Ga naar inhoud

M-veren


muzzy

Aanbevolen berichten

Hallo,

enkele weken geleden heb ik onder mijn Coupé 2.8 M-veren laten monteren. Bedoeling was om hem een 15 mm te laten zakken maar het resultaat was ontgoochelend, m.a.w., de wagen staat nog even hoog als voordien. Mijn dealer (die het ook bizar vond)heeft BMW Belgie gecontacteerd die op zijn beurt BMW Duitsland gemaild heeft of er geen vergissing gebeurd was en ze per ongeluk niet de originele veren hebben opgestuurd in plaats van de M-veren. Blijkt dat het toch M-veren zijn. Ik heb nu een 10-tal dagen geleden zelf gemaild naar BMW Duitsland met de nummers en de code van de "zogezegde" M-veren (met de vraag of het originele of M-veren zijn) maar heb tot heden nog geen antwoord gekregen.

Volgens mij zou de wagen toch platter moeten komen te liggen aangezien mijn kameraad met zijn BMW 320 E46 hetzelfde gedaan heeft en wel het verwachte resultaat heeft.

Wagen is zeker niet uitgerust met M-ophanging (heb indertijd de optielijst opgevraagd) + heb mijn chassisnummer moeten doorgeven als de dealer de M-veren bestelde.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Of er zaten al M veren onder of de oude waren doorgezakt. -_-

Al zit er op de veer een verfstip van bruin of grijs, zijn het M veren. :rolleyes:

Op de nieuwe veren (vooraan) is er een blauwe verfstip, op de achterste (wit-geel). Op de oude, dezelfde kleuren, zowel vooraan als achteraan

Link naar reactie
Veren kun je niet in de ETK opzoeken Yücel. Ik meen dat mijn M veren toen een groene stip hadden. :rolleyes:

Hi Danny. Omdat Muzzy het over nummers en code's heeft. Misschien dat we daarmee wat kunnen. Vandaar...

Hallo,

enkele weken geleden heb ik onder mijn Coupé 2.8 M-veren laten monteren. Bedoeling was om hem een 15 mm te laten zakken maar het resultaat was ontgoochelend, m.a.w., de wagen staat nog even hoog als voordien. Mijn dealer (die het ook bizar vond)heeft BMW Belgie gecontacteerd die op zijn beurt BMW Duitsland gemaild heeft of er geen vergissing gebeurd was en ze per ongeluk niet de originele veren hebben opgestuurd in plaats van de M-veren. Blijkt dat het toch M-veren zijn. Ik heb nu een 10-tal dagen geleden zelf gemaild naar BMW Duitsland met de nummers en de code van de "zogezegde" M-veren (met de vraag of het originele of M-veren zijn) maar heb tot heden nog geen antwoord gekregen.

Volgens mij zou de wagen toch platter moeten komen te liggen aangezien mijn kameraad met zijn BMW 320 E46 hetzelfde gedaan heeft en wel het verwachte resultaat heeft.

Wagen is zeker niet uitgerust met M-ophanging (heb indertijd de optielijst opgevraagd) + heb mijn chassisnummer moeten doorgeven als de dealer de M-veren bestelde.

Link naar reactie

Ik dacht dat zelfs met M-veren nog verschillende hoogtes verkregen werden.

Mijn M staat namelijk beduidend hoger dan bijvoorbeeld de ex. frikandel van Roodkapje.

(En die staat toch ook op originele veren?)

Sterker nog.... Mijn M staat bijna even hoog als de eerste de beste 1.8....

Het zijn echt originele veren..., er valt volgens mij dus weinig van te zeggen.

Link naar reactie

Het is en blijft soms een mistery. Nog niet zo lang geleden de achterveren vervangen door AC Schnitzers welke 2 centimeter hoger waren dan de veren welke eronder lagen. Na montage van de veren stond de auto nog net zo (te) laag achter tot onze stomme verbazing. Dit probleem is inmiddels opgelost door dikkere rubbers.

Kortom, eindresultaat is pas bevestigd na montage en inzakken.

Link naar reactie
Nummer van de voorste veren: 31 33 1 090 767

Ik krijg in ieder geval geen z3 onderdeel te zien maar van een e36...

realoem.com

1.png

Het ziet er niet naar uit dat het een m veer is. Er staat bij de omschrijving "COIL SPRING", jij zou een veer moeten hebben met nummer 31331090765. (FOR VEHICLES WITH LOW-SLUNG M SPORTS SUSPENSION OR MOTORSPORT SUSPENSION ONLY APPLIES TO AIR CONDITION)

Maar wat me opvalt is dat deze veren bedoeld zijn voor onder andere een 316 tot een 320! :party:

En aangezien jij een 2.8 hebt.... Dan zou daar weleens de fout in kunnen zitten. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.