Ga naar inhoud

Bouten Klepdeksel?...


Superchefke

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Na een redelijk lange rit te hebben gereden, kwam ik erachter dat mijn 1.8 een klein beetje naar verbrande olie rook.

Meteen op onderzoek uitgegaan en kwam erachter dat er een heel klein beetje olie via een van de bouten van het klepdeksel kwam. (zie foto) Dit druppelde dan weer op

het hitte schild en het spruitstuk, waardoor deze natuurlijk verbrandde.

Nu weet ik dat deze bouten waarschijnlijk een juist aandraai moment moeten hebben, maar ik ben zelf even een beetje gaan voelen of al de bouten vast zaten. Allemaal zitten ze mooi vast (dus heb niks aan het aandraai moment veranderd), maar de bout waar het omging zat nogal wat speling op alsof hij doordraait??? Volgens mij heb ik hem nu wel redlijk vast gekregen, maar ben bang dat als ik hem nog meer aandraai hij of weer zal doordraaien of dat ik hem te strak vast maak...

Is er iemand bekend met dit probleem?

PS: Pakking is verder goed dicht..

fotomotor2os7.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als het echt de bout is waardoor het lekt..

Haal hem eruit, smeer hem in met loctite "afdichting" of vloeibare pakking en plaats hem weer terug.

Link naar reactie

Het is echt die ene bout...

Is ook maar n heel klein beetje wat eruit komt, misschien zal menigeen zeggen dat een kniesoor daar op let, maar naar mijn idee moet het gewoon droog blijven. De andere bouten blijven ook droog...

Misschien een nieuwe bout plaatsen samen met rubberen ring... Maar dan zul je wel weer een hele set moeten kopen bij de stealer...

Link naar reactie
Het is echt die ene bout...

Is ook maar n heel klein beetje wat eruit komt, misschien zal menigeen zeggen dat een kniesoor daar op let, maar naar mijn idee moet het gewoon droog blijven. De andere bouten blijven ook droog...

Misschien een nieuwe bout plaatsen samen met rubberen ring... Maar dan zul je wel weer een hele set moeten kopen bij de stealer...

Kan je niet beter een nieuwe MOTOR om de BOUT heen (laten) bouwen !!! ??? :party::schater::schater:

4gshbv6.jpg

Geintjeeeeeeeeeeeee ! :rolleyes::party:

Link naar reactie
Persoonlijk zou ik toch de kleppendeksel demonteren en de pakkingen vervangen (indien nodig de bouten natuurlijk ook), wel door een garage want ze moeten in een bepaalde volgorde en moment aangedraaid worden.

Zou eerst de pakking vervangen, het vastzetten moet idd in een bepaalde volgorde.

Bij een deksel met een grote oppervlakte is het raadzaam eerst de middelste bouten aan te trekken en dan spiraalsgewijs naar buiten.

Als het deksel bol staat en je zet eerst de buitenste bouten vast, blijft hij in de midden open staan, hij kan dan niet weg aan de zijkant.

Ook voor cilinderkoppen is dit de juiste manier.

M6 boutjes hebben doorgaans een aanhaal moment van 10 Nm, ga hier niet boven bij 12 Nm loop je kans dat je de draad uit het gat trekt.

Een gesloopt gat is doorgaans met een helicoil nog wel te herstellen, hierbij wordt het gat opgeboord en wordt er een veer ingedraaid zodat je weer een passend gat krijgt voor de bout, dit gat is sterker dan origineel en deze methode wordt ook wel preventief toegepast in aluminium.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.