Ga naar inhoud

ChrisXL goes Dublin


Zzazkia

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...
  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij deze dus uitgenodigd :surprise: Ja het is een :blush: QP geworden.

557165200703070803426yz0.jpg

Na er wat mee gereden te hebben is de beslissing genomen! Maar de :sick: R gaat er niet voor weg!

De :nono: QP is een hele fijne auto, natuurlijk stiller dan de :foto: R, maar qua fun gehalte toch wel iets minder hoor.

Waar is Chris gebleven :thumbup: even uit nieuwsgierigheid heb je hem al dan ben ik niet meer de enige idioot namelijk ;)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Niet zo actief als ik wel zo willen, veel weg voor werk. De laatste maanden zelfs in een plaats zonder een internet verbinding :wave: ............ jaaaa die bestaan nog!

Heren excuus voor het niet meer reageren, het lukte me gewoonweg niet :thumbup: en het forum ? ach niet veel veranderd lees ik zo vandaag.

De QP, die staat hier voor de deur, dus Ruud's glazen bol werkt toch niet zo bijzonder goed. Hier melden? what for :P ? Heb hier niet zo bar veel te melden meer. (komt misschien wel als beide :m: 's weg zijn)

aangepast door ChrisXL
Link naar reactie
Mats mij, alias Jip (van Janneke, ja) even en leg eens uit wat 3.64 en 3.73 betekent, waar dit over gaat. Ik zal toch niet de enige zijn die dit niet kent??

het zit nml zo in elkaar, de getallen staan voor het aantal omwentelingen dat de aandrijfas die van de versnellingsbak naar het differentieel loopt moet maken eer je 1 omwenteling van het wiel hebt. je hebt hetzelfde bij de fiets, als je bij voorbeeld 2 maal de trappers ronddraait om 1 volledige omwenteling aan het achterwiel te bekomen zal dit veel lastiger zijn dan als je de trappers 4 maal mag ronddraaien. m.a.w 3.64 omwentelingen is voor de motor zwaarder om rond te trekken dan 3.73 omwentelingen. gevolg, met een 3.73 heeft de motor het iets makkelijker en krijg je een betere acceleratie dan een 3.64. men spreekt van een verhouding omdat het gaat over de verhouding tussen het toerental van aandrijfas en de cardanas(wiel) nml 3.73/1 of 3.64/1. hopelijk verduidelijkt dit een beetje waar de getallen voor staan, heb in ieder geval mijn best gedaan. :rolleyes:

Link naar reactie
het zit nml zo in elkaar, de getallen staan voor het aantal omwentelingen dat de aandrijfas die van de versnellingsbak naar het differentieel loopt moet maken eer je 1 omwenteling van het wiel hebt. je hebt hetzelfde bij de fiets, als je bij voorbeeld 2 maal de trappers ronddraait om 1 volledige omwenteling aan het achterwiel te bekomen zal dit veel lastiger zijn dan als je de trappers 4 maal mag ronddraaien. m.a.w 3.64 omwentelingen is voor de motor zwaarder om rond te trekken dan 3.73 omwentelingen. gevolg, met een 3.73 heeft de motor het iets makkelijker en krijg je een betere acceleratie dan een 3.64. men spreekt van een verhouding omdat het gaat over de verhouding tussen het toerental van aandrijfas en de cardanas(wiel) nml 3.73/1 of 3.64/1. hopelijk verduidelijkt dit een beetje waar de getallen voor staan, heb in ieder geval mijn best gedaan. :rolleyes:

Complimenten voor deze heldere uitleg, Erwin! Naast Rob, was ik het enige andere forumlid die dit nog niet wist. :schater:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.