Ga naar inhoud

Differentieel ophanging


Eggybee

Aanbevolen berichten

Een Amerikaanse M is een 3.0l en niet te vergelijken met de europese :m::rolleyes:

Ik heb inderdaad de S52... maar even voor de duidelijkheid. Het probleem is vermogen, het koppel dat vrij komt, en niet het aantal PK's wat inderdaad een stuk lager ligt als bij de europese ;)

Het koppel daarentegen is bijna gelijk:

S52: 236 lb/ft of torque at 3,800 rpm

S50: 258 lb/ft of torque at 3,250 rpm

En voor specifiek deze kwaal zijn de auto's dus prima vergelijkbaar

Dat de blokken een wereld van verschil zijn ben ik met je eens. Maar ik wil best een keertje 0-100 met een europees :M:tje doen hoor, zal niet veel schelen (0,2sec t.o.v. de S50 en 0,5sec t.o.v. de S54. Dus een betere start en klaar is kees) :guitar:

Terug naar het topic: vandaag reactie van de BMW dealer gehad met een voorstel voor de reparatie. Conclusie: Zaterdag 4 juli staat 'ie op de brug bij Ruud.

Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oh het was ook zeker een net voorstel... maar misschien zijn er andere opties. En de dealer was wel heel netjes door aan te geven dat ze bij de :unsure: geen ervaring hadden met dit euvel en dat ze mij zelfs aanraadden om dit met een derde "ervaren" partij te bespreken... dat is dan toch wel weer netjes :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vanochtend even bij Ruud op de brug gestaan. Zo te zien valt het mee en zijn alleen de puntlassen nog het probleem. De 14e terug voor een "Eggybee"-achtige oplossing...

(oh ja, de foto's van bij Ruud op de brug volgen natuurlijk :notworthy: )

Link naar reactie

De Eggybee-achtige oplossing heeft het nu al jaren goed gehouden.

Iedere keer dat de auto op de brug stond heb ik de zaken goed gecontroleerd en nooit veranderingen opgemerkt.

Volgens mij is "bouten" ook veel sterker dan "puntlassen".

Een puntlas heeft maar een trek-oppervlak van "de omtrek" x "de plaatdikte".

Een bout heeft een trek-oppervlak van 0.8 x "de boutdiameter".

Dit is echt weleen stukje meer!!

(..... of val ik nu in herhalingen.)

Link naar reactie

Ik had net ee stukje geschreven, maar er was een storinkje.

Nu is mijn post verdwenen.

Ik had dus geschreven...:

De "Eggybee-boutjes-oplossing" heeft het nu al jaren goed gehouden.

Diverse malen gecontroleerd en nooit enige vervorming meer geconstateerd.

Een puntlas is volgens mij ook minder sterk dan een bout.

Een puntlas is wel sterk, maar zoals je ziet ontstaat de scheur er direct omheen.

(treksterkte: omtrek x plaatdikte x treksterkte plaatstaal)

een bout heeft een treksterkte van 0.8 x diameter x treksterkte boutmateriaal. Dit is beduidend meer.

Link naar reactie
(Telt lekker wel voor mijn "post-count"...)

Jaja, je wilde natuurlijk eindelijk die "3.0", je staat nu namelijk precies op 1.000! <_<

Link naar reactie

Wat ik mij afvraag; is er eigenlijk ooit een verband aangetoond mbt het scheuren van de puntlassen? bijvoorbeeld met:

- Verlagingssets

- Grotere diameter velgen

- Circuitgebruik

- Km standen

- Rolkooien

- Sway Bars

- etc

- ?

En heeft BMW er bij de latere S54 versies zelf nog iets aan gedaan?

Link naar reactie
Jaja, je wilde natuurlijk eindelijk die "3.0", je staat nu namelijk precies op 1.000! B)

Coooooool !!!!!!!

Nu 1001 om precies te zijn!! <_<

Link naar reactie
Wat ik mij afvraag; is er eigenlijk ooit een verband aangetoond mbt het scheuren van de puntlassen? bijvoorbeeld met:

- Verlagingssets

- Grotere diameter velgen

- Circuitgebruik

- Km standen

- Rolkooien

- Sway Bars

- etc

- ?

En heeft BMW er bij de latere S54 versies zelf nog iets aan gedaan?

Daar kwam bij mij de dealer mee aan.

