Ga naar inhoud

Prijzen M-roadster/QP (S54)


Rubenz3
 Share

Aanbevolen berichten

De afgelopen tijd valt het mij op dat de vraagprijzen van de :m: roadster / QP met de S54 motor in Duitsland hoger zijn als een jaar geleden, althans daar lijkt het op. (Niet dat het erg is natuurlijk :D) Vorig jaar tijdens mijn zoektocht werden er exemplaren aangeboden met een nagenoeg zelfde leeftijd en km-stand die qua prijs tussen de EURO 26.000 - EURO 31.000 lagen. Nu beginnen de prijzen bij EURO 29.900.

Ben blij dat ik vorig jaar op zoek was naar een :m: -roadster :thumbup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 16
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op autoscout24.de staat er een in berlijn voor 17.200 euro./ bouwjaar 11-2001 km 86000 / zwart / berlijn/ Of zou dat geen M zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op autoscout24.de staat er een in berlijn voor 17.200 euro./ bouwjaar 11-2001 km 86000 / zwart / berlijn/ Of zou dat geen M zijn?

Bedoel je deze? http://autoscout24.de/Details.aspx?id=slzynznyqol

Dit is zeer zeker geen :thumbup: . Heeft 'maar' 231pk, dus een 3.0i

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het lijkt of die prijzen weer zijn gestegen, heb ze zelfs(coupe) 2 jaar geleden wel eens voor 26K(S54) gezien maar normaal liggen ze boven de 31K met uitschieters naar 39K en tja ze zijn erg zeldzaam en reken er maar op dat het gezochte auto's worden voor de liefhebbers, de roadster iets minder, maar de Z3 M coupe is een blijver qua prijs en behoorlijk waarde vast..gelukkig wel :muur:

Ik praat natuurlijk voor eigen parochie maar de Roadster S54 is net zo zeldzaam als de QP. En per saldo blijkt bij alle auto's dat de mensen toch wat meer geld voor een roadster willen uitgeven dan voor een QP :)

Feit blijft wel natuurlijk dat de QP als auto zeldzamer is dan de Roadster. We hebben iig iets bijzonders :thumbup:

Leuk te zien dat de prijzen stabiliseren. Maar is net als bij de waardestijging van een mooi huis als je toch niet wilt verkopen heb je er niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pierre heeft (ik vermoed) onwetend de 100.000ste post geplaatst. Van harte, Pierre! :)
En geen onzin postje door een stelletje hijgerige stutuszoekers, maar met een zinvolle bijdrage aan het forum.

:muur::thumbup: Terecht hulde aan deze man :groupwave::groupwave:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je deze?
.......

i.d.d.. Wat is dat dan voor iets? er zit wel een M onderstel onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist idd van niks boys bedankt voor de felicitatie's en complimenten, op een enkele uitschieter na probeer ik idd een positieve bijdrage te leveren aan de forum spirit :groupwave:

Ik had het er vandaag nog over irt het opstarten van een forum voor onze klanten:

een goed forum draait op enthousiaste deelnemers die op een vrolijke manier bijdragen aan de kennis over iets gemeenschappelijk. Liefst een hobby, zoals in ons geval de Zettie's :thumbup: Weet nog hoe langzaam dit forum vanaf de start op gang kwam en dan nu 100.000. Ik kan alleen maar zeggen: :groupwave::muur::) voor ons allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen tijd valt het mij op dat de vraagprijzen van de :) roadster / QP met de S54 motor in Duitsland hoger zijn als een jaar geleden, althans daar lijkt het op. (Niet dat het erg is natuurlijk :muur:) Vorig jaar tijdens mijn zoektocht werden er exemplaren aangeboden met een nagenoeg zelfde leeftijd en km-stand die qua prijs tussen de EURO 26.000 - EURO 31.000 lagen. Nu beginnen de prijzen bij EURO 29.900.
Voor de duidelijkheid: ik vindt het uiteraard leuk als de prijzen stabiliseren of stijgen, maar geen appels met peren vergelijken!

De 3 Mcoupes die nu te koop staan zijn van bouwjaar 2002 met km standen tussen 28.000!!! en 44.000

Kan me voorstellen dat een M coupe / van 2001 met 130.000 km veel minder op brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid: ik vindt het uiteraard leuk als de prijzen stabiliseren of stijgen, maar geen appels met peren vergelijken!

De 3 Mcoupes die nu te koop staan zijn van bouwjaar 2002 met km standen tussen 28.000!!! en 44.000

Kan me voorstellen dat een M coupe / van 2001 met 130.000 km veel minder op brengt.

