Ga naar inhoud

hardtop verwijderen


MarQ!

Aanbevolen berichten

Recent hebben wij een Z3 met hardtop aangeschaft. Nou vraag ik mij af hoe je die er weer af krijgt. Ik weet inmiddels van het forum dat er aan de voorkant 2 tork bouten zitten die je los moet schroeven. Maar hoe zit het achter? Zie wel aan beide zijden direct achter de stoelen een of ander draaihendeltje, is dit om te stellen cq vaster te zetten? En komt met het liften van de top vanzelf de voedingskabel van de achterruitverwarming mee, zodat ik die dan los kan koppelen of moet ik dit eerst doen? Kreeg bij de auto wel een mannual mee hoe ik de hardtop in zijn beschermhoes op moet hangen, maar niets over de hardtop zelf... Bij voorbaat dank voor jullie reactie! Groet van Mark.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kom maandag naar zandvoort, neem ik de haakse slijper mee het is dan toch 25 :blush: graden wat moet je dan met zo'n stuk staal boven je hooft :schater:

dank voor je hulp! dat stuk staal boven mn hoofd blijft lekker zitten, er zijn hier anderen die je hulp wel kunnen gebruiken :rolleyes:

Link naar reactie
En komt met het liften van de top vanzelf de voedingskabel van de achterruitverwarming mee, zodat ik die dan los kan koppelen of moet ik dit eerst doen?
Is tie der nou nog niet af?
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Is tie der nou nog niet af?

Beste Mohikaan en alle anderen, het is prima gelukt hoor! Links zat het hendeltje behoorlijk vast maar met voorzichtig los rukken kwam er uiteindelijk beweging in. Maar: wat is zo'n hardtop zwaar zeg! Dacht hooguit een kilootje of 25 maar is volgens mij veel meer. En dan nog binnenshuis in de bijpassende hoes frommelen. Stresssss! Enfin, de hardtop hangt nu in de schuur verticaal aan een hele stevige haak maar ook hier valt de uiteindelijke omvang van het ding pas op! In het najaar gaat ie er weer op, kijken of dat dan weer makkelijker gaat.

Dank voor alle reacties en hartelijke groet van Mark.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.