Ga naar inhoud

Sport knop?


ivodl

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik de 1e Z4 wezen bewonderen in mijn zoektocht (deze stond bij de Adelaar) en ik vroeg de verkoper wat precies het nut was van die "Sport" knop maar hij kon me niet echt zeggen wat het was...

...iemand anders misschien?

Link naar reactie
Gisteren ben ik de 1e Z4 wezen bewonderen in mijn zoektocht (deze stond bij de Adelaar) en ik vroeg de verkoper wat precies het nut was van die "Sport" knop ...

...iemand anders misschien?

maar hij kon me niet echt zeggen wat het was

Je begrijpt af en toe niet dat men zo weinig kennis heeft . Ik maak het zelfs bij de BMW dealer mee dat zo'n verkoper geen antwoord weet op (niet al te) technische vragen. Ik kan mij niet voorstellen dat mij dat zou gebeuren. Je wilt toch precies weten wat je verkoopt? Ga anders broodroosters verkopen bij BCC of zo

Link naar reactie
Gisteren ben ik de 1e Z4 wezen bewonderen in mijn zoektocht (deze stond bij de Adelaar) en ik vroeg de verkoper wat precies het nut was van die "Sport" knop maar hij kon me niet echt zeggen wat het was...

...iemand anders misschien?

Effe serieus Ivo antwoord geven.

Die sportknop werkt bij een 3.0 meer dan bij de 2.5 heb ik gemerkt, als je hoog in toeren gaat vanaf 4500 rpm en je gooit het gas er vol op dan brult ie het uit en reageert ie vele malen directer op het gaspedaal en de stuurbekrachting is nagenoeg weg.

Overigens in stadsverkeer is het niet echt lekker.

André

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

nee de motor gaat niet meer verbruiken ,alleen de bestuurder geeft meer gas dus dan gaat wel het verbruik omhoog.

bij dezelfde indrukking van het gaspedaal gaat nu de gasklep een stuk verder open,en ook de automaatbak (indien aanwezig)schakelt veel later en anders.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Even een oude koe uit de sloot halen (voordat ik eenzelfde topic aanmaak terwijl dit al bestaat ;) ).

Gisteren toevallig voor het eerst de sportknop op mijn Zed4 3.0 ingedrukt. Ik had niet het idee dat hij feller was maar het stuurde voor mijn gevoel wel 100x beter. Ik ben namelijk geen auto's met elektronische stuurbekrachtiging gewend en vind het standaard allemaal wat soft en gevoelloos aanvoelen.

Herkennen meerdere forummers dit?

Link naar reactie

Ik merk wel duidelijk verschil met de sportknop ingedrukt (3.0 facelift), is een stuk feller.

De stuurbekrachtiging in de sportstand vind ik ook prettiger dan normaal, maar inderdaad in de stad is het wel prettig als het wat meer ondersteund wordt (dus sportknop uit). Soft en gevoelloos zou ik het niet willen noemen, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Link naar reactie

De sportknop maakt de auto niet echt feller maar het gaspedaal is wat gevoeliger en tja zwaarder sturen vinden sommigen nu eenmaal fijner.

met een automaat schakelt de bak ook later.

bij de 35IS zijn er zelfs twee standen,en worden ook de schokbrekers aangepast en dat merk je duidelijk hoor!

Link naar reactie

Edit: vandaag zowat de hele dag met sportknop aan gereden. Merk inderdaad dat de gasrespons feller is.

Is het schadelijk om dagelijks met de sportknop aan te rijden? Natuurlijk wel netjes warm rijden e.d. maar gaat mij vooral om de betere feeling qua gas en sturen. Pfff niks voor mij al die elektronisch geregelde en bekrachtigde rommel van tegenwoordig :P

Link naar reactie

Is het schadelijk ... ?

Misschien voor je portemonnee, als je er echt dagelijks mee gaat rijden denk ik wel dat je wat minder kilometers haalt per tank. Merk bij mijzelf in ieder geval altijd dat het met de sportknop aan een stuk lastiger is om je in te houden. :rolleyes:

aangepast door 2.5si
Full quote verwijderd ...
Link naar reactie

Sportknop is wel degelijk een verschil.

Mijn automaat schakelt gelijk terug.

Gaspedaal respons is directer en meer alert.

Stuurbekrachtiging verschil merk ik niet direct.

Onlangs de Knalrit in Duitsland gehad en met een automaat kunt E dus een hand geschakelde 3.0 bijhouden mits je de sportknop ingedrukt houdt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.