Ga naar inhoud

Chroom uitlaat eindstuk


sharky

Aanbevolen berichten

Hoi, ik dacht vandaag even een chroom eindstuk te halen voor onze Z3.. Zegt die verkoper dat het ovale gedeelte niet standaard is en dat ik de uitlaat vlak na de demper moet afzagen om daar vervolgens een ovaal eindstuk aan het op dat moment ronde uitlaatpijp te monteren.. Ik kan mij mij dat niet voorstellen.. Het is toch zo dat een Z3 standaard een ovale uitlaat uiteinde heeft en dat daar dan gewoon een overzetstuk overheen kan? Of heeft die verkoper wel gelijk?

Misschien dat het van belang is, het gaat om een Z3 1.8 uit 1998.

Gr rene

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi, ik dacht vandaag even een chroom eindstuk te halen voor onze Z3.. Zegt die verkoper dat het ovale gedeelte niet standaard is en dat ik de uitlaat vlak na de demper moet afzagen om daar vervolgens een ovaal eindstuk aan het op dat moment ronde uitlaatpijp te monteren.. Ik kan mij mij dat niet voorstellen.. Het is toch zo dat een Z3 standaard een ovale uitlaat uiteinde heeft en dat daar dan gewoon een overzetstuk overheen kan? Of heeft die verkoper wel gelijk?

Misschien dat het van belang is, het gaat om een Z3 1.8 uit 1998.

Gr rene

Ik weet in ieder geval zeker dat de ovale uiteinde voor de 1.8 standaard is.

Link naar reactie
Je bent wel bij een BMW dealer geweest neem ik aan? Geef hem dit nummer maar gewoon:

82 12 9 405 003

nee, ik heb het eigenlijk niet zo op dealers.. Kom ik alleen als het echt niet anders kan.. Dit was een bedrijf waar ze allerlei

accessoires verkopen.. Maar ik begrijp uit je opmerking dat het inderdaad mogelijk is om een chroom ovaal eindstuk te kopen ipv de zaag te hanteren.. bedankt..

Link naar reactie

Het zou in dit geval echt heel dom zijn om niet naar de dealer te gaan (die een kant-en-klaar overeenschuif stuk heeft) maar naar de accesoirehandelaar waarbij je de uitlaat moet verzagen (demper kost ca. 500e)

Link naar reactie
Hoi, ik dacht vandaag even een chroom eindstuk te halen voor onze Z3.. Zegt die verkoper dat het ovale gedeelte niet standaard is en dat ik de uitlaat vlak na de demper moet afzagen om daar vervolgens een ovaal eindstuk aan het op dat moment ronde uitlaatpijp te monteren.. Ik kan mij mij dat niet voorstellen.. Het is toch zo dat een Z3 standaard een ovale uitlaat uiteinde heeft en dat daar dan gewoon een overzetstuk overheen kan? Of heeft die verkoper wel gelijk?

Misschien dat het van belang is, het gaat om een Z3 1.8 uit 1998.

Gr rene

BRMS heeft ze voor alle motortypen en die ik daar heb gekocht passen perfect!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Is het de bedoeling dat je ze er met een hamer op moet slaan? Mijn sierstukken (2.8 uit '98) zijn aan het begin (dat op de uitlaat gaat) namelijk verticaal ovaal terwijl de uitlaten horizontaal ovaal zijn. ik krijg ze er een klein stukje op, maar moet de rest denk ik met een plankje en hamer gaan doen. Hoort dit?

Link naar reactie
Is het de bedoeling dat je ze er met een hamer op moet slaan? Mijn sierstukken (2.8 uit '98) zijn aan het begin (dat op de uitlaat gaat) namelijk verticaal ovaal terwijl de uitlaten horizontaal ovaal zijn. ik krijg ze er een klein stukje op, maar moet de rest denk ik met een plankje en hamer gaan doen. Hoort dit?

Klopt dat hoort zo!

Link naar reactie
Is het de bedoeling dat je ze er met een hamer op moet slaan? Mijn sierstukken (2.8 uit '98) zijn aan het begin (dat op de uitlaat gaat) namelijk verticaal ovaal terwijl de uitlaten horizontaal ovaal zijn. ik krijg ze er een klein stukje op, maar moet de rest denk ik met een plankje en hamer gaan doen. Hoort dit?

Ik heb recentelijk twee chromen eindstukken om mijn einddemper gezet (2.2i). De chromen eindstukken eerst met de hand erop zetten totdat de wrijving te veel wordt om nog verder over de eindpijp te duwen. Vervolgens heb ik icm met een badstof doek voorzichtig met de voet doorgeduwd totdat ik ´klik´ hoorde. Muurvast!

p7210200smallyu9.jpgp7210201smallgx1.jpg

Link naar reactie

Kleine 20 euro bij de dealer, kun je naar mijn mening niet ergens anders voor gaan kijken. :angry:

Ik heb voor montage op mijn 1,8 een oud washandje en een houten lat gebruikt.

Al eerder geschreven door de mensen van het eerste uur (en zelf inmiddels ervaren): de dealer is dikwijls niet duurder dan de brms-en en bb's..... Ik ben bovendien te spreken over de service en de koffie :wave: .

Link naar reactie

Quote: "Zescilinder rules" :schater:

Categorie luxeprobleem :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.