Ga naar inhoud

kilometervreter


Gast Guest_Jan_*

Aanbevolen berichten

Gast Guest_Jan_*

Hallo allemaal.

Met veel interesse jullie prachtige forum bekeken.

Ik heb zelf ook een brandende vraag:

Ik rijd ongeveer 30.000 km per jaar maar ik zou dolgraag een ZZZ willen rijden.

Nu heb ik een mooie 1.8 uit 98 gezien met 70.000 km op de teller en ik zou het dolgraag gewoon eens willen doen.

Heb zoveel pech gehad met mijn mercedes diesel dat ik nu eens plezier wil.

Zijn er mensen hier die me over hun ervaringen met veel kilometers kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor eventuele ervaringen/ tips.

Groeten! Jan

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik kan/wil natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar gezien de brandstofprijzen vraag ik me af of het verstandig is om zoveel km´s met een benzineauto te rijden. Met de ZZZ 30k per jaar rijden is op zich geen enkel probleem, alleen is dan wel een hardtop aan te raden voor de wintermaanden. Is warmer er scheelt veel rijgeluid (een ´98-er heeft nog geen geisoleerde kap, dus maar 1 laag canvas)

Ikzelf rij 35000 km per jaar alleen woon-werk en dat doe ik toch met een "burgerbak" TDI´tje. Scheelt in brandstofkosten, blijft de km-stand van de ZZZ laag en blijft iedere keer als ik in de ZZZ stap de funfactor hoog.

Kortom, het is geen enkel probleem om 30k per jaar met een ZZZ te rijden maar of je het moet doen??? It´s up to you!

Link naar reactie

Op het forum zijn er niet zoveel die heeel veel rijden met de ZzZ.

Bij de z3 club echter heb ik man ontmoet die al ruim 200.000 heeft gereden met zijn 1.8 sinds hij hem nieuw heeft gekocht.

Dit stel zweert bij de ZzZ en die gaat ook met alle vakanties mee.

Link naar reactie
Gast Guest_jan_*

Ah. Klinkt goed allemaal.

Ik weet inderdaad dat het duurder is qua benzine, maar met een 1.8 uit 98 zou ik het wel eens willen proberen.

Het viel me op dat er op het forum weinig grote technische problemen besproken werden, dus det zegt wel iets over de kwaliteit van de auto. En daarbij vind ik ze zo geweldig mooi....

Link naar reactie

Ik denk dat het brandstofverbruik uiteindelijk wel mee zal vallen...

Ik rijdt zelf een 2.8 en vind het nog niet schrikbarend. Trek daar nog even de wegenbelasting die je uitspaart vanaf en de fun er bij op...... Louter Z3 plezier!

Link naar reactie

Soms moet je je verstand even uitschakelen en beslissingen nemen met je hart......ja het is duurder om zoveel km's met een benzine auto te gaan rijden en ja je krijgt een hogere kmstand....maar what the hell ........je hebt in ieder geval veel plezier als je die km's aflegt en een heerlijke auto om mee te cruisen :thumbup:

Ik heb wel vaker een verstandige beslissing genomen... (door bijv. diesel te gaan rijden) maar ben toch altijd weer teruggekomen bij duur en overstandig.... :schater: nou ja onverstandig....voor mij zijn de voordelen gewoon velen malen groter als de nadelen....bovendien rijd ik nu een stuk minder dus maakt het helemaal niet meer uit...

Ik zou zeggen gewoon is doen.....je kan altijd terug !

Link naar reactie

Jongens, jongens, (en dames) er is maar 1 ding duur in NL en dat zijn belastingen. Verder is er niks duur, hoogstens waardevol.

Die km grens voor diesel is alleen een issue als je 2 nieuwe autos neemt. Bij een auto is normaliter de grootste kostenpost de afschrijving (lees: vooral belastingen) en doet dat beetje meer of minder brandstofkosten (80% belasting) over die jaren echt niks op het geheel aan kosten.

DVG The Shrike (een grote fan van onze ambtenarencorps: werknemers die je niet wilt, wel betaald en ook nog eens staken als ze "maar" 10.5% over 3 jaar extra krijgen voor geld opmaken (90%)).

Link naar reactie
Wat zou je denken van een ZZZ op LPG. Heb je helemaal geen kofferruimte meer over maar wel lekker voordelig

Misschien past zoiets wel ipv het resevewiel !!??!! :wave:

2n6zw9v.gif

Kan ie mooi in de plantenbak (zoals Bas h'm noemt !) ! :thumbup:

40eskqq.jpg

Hou je evengoed de kofferbak over ! :foto:

Link naar reactie

mijn zzz is van 96 en er staan er al 188 op de teller.ik rij er dinsdags en donderdags 80 km per dag mee. :newblush:

Link naar reactie

Mijn Zzz 1.9 van 1998 heeft ondertussen 105.000 probleemloze kilometers op de teller. Bij rustig rijden ligt het verbruik bij 1 op 13.5 en als het echt hard gaat kom ik op 1 op 10. Ik zou zeggen als je echt gebeten bent door het Z-virus >>> gewoon kopen die 1.8 en genieten maar !!! :newblush::unsure::wave:

Grt , Jossy

Link naar reactie

Ik denk dat LPG/G3 best een mooi plan is.... je betaald echt maar minimaal meer wegenbelasting terwijl je voor een prikkie tankt. Zal i.i.g. geen afbreuk doen aan het Z3 plezier!

Link naar reactie
Ik denk dat LPG/G3 best een mooi plan is.... je betaald echt maar minimaal meer wegenbelasting terwijl je voor een prikkie tankt. Zal i.i.g. geen afbreuk doen aan het Z3 plezier!

OK dan zijn we eruit. Hij neemt een ZZZ op LPG. :newblush:

Link naar reactie
Ik denk dat LPG/G3 best een mooi plan is.... je betaald echt maar minimaal meer wegenbelasting terwijl je voor een prikkie tankt. Zal i.i.g. geen afbreuk doen aan het Z3 plezier!

Z3 op gas, geweldig plan! :smart:

toch maar even ;) maar ehm martin, gestudeerde kerel als jij :smart: 'je betaald echt maar minimaal..' je bedoelt 'betaalt' neem ik aan? <_<

Link naar reactie

Nou jongens. Ik ben niet zo'n LPG- freak eerlijk gezegd. Maar misschien moet ik gewoon de knoop doorhakken en het gaan proberen. Ik kan inderdaad altijd terug. Laat het wel weten als ik de knoop heb doorgehakt.

Groeten! Jan

Link naar reactie
Verder is er niks duur, hoogstens waardevol.

Die km grens voor diesel is alleen een issue als je 2 nieuwe autos neemt. Bij een auto is normaliter de grootste kostenpost de afschrijving

2 wijze uitspraken!

Gezien je budget : Koop een auto met 110-150 k. en wat belangrijk is : koop hem scherp in.

Met scherp inkopen bedoel ik dat je hem 14 dagen later op marktplaats kan zetten en hem gemakkelijk met 100 euro winst kan verkopen.

Rij daar 30.000 km in en verkoop hem dan weer. Je hebt dan een paar duizend euro afschrijving (logisch).

Vergeleken met dit bedrag maakt het niet veel uit of je die 30000 nu met 1: 8 of 1: 10 hebt gereden.

Link naar reactie
Z3 op gas, geweldig plan! :smart:

toch maar even ;) maar ehm martin, gestudeerde kerel als jij :smart: 'je betaald echt maar minimaal..' je bedoelt 'betaalt' neem ik aan? <_<

ohja... dat is toekomende tijd.... Ik heb het zowieso nooit helemaal begrepen..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.