Ga naar inhoud

Motortuning Z3 1.8


Fer-e

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

naja zoals je misschien al gelezen hebt in men topic bij members ben ik van plan men vermogen een beetje op te schroeven ...

men z3 is uit eind 97 met ongv 85K op de teller..

nu zat ik zelf aan een mosselman turbo te denken en dan daarnaast chiptuning en wat kleine aanpassingen te doen ....

kzou bij god niet weten hoeveel PK winst dit geeft maarja dat krijg ik vanzelf via de mail ......

mijn doel is toch wel zo rond de 200-210 pk te komen ...

hebben jullie nog andere voorstellen bijv een supercharger ofzo