Ga naar inhoud

Retrofit Navigation


Andre

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Had ik je de installatie PDF nog toegestuurd? Kan ik me niet meer herinneren ...

Hopelijk heeft je radio de tweede witte blok in je quadblock want daar gaan de kabels van de navigatie stem doorheen

Nee Paul heb de pdf niet gehad kun je die sturen naar z4atbodegraven.speedlinq.nl is wel makkelijk, is er echt zo weinig ruimte, hoe heb je exact bepaald waar het scherm moest komen?

Ik ga toch de MD radio van jou gebruiken, die heeft het neem ik aan toch wel?

(zweet :thumbup: zweet :blink: )

ps allen bedankt en hou jullie op de hoogte

Link naar reactie

ge-emailed nu. Laat maar even weten of je het ontvangen hebt.

De quadblock heeft niets met de radio the maken ... Vanuit de SatNav kabelboom is er een tweetal draden die in connector 5 en 11 moeten gaan. Je bestaande quadblock heeft daar of een gat zitten, of een connector. Je hebt de connector als je de BMW bluetooth kit hebt want daar komt het telefoon geluid over de speakers van.

Ik had een template gemaakt en had die symetrisch op het dashboard gelegd. Toen iets te klein uitgezaagd en het scherm erop gelegd en gekeken naar de beugels die op de bestaande schroefgaten vallen. En dan maar vijlen ... iets naar links, iets naar rechts. Het scherm heb ik enige honderden keren gepast en dan elke keer een beetje meer vijlen totdat hij in het gat zakt. Als de beugels dan precies over de schroefgaten vallen, dan zit je goed :)

Daarna moet je dan het leer rondom het uitgezagen stuk plastic eraft snijden, dat is een 3 mm rondom en je hebt daar helaas maar 1 mm speling want anders heb je een gat wat de schermrand niet afdekt. Uiteindelijk valt het scherm er dan goed in. Het scherm inbouwen heb ik ongeveer 6 uur over gedaan, de rest was makkelijk (2 uur of zo)

Link naar reactie
ge-emailed nu. Laat maar even weten of je het ontvangen hebt.

De quadblock heeft niets met de radio the maken ... Vanuit de SatNav kabelboom is er een tweetal draden die in connector 5 en 11 moeten gaan. Je bestaande quadblock heeft daar of een gat zitten, of een connector. Je hebt de connector als je de BMW bluetooth kit hebt want daar komt het telefoon geluid over de speakers van.

Ik had een template gemaakt en had die symetrisch op het dashboard gelegd. Toen iets te klein uitgezaagd en het scherm erop gelegd en gekeken naar de beugels die op de bestaande schroefgaten vallen. En dan maar vijlen ... iets naar links, iets naar rechts. Het scherm heb ik enige honderden keren gepast en dan elke keer een beetje meer vijlen totdat hij in het gat zakt. Als de beugels dan precies over de schroefgaten vallen, dan zit je goed :)

Daarna moet je dan het leer rondom het uitgezagen stuk plastic eraft snijden, dat is een 3 mm rondom en je hebt daar helaas maar 1 mm speling want anders heb je een gat wat de schermrand niet afdekt. Uiteindelijk valt het scherm er dan goed in. Het scherm inbouwen heb ik ongeveer 6 uur over gedaan, de rest was makkelijk (2 uur of zo)

Thanks,

Heb helaas nog geen e-mail ontvangen, mijn mail adress is z4(at)bodegraven(dot)speedlinq(dot)nl misschien is hij onderweg blijven hangen.

Duidelijk vwb pen 4 en 11 van de kabelboom :thumbup:

Dus het scherm is nogal precies klusje spannend hoor. :huh:

Groet,

André

ps ik kan niet meer op het z4um komen ligt die eruit weet jij dat?

Link naar reactie

Nou het gat zit erin hoor, ben net terug met de fiets even een paar rosé tjes (flessen) gehaald bij m'n zwager, was hard nodig na een dag zagen pfffffffffff nu blijkt het dat iedereen het Z4 en X3 scherm als hetzelfde aanbied dit toch anders is en ik heb dus gvd weer een X3 scherm :rolleyes:

Maar goed de afmeting is IMHO goed gegaan alleen een randje is anders......

Vervolg morgen of als ik een nieuw Z4 scherm heb................

Groet,

André

ps wel een beetje zweten hoor je dashboard aan gort zagen op de gok...........................

Link naar reactie
Nou het gat zit erin hoor, ben net terug met de fiets even een paar rosé tjes (flessen) gehaald bij m'n zwager, was hard nodig na een dag zagen pfffffffffff nu blijkt het dat iedereen het Z4 en X3 scherm als hetzelfde aanbied dit toch anders is en ik heb dus gvd weer een X3 scherm :rolleyes:

Maar goed de afmeting is IMHO goed gegaan alleen een randje is anders......

Vervolg morgen of als ik een nieuw Z4 scherm heb................

Groet,

André

ps wel een beetje zweten hoor je dashboard aan gort zagen op de gok...........................

Pff, succes hoor!!! Wat is dan het grote verschil tussen die 2 schermen?

Link naar reactie

X3 scherm is veel groter :rolleyes:

Ik weet het verschil niet precies, maar wat ik hoorde van Andre was dat de afstand tussen de montage punten in het dashboard verschillend is. Er is ook een andere lip aan de voorkant.

Misschien kan iemand nog even de Z4 monitor kan meten aan de voorkant om te kijken of het scherm inderdaad breder is van de X3 aan de voorkant.

Link naar reactie
X3 scherm is veel groter :unsure:

Ik weet het verschil niet precies, maar wat ik hoorde van Andre was dat de afstand tussen de montage punten in het dashboard verschillend is. Er is ook een andere lip aan de voorkant.

Misschien kan iemand nog even de Z4 monitor kan meten aan de voorkant om te kijken of het scherm inderdaad breder is van de X3 aan de voorkant.

Had het graag voor je gedaan...maar moet nog even wachten :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.