De auto was 100% <_< -standaard en de km-stand was vrij laag.

Ik was niet de 1e eigenaar....., Dus zal er wel mee zijn geraced.

Nu geloof ik sowieso niet dat er mee is geraced.

Sportief rijden kan ik mij nog voorstellen maar het lijkt mij dat een B) daarop gebouwd is.

Al met al was er ook voor mij weinig coulance te bekennen.

(Tussen twee haakjes.......... 1002!!) :wave:

Link naar reactie

nee, als je alle gevallen op internet en zeker in de VS doorleest, dan is het volledig willekeurig. Ook geen verbeteringen na 2001 bijvoorbeeld. Het is gewoon een veels te zwakke constructie. Helaas ziet BMW dat wel in bij de E46, maar willen ze het bij de Z3 niet meer toegeven. In de VS hebben ze wel een aantal rechtzaken verloren, maar dat waren individuele gevallen en gericht op de veiligheid. Een overall zaak is nooit gewonnen (wel voor de E46 dus)....

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hello,

ik rij met een Coupe 2.8 en de heb het probleem hier ook voorgehad, de puntlassen die losgekomen zijn

bij de koffervloer,

tweede probleem, de motorsteun links als rechts zijn allebei uit de vooras uitgescheurd, dus nu moet ik een

nieuwe vooras laten plaatsen op mijn wagen +- € 700 incl werkuren stukken en 2 silentblokken.

dus mss voor iedereen toch even de motorsteunen onderaan bekijken aan de bevestiging op de vooras.

thanks

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Na een vreemde rammel in mijn Z3 coupe 2.8 hem bij de garage om de hoek op de brug gezet.

Blijkt dat een dwarsbalk van het chassis waar de achterkant van het differentieel aan hangt, is los gekomen van de bodemplaat vervolgens is de dwarsbalk bijna helemaal door gescheurd.

Heeft iemand zoiets wel eens mee gemaakt? en weet iemand hoe en of dit fatsoenlijk te repareren is?

groeten, Bart

Link naar reactie
mijn moeder zei vroeger altijd al dat ik niet kon zoeken :-P

het zoeken was vast niet het probleem, het vinden wel. :blink:

Succes met het lassen :thumbup:

Ik heb de topics samengevoegd, houdt het (enigzins) overzichtelijk

Link naar reactie

Personally, I would contact this man.

HT.

Randy_Forbes

Joined: 29 Jul 2009

Posts: 33

Posted: Sat 20th Mar 18:26 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Hi Guys, and thanks Jonttt for pointing me over here.

Aww, that doesn't look that bad, and I've probably fixed worse cars

It also appears as though someone attempted to either fix or hide it...

I do offer a reinforcement package, consisting of 10 ga steel. The best way to describe it, is to say there'll be an I-beam concealed in the hollow crossmember when you're done. That will take care of any flexing or separation of the trunkfloor with regard to the rest of the body. The I-beam will be "hung" off the longitudinal rails that lead from the buklhead to the rear bumper.

LOL! it just occurred to me that the 3D guy put the pendant reinforcements on the wrong sides (see "real" picture below). I'll have this corrected for future drawings, but you get the idea

BTW, the car shown above was in VERY BAD condition, if you want to take a look at the extent of the damage that can be repaired: http://www.rfdm.com/gallery/album161

For the actuall differential mount, you can choose an earlier E-36 M3 pattern dual ear cover, or keep your existing single ear. I prefer the dual ear, but I own one (1) car reinforced each way (S-52 w/single ear & S-54 with the dual setup). My S-52 has been supercharged on and off, and the reinforced single ear (two OE mounts sandwiched together) is doing the job.

The complete job on Andy's car: http://www.rfdm.com/gallery/album181

If you have any questions, I will be happy to answer them for you. If you send me an E-mail ( erandyforbes@aol.com ) I will reply with a pdf that outlines the work involved.

If you want a shipping/price quote, please provide me with your complete address, and I will get a UPS quote.

The very complete & comprehensive installation instructions are included electronically, and I will always be happy to answer any questions you or your installer may have before, during ,or after the installation.

Because International shipping is expensive, I offer a trade discount (20% off the $540.00 USD price) to all overseas orders. That goes a long way ($108.00USD's worth) towards offsetting the shipping cost.

Thanks again, and I hope you will give it some consideration.

Randy

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.