Ga naar inhoud

Na 3 maanden.....


Rubenz3

Aanbevolen berichten

Gelukkig ziet het weer er goed uit vandaag (eigenlijk het hele weekend :party: ), dus vandaag ga ik dan eindelijk mijn :party: uit de garage halen. Dit weekend eindelijk weer tijd om van de auto te gaan genieten. Althans, als ze na 3 maanden stil te hebben gestaan nog wel de weg op wil...... :unsure:

Hopelijk geen problemen met de accu. De garage waar ze nu staat beschikt namelijk niet over een stroom voorziening. Dat probleem is straks gelukkig opgelost als ik over 3 weken de sleutel krijg van de nieuwe woning. Daar zit gelukkig een garage bij :newblush:

Nou, we gaan het zo merken :fiew: :party:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gelukkig ziet het weer er goed uit vandaag (eigenlijk het hele weekend B) ), dus vandaag ga ik dan eindelijk mijn :m: uit de garage halen. Dit weekend eindelijk weer tijd om van de auto te gaan genieten. Althans, als ze na 3 maanden stil te hebben gestaan nog wel de weg op wil...... :thumbup:

Hopelijk geen problemen met de accu. De garage waar ze nu staat beschikt namelijk niet over een stroom voorziening. Dat probleem is straks gelukkig opgelost als ik over 3 weken de sleutel krijg van de nieuwe woning. Daar zit gelukkig een garage bij :thumbup:

Nou, we gaan het zo merken :drank::party:

Succes en veel plezier dit weekend!

Link naar reactie

Nou, dan ben ik benieuwd of Ze nog wakker word na Zo'n lange pauZe...

Zonder druppellader dus, maar, heb je het motortje nooit even laten draaien Zo nu en dan ?

In ieder geval wens ik je BIG FUN... :thumbup: Maar dat Zal je ongetwijfeld hebben.

Link naar reactie

Nou, dat had nogal wat voeten in aarde vandaag. De Zzz wilde dus niet uit d´r winterslaap komen :muur:

Ik zou vanmiddag lekker met een vriend een stuk gaan rijden, gezellig met de vrouwen erbij. Het weer was goed, dus dat beloofde wat. Op weg naar de garage had ik al het gevoel dat de Zzz waarschijnlijk lastig zou gaan doen. En ja hoor, klik klik klik, maar starten, ho maar. Snel naar huis om de startkabels te halen (ja ja, waarom liggen die niet in de auto of garage hoor ik jullie denken :rolleyes: ), maar ook die mochten niet helpen om de Zzz wakker te krijgen...

Ondertussen Pierre even gebeld en die gaf aan dat ik het wel kon schudden wat de accu betreft, aangezien de auto 3 maanden slil heeft gestaan, zonder een druppelaar aan de auto te hebben aangesloten (geen sroom in de garage). Op advies van Pierre nog even de kabels op de plus en de min in het vooronder geplugd, maar ook dat mocht niet helpen. Dat kreng bleef slapen :angry:

Door dit alles was er toch al weer bijna een uur weggetikt, dus de accu losgehaald en de dealer gebeld of zij nog een accu hadden die ik even kon komen ophalen. Ging natuurlijk niet lukken: `magazijn is dicht meneer´. Had het natuurlijk kunnen weten. Maar ik wilde toch echt gaan rijden vandaag, dus maar langs de locale autospeciaalzaak gegaan en daar een nieuwe accu aangeschaft. Plaatsen, aansluiten en ja hoor, met een grote grom kwam de 3,2 liter zware dame uit d´r winterslaap :thumbup:

Dak naar beneden, olie op temp gaan rijden, vrouwen gaan ophalen en GAAAAAAAN B) Heerlijk met twee cabrio´s (hij een Boxter) touren over stukken snelweg en veel binnendoor wegen om vervolgens een aantal terasjes aan te doen om ook het innerlijke te te verwennen. Niet te lang blijven zitten natuurlijk, want die rechtervoet wilde gewoon dat pedaal intrappen.

Al met al was het weer een lekkere middag met als leukste een opmerking van een jeep die naast me kwam staan bij een stoplicht: ´ik zei al tegen mijn vriendin dat die Boxter het ging afleggen toen bij het vorige stoplicht het licht op groen ging....´. :D

Link naar reactie

Heel leuk zo'n verhaal Ruben !!! :rolleyes:

Wat ik alleeen niet snap is waarom de :muur: niet met startkabel wilde starten !? :angry:

Tis toch het zelfde als dat er een volle accu in zit !? :thumbup:

Link naar reactie
Wat ik alleeen niet snap is waarom de :angry: niet met startkabel wilde starten !? :thumbup:

Tis toch het zelfde als dat er een volle accu in zit !? :rolleyes:

Als je dit doet moet de je de boel aansluiten [min pool als laatste bij aansluiten] en vervolgens de stroom leverende auto eerst een minuutje of 10 laten 'leveren' met een iets verhoogt toerental.

Dan heeft de leege accu wat tijd om een buffertje op te slaan.

Daarna gaat het meestal goed.

Bij afkoppelen de min pool als eertse afnemen.

Link naar reactie
Als je dit doet moet de je de boel aansluiten [min pool als laatste bij aansluiten] en vervolgens de stroom leverende auto eerst een minuutje of 10 laten 'leveren' met een iets verhoogt toerental.

Dan heeft de leege accu wat tijd om een buffertje op te slaan.

Daarna gaat het meestal goed.

Bij afkoppelen de min pool als eertse afnemen.

We hebben de WRX ook wel even laten draaien voordat ik de :thumbup: startte, maar misschien wel niet lang genoeg. Bij het omdraaien van de sleutel hoorde je alleen maar een paar `klikken´ en dat werd streeds minder; zo van `je bekijkt het maar, maar ik ben echt helemaal leeg hoor!´. Op dat moment baalde ik zo, dat ik heb besloten om maar een andere accu te gaan halen. Weet ik tenminste zeker dat het allemaal weer goed zit.

Straks ga ik d´r maar weer even lekker uit d´r hok halen en een ritje naar de PC maken. Ik moet daar vanmiddag even zijn, dus kijkend naar het weer, dan maar lekker met de Zzz :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.