Ga naar inhoud

temperatuurmeter 'pingpongt'


HJR

Aanbevolen berichten

Dus ik sta in de file (tegenwoordig noem ik het maar hobby, dan klinkt het leuker) en ineens zie ik in mijn ooghoek een rood lampje branden; mijn temperatuurmeter staat op kookpunt !!! Het zweet gutst mij van het voorhoofd, maar na een dertigtal seconden gaat de meter terug naar het midden.

Maar vijf minuten daarna doet ie het weer, en nog een keer, en nogmaals! Wat is er in vredesnaam aan de hand dat mijn temperatuurmeter zo pingpongt? Het duurt meestijds niet langer dan een seconde of dertig, en dan gaat de naald weer keurig naar de lauwstand, alwaar hij blijft hangen...

Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb nog garantie :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dus ik sta in de file (tegenwoordig noem ik het maar hobby, dan klinkt het leuker) en ineens zie ik in mijn ooghoek een rood lampje branden; mijn temperatuurmeter staat op kookpunt !!! Het zweet gutst mij van het voorhoofd, maar na een dertigtal seconden gaat de meter terug naar het midden.

Maar vijf minuten daarna doet ie het weer, en nog een keer, en nogmaals! Wat is er in vredesnaam aan de hand dat mijn temperatuurmeter zo pingpongt? Het duurt meestijds niet langer dan een seconde of dertig, en dan gaat de naald weer keurig naar de lauwstand, alwaar hij blijft hangen...

Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb nog garantie :thumbup:

waarschijnlijk blijft de thermostaat hangen ff terug gaan ermee zetten ze er waarschijnlijk een nieuwe in

het kan ook de sensor zijn maar de thermostaat lijkt mij waarschijnlijker

Link naar reactie
Eerst maar eens kijken of de koelvloeistof op pijl staat. ook al eens meegemaakt als er te weinig in zit.

Heb ik in het verleden ook eens met een oude Volvo Amazone gehad.

Af en toe gaat er dan weer een slok koelwater door de motor omdat het niveau bij hogere temperaturen stijgt.

Daarna daalt de temp. weer en staat de pomp weer in de leegte te draaien.

Totdat de temp. weer hoog wordt enz. enz.

Link naar reactie

Nou, denk je door je auto bij één van s'lands grootste VW dealers tenminste geen risico te lopen met de staat van de auto etc, blijkt dus inderdaad de koelvloeistof niet toegevoegd te zijn! Wat een stelletje ama's, man... man... man...

Enniewee, bedankt voor de tips mensen! :rolleyes:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.