Mee eens, maar die staan niet te koop :) Een S54 zal je denk ook niet snel tegen komen met een dergelijke km-stand. Althans voorlopig nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, iedereen wil zich graag rijk rekenen............... :schater::schater:

Heeft niets te maken met rijk rekenen :) ; het is iets wat me opvalt :muur:

Net als inderdaad met huizen, wil je er `gebruik´ van maken, moet je het eerst verkopen. En dat willen we niet :thumbup::groupwave:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan best dat de prijzen stijgen in Duitsland gezien mijn voorval op Zandvoort !?!

Kom ik terug bij m'n ZZZ , zit er een visite kaartje tussen m'n zijraam geduwd.

Ene Herr Hans Noetzel (verkaufsberater) van Auto-Wilde, hij kwam gauw aan lopen toen hij me weg zag gaan, die me auto wel zag zitten en of ik geintereseerd was om de ZZZ te verkopen !???? :D

Mijn ZZZ is notabene ingevoerd vanuit Duitsland !!!

En nu zou een Duitser deze weeer terug willen kopen !!!! :D

Heel apart ! Maar geeft misschien aan dat het vraag en aanbod in Duitsland misschien de prijzen opstuwd !?!

Ik ging net weg dus zei zeer verbaasd dat ik de auto niet weg doe, zeg hij nog vooral z'n kaartje niet weg te gooien ?! :lol:

Toch wel geinig, niet ! :drank:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ene Herr Hans Noetzel (verkaufsberater) van Auto-Wilde, hij kwam gauw aan lopen toen hij me weg zag gaan, die me auto wel zag zitten en of ik geintereseerd was om de ZZZ te verkopen !???? :D

Doen en dan doorsparen voor de Z8 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan best dat de prijzen stijgen in Duitsland gezien mijn voorval op Zandvoort !?!

Kom ik terug bij m'n ZZZ , zit er een visite kaartje tussen m'n zijraam geduwd.

Ene Herr Hans Noetzel (verkaufsberater) van Auto-Wilde, hij kwam gauw aan lopen toen hij me weg zag gaan, die me auto wel zag zitten en of ik geintereseerd was om de ZZZ te verkopen !???? :D

Mijn ZZZ is notabene ingevoerd vanuit Duitsland !!!

En nu zou een Duitser deze weeer terug willen kopen !!!! :D

Heel apart ! Maar geeft misschien aan dat het vraag en aanbod in Duitsland misschien de prijzen opstuwd !?!

Ik ging net weg dus zei zeer verbaasd dat ik de auto niet weg doe, zeg hij nog vooral z'n kaartje niet weg te gooien ?! :lol:

Toch wel geinig, niet ! :drank:

Geiniger is hem naar zijn prijs te vragen. Ik durf te stellen dat je niet de hoofdprijs zult vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd die willen meestal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, In D zijn de prijzen nog steeds lager dan bij ons. :newblush:

FF terug naar het TOPIC:

Production Data

How many versions of the M roadster are there?

The original M roadsters, with engines from the E36 M3, were built through June of 2000 in three different versions: European-specification (S50 engine) in both left- and right-hand drive, and North American-specification (S52 engine) in left-hand drive.

After having been discontinued for more than six months, a revised M roadster entered production in February, 2001. All three versions (European-spec/LHD, European-spec/RHD and North American-spec) utilize the S54 motor from the E46 M3.

How many of each version were produced?

ECE S50 (LHD): 3,557 built from 09/96 thru 06/2000

ECE S50 (RHD): 918 built from 11/97 thru 06/2000

NA S52 (LHD): 8,938 built from 02/98 thru 06/2000

ECE S54 (LHD): 283 built from 02/2001 thru 05/2002

ECE S54 (RHD): 79 built from 02/2001 thru 04/2002

NA S54 (LHD): 1,600 built from 02/2001 thru 05/2002

How many versions of the M coupe are there?

The original M coupes, with engines from the E36 M3, were built through June of 2000 in three different versions: European-specification (S50 engine) in both left- and right-hand drive, and North American-specification (S52 engine) in left-hand drive.

After having been discontinued for more than six months, a revised M coupe entered production in February, 2001. All three versions (European-spec/LHD, European-spec/RHD and North American-spec) utilize the S54 motor from the E46 M3.

How many of each version were produced?

ECE S50 (LHD): 2,178 built from 04/98 thru 06/2000

ECE S50 (RHD): 821 built from 08/98 thru 06/2000

NA S52 (LHD): 2,180 built from 07/98 thru 06/2000

ECE S54 (LHD): 281 built from 02/2001 thru 05/2002

ECE S54 (RHD): 168 built from 02/2001 thru 05/2002

NA S54 (LHD): 690 built from 02/2001 thru 05/2002

Europese S54 (LHD) zijn er dus slechts 2 meer roadster's dan QP's gemaakt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels