Ga naar inhoud

Voorbereidingsset hardtop op gekochte Duitse Z3


Ralf

Aanbevolen berichten

Ben een newbee en heb de zoekfunctie reeds geraadpleegd ..... maarre kom er toch niet helemaal uit!

Afgelopen zaterdag eindelijk een nette BMW '96-er z3 gevonden en gekocht in Duitsland bij een BMW dealer :-).

De auto kent werkelijk (bijna) alle opties, behalve...... een hardtop voorbereidng.

Deze wil ik wel in de toekomst monteren.

De Duitse dealer kan NU bij service voor aflevering een nette prijs maken zegt ie:

Normaal adviestarief BMW.DE zou zijn 581 Eur.

Nu uit te voeren voor een 'interne' prijs ad. 470 Eur. (inclusief schakelaar verwarming etc)

Beetje duur, nietwaar? Nu doen of later???

PS een nette introductie op het forum met een foto van de aanwinst volgt binnenkort!

Grtz. Ralf

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben een newbee en heb de zoekfunctie reeds geraadpleegd ..... maarre kom er toch niet helemaal uit!

Afgelopen zaterdag eindelijk een nette BMW '96-er z3 gevonden en gekocht in Duitsland bij een BMW dealer :-).

De auto kent werkelijk (bijna) alle opties, behalve...... een hardtop voorbereidng.

Deze wil ik wel in de toekomst monteren.

De Duitse dealer kan NU bij service voor aflevering een nette prijs maken zegt ie:

Normaal adviestarief BMW.DE zou zijn 581 Eur.

Nu uit te voeren voor een 'interne' prijs ad. 470 Eur. (inclusief schakelaar verwarming etc)

Beetje duur, nietwaar? Nu doen of later???

PS een nette introductie op het forum met een foto van de aanwinst volgt binnenkort!

Grtz. Ralf

Er zijn er hier met een beter prijsbewustzijn dan ik, maar IMHO is dit beslist te duur.

Link naar reactie

Dank voor de snelle reactie.

Michel, was die 300 inclusief montage en verwarmingvoorbereiding?

Stel dat zo'n set bij een in de toekomst aan te schaffen HT zit, is het dan moeilijk eea in te bouwen:

vergelijk:

- inbouw met achterruitverwarming

- evt. vanwege kostenaspect zonder verwarming (.... geen schakelaar monteren plus geen bedrading door middenconsole)

In aanloop naar de aankoop heb ik veel gehad aan diverse fora, deze hier in NL en een paar in DE.

Hulde aan de beheerders en bezoekers!

Grtz.

Link naar reactie
Dank voor de snelle reactie.

Michel, was die 300 inclusief montage en verwarmingvoorbereiding?

Stel dat zo'n set bij een in de toekomst aan te schaffen HT zit, is het dan moeilijk eea in te bouwen:

vergelijk:

- inbouw met achterruitverwarming

- evt. vanwege kostenaspect zonder verwarming (.... geen schakelaar monteren plus geen bedrading door middenconsole)

In aanloop naar de aankoop heb ik veel gehad aan diverse fora, deze hier in NL en een paar in DE.

Hulde aan de beheerders en bezoekers!

Grtz.

Hallo Ralf,

Welkom hier <_<

Die 300 die Michel bedoeld is zonder montage, maar als je een beetje handig bent dan is het heel eenvoudig zelf te doen hoor.

De achterruitverwarming zit standaard op elke hardtop, en de bedrading ligt ook al standaard onder de tunnelconsole naar het plaatje tussen de stoelen in.

Je hoeft alleen de contra stekker onder de console uit te vissen(zit met zwarte tape vastgeplakt)

Dan met wat stekkertjes de bedrading aansluiten op de linker(bestuurders kant) hardtop steun

En de voorbereidingset is met een paar boutje gemakkelijk zelf te monteren.

:D :D

Link naar reactie

Hallo Ralf,

Zelf heb ik achteraf een gebruikte voorbereiding gekocht ( 150.-) is in ca 15 min te monteren.

je hebt de hele zomer de tijd om het kompleet te maken <_<

dus nu open die kap en rijden

Succes met de aankoop en ga lekker genieten

we zien de :D :D wel

Link naar reactie

Michel, Richard, Z3-tje, M-roadster en Rob,

Dank voor jullie antwoord.

Ga het niet doen nu, eerst maar 's genieten van de zomer! :thumbup:

Ralf

Link naar reactie
Ga het niet doen nu, eerst maar 's genieten van de zomer! :P

Ralf

Verstandig, die HT komt wel een keer. Als de winter nadert komt het aanbod vanzelf.

Gesteld dat je 't dan nog nodig vindt, want als de winters zo zacht blijven...

Veel plezier, de komende tijd! :thumbup:

Link naar reactie

Donderdag is het zo ver. :wacko:

De ZZZ staat dan klaar in Duitsland (net te laat na die mooie paasdagen.... :wave: ) en ga ik met een mooie omweg terug naar het Limburgse!

vrijdagmorgen gaat ie naar de RDW, inloop-spreekuur.

Voor mij eerste keer import, dus nog even spannend. Verwacht niet veel problemen bij de RDW, BMW dealer in D heeft net Service, TUV en AU gedaan voor aflevering.

Mag je trouwen bij de auto blijven tijdens de keuring?

Grtz Ralf

Link naar reactie

Spannend!!

Heel veel plezier donderdag. Zeker vroeg uit de veren en zo snel mogelijk naar Duitsland?

Volgens mij kan je bij de keuring blijven. Ikzelf heb mijn Zzz ook uit Duitsland gehaald, maar de keuring is verder door een kennis geregeld, dus helemaal zeker ben ik niet.

Link naar reactie
Donderdag is het zo ver. :wacko:

De ZZZ staat dan klaar in Duitsland (net te laat na die mooie paasdagen.... :sick: ) en ga ik met een mooie omweg terug naar het Limburgse!

vrijdagmorgen gaat ie naar de RDW, inloop-spreekuur.

Voor mij eerste keer import, dus nog even spannend. Verwacht niet veel problemen bij de RDW, BMW dealer in D heeft net Service, TUV en AU gedaan voor aflevering.

Mag je trouwen bij de auto blijven tijdens de keuring?

Grtz Ralf

Ach, aankomend weekend wordt het pas echt lekker weer!! 20 graden! :wave:

Ik mocht bij de keuring van m'n vorige auto zelfs de garage in (7 jaar geleden). Was geen probleem.

Link naar reactie
Spannend!!

Heel veel plezier donderdag. Zeker vroeg uit de veren en zo snel mogelijk naar Duitsland?

Nee was 't maar waar, eerst nog werken 's ochtends, vervolgens naar D. Het is gelukkig niet ver, circa uurtje vanuit Venlo.

Lekker kopje koffie, exportkennzeichen voor 17.00 uur fixen en dan via Dresden - Berlijn - Hamburg weer terug.... haha :thumbup::thumbup:

Vrijdagochtend wel weer vroeg op, naar de RDW om 8.30 uur, 's middags nog even naar kantoor en het weekend kan beginnen.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen en volgende week some <_< .

Groeten!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.