Ga naar inhoud

ChrisXL goes Dublin


Zzazkia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gefeliciteerd met de Coupe... had ik niet verwacht voor een cabriorijder pur sang.

gelukkig blijkt pur sang ook een rekbaar begrip te zijn! waanzinnig Chris dat je keuze voor de deur hebt... ik zal de laatste zijn die ontkent daar stiekum ook een beetje van te dromen... naast de QP een een mooie roadster voor de deur en iedere dag genieten van de luxe van Keuze: ZZZ-dream...

Link naar reactie

:wave: Chris.... ik heb binnenkort weer wat vrije dagen!!! :P:schater:

Nu begrijp ik de kritiek op de Kangoo, Caddy, Transit - Z3's .... jaloezie :schater::rolleyes::schater::schater:

Link naar reactie

Jongens Jongens........... kalm :rolleyes: De :wave: R blijft nog steeds de auto!!

Voor boodschappen, verhuizen etc heb je nu eenmaal een busje nodig, nou............... bij deze.

@PVR.......... ik woon in D15 net buiten Blanchardstown. Foto is genomen bij de vorige eigenaar voor de deur in Castleknock.

Link naar reactie

3.73 was even wennen in het begin, zeker op lange rechtuit stukken. Voor je gevoel veel te hoge toeren, maar ook dat went na verloop van tijd

Maar zoals ik net zei, voor je gevoel........... het viel eigenlijk best mee...... zo'n 300-400 RPM meer bij dezelfde snelheid......

Nu was ik al blij dat de begrenzer al aagepast was naar een max van 9500 RPM, dus het paste allemaal mooi in het plaatje :kisstogether:

De nieuwe is een 3.64 geworden.......... véél langer dus :groupwave: en alleen maar omdat er niet zo snel een 3.73 voorhanden was.

Link naar reactie
3.73 was even wennen in het begin, zeker op lange rechtuit stukken. Voor je gevoel veel te hoge toeren, maar ook dat went na verloop van tijd

Maar zoals ik net zei, voor je gevoel........... het viel eigenlijk best mee...... zo'n 300-400 RPM meer bij dezelfde snelheid......

Nu was ik al blij dat de begrenzer al aagepast was naar een max van 9500 RPM, dus het paste allemaal mooi in het plaatje :thumbup:

De nieuwe is een 3.64 geworden.......... véél langer dus <_< en alleen maar omdat er niet zo snel een 3.73 voorhanden was.

Mats mij, alias Jip (van Janneke, ja) even en leg eens uit wat 3.64 en 3.73 betekent, waar dit over gaat. Ik zal toch niet de enige zijn die dit niet kent??

Link naar reactie
Mats mij, alias Jip (van Janneke, ja) even en leg eens uit wat 3.64 en 3.73 betekent, waar dit over gaat. Ik zal toch niet de enige zijn die dit niet kent??

2 verschillende maten voor een diff(-erentieel...).

En dan moet je me niet gaan vragen wat een differentieel is, iets in de auto (overbreng... <_< ), verder kom ik niet :thumbup::huh:

Link naar reactie

In jip_en_janneke2.jpg taal:

Als je de bocht omgaat, bijvoorbeeld linksom, dan is de cirkel die je rechterwiel moet maken groter dan de cirkel die je linkerwiel moet maken (nee, echt?!). Het differentieel zorgt dat het ene wiel meer omwentelingen kan maken dan het andere. Dus: je wielen kunnen onafhankelijk van elkaar draaien, maar zijn toch met elkaar verbonden (<_<).

Iedereen die weleens heeft ge-kart (oef... ik hoop dat die vervoeging door de beugel kan... Rob??) weet hoe het voelt om een bocht te nemen zonder differentieel :thumbup:

Link naar reactie

3.64, 3.73 --> Dit is de eindoverbrenging. Corrigeer me als het niet helemaal klopt, maar dat het toerentalverschil tussen de cardan-as en de achteras/wielen?

De eindoverbrenging zit in ieder geval in het differentieel-huis.

En ik geloof dat hoe lager de eindoverbrenging hoe lager het toerental van de motor bij dezelfde snelheid en dus dat de acceleratie ook minder is.

Na even zoeken: http://www.autowoordenboek.nl/php/page31.p...indoverbrenging

Link naar reactie
3.64, 3.73 --> Dit is de eindoverbrenging. Corrigeer me als het niet helemaal klopt, maar dat het toerentalverschil tussen de cardan-as en de achteras/wielen?

De eindoverbrenging zit in ieder geval in het differentieel-huis.

En ik geloof dat hoe lager de eindoverbrenging hoe lager het toerental van de motor bij dezelfde snelheid en dus dat de acceleratie ook minder is.

Na even zoeken: http://www.autowoordenboek.nl/php/page31.p...indoverbrenging

ter illustratie...?

schaltwege.jpg

met dank aan bmw drivers club

Link naar reactie
MdV, wat laat de foto precies zien? Ik vind de eindoverbrenging van de 1.9 erg hoog? Ik meende dat die bij de M44 op 3,45 zat.

Foto = versnellingspoken (IMO :thumbup: ).. daarbij:

'De getallen op de poken geven de lengteverhoudingen tussen links en rechts van de gele lijn... Dus, hoe kleiner het getal, hoe korter de overbrenging. Hoe langer het gedeelte aan de onderkant van het middelpunt, hoe groter de slag aan de onderkant, hoe kleiner de slag aan de bovenkant. De hevel van de versnellingsbak is een constante. Bij het sneller schakelen komt het neer op dezelfde afstand afleggen met een mindere hoek. De weg die de hevel van de versnellingsbak naar voor of achter moet afleggen om een versnelling te selecteren is immers een constante'.

Ben nav de vraag van Rob ook gaan googlen en kwam deze dialoog tussen een aantal BMW fans hier tegen...

Ik kan er natuurlijk hopeloos naastzitten maar dit lijkt me niet met het diff te maken hebben zoals in eerdere posts gesuggereerd. Wellicht dat Chris of andere kenner ;) het verlossende woord kan spreken..

aangepast door MdV
Link naar reactie

:schater::schater::thumbup: ;)

helemaal goed. Wat maken jullie Chris en PJ blij zeg. Ze zetten de val en jullie gaan er allemaal in staan. Nu mogen ze hun wijsheid met ons delen en glunderend achter de PC de leraar uithangen (Nederlanders zijn heimelijk allemaal graag leraar. Je zou bijna denken dat PJ ook Nederlander is).

:thumbup:

Link naar reactie
:schater::schater::unsure::blink:

helemaal goed. Wat maken jullie Chris en PJ blij zeg. Ze zetten de val en jullie gaan er allemaal in staan. Nu mogen ze hun wijsheid met ons delen en glunderend achter de PC de leraar uithangen (Nederlanders zijn heimelijk allemaal graag leraar. Je zou bijna denken dat PJ ook Nederlander is).

:blink:

Nee hoor, gaat wel lekker zo al dat speculeren :thumbup:

Onze Pierre (en nog wel wat anderen) kunnen exact uitleggen wat de eind verbrenging is en betekent :smart:

In de tussentijd is het allemaal zeer vermakelijk :schater:

Btw

MdV De lengte van een pookje heeft totaal geen effect op je diff verhouding.

The Bob Een diff verhouding heeft niets te maken met een eventuele sper differentieel. (alle auto's hebben een differentieel, zij het een LSD of een 'open' diff)

aangepast door ChrisXL
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.