere asses-sores ;) Volgende week ga ik ff een weekje beesten in Bulgarije met wat maten van me, daarna kan ik je behulpzaam zijn.

MarZZZZel

Link naar reactie
Haha, wat een mutsen zeg!

Nou ik weet toevallig wel waar je hellingshoekmeter moet komen (neigungsgeber). Die moet achter de bestuurdersstoel (bij jou onder je opbergvakje en bij mij achter mijn subwoofer tegen het linker ijzeren schot).A.h.w links van je Navi. Je moet overigens wel je achtertunnel etc. ff uitbouwen om er goed bij te kunnen, maar je moet wel voorzichtig te werk gaan, want je rampanneert anders heel snel wat spullen. Ik heb het al gedaan, dus je belt me maar, of ik kom je wel helpen.

Ik heb ook een manier gevonden om de Nav. DVD/CD aan de praat te krijgen/rippen en ik heb zelfs Birdview (3D) al aan de praat, gaaf gesmoelt hoor.

Voor een biertje mats ik je wel. :thumbup:, houw je weer geld over voor nog meer andere asses-sores :foto: Volgende week ga ik ff een weekje beesten in Bulgarije met wat maten van me, daarna kan ik je behulpzaam zijn.

MarZZZZel

Heej Marcel :rolleyes: ik heb de tunnel nog zowat helemaal los liggen want de DVD moet er nog in, ga er komende week effe een opsnorren en dan de week erop gaan wij even afspreken met een potje bier lijkt me haha ik zal eens even kijken of ik de stekker van de negungsheber kan vinden, ben jij hem tegengekomen of heb je het ergens op kunnen zoeken?

André

Link naar reactie
Heej Marcel :foto: ik heb de tunnel nog zowat helemaal los liggen want de DVD moet er nog in, ga er komende week effe een opsnorren en dan de week erop gaan wij even afspreken met een potje bier lijkt me haha ik zal eens even kijken of ik de stekker van de negungsheber kan vinden, ben jij hem tegengekomen of heb je het ergens op kunnen zoeken?

André

Pfff nou ik heb de plek en de connector gevonden hoor, inderdaad in het midden tussen de stoelen als je met je gezicht naar het achterraampje kijkt links naast de navicomputer moet hij gemonteerd worden.

De kabelboom voor de navi ook gelijk even goed gelegd en de wisselaar uitgebouwd, deze gaat op marktplaats want ik ga alleen nog met een mp3 werken en niet meer met cd's even de juiste interface met de meeste mogelijkheden uitpluizen ik denk de icelink.

Komende vrijdag wil ik het alarm laten activeren.

André

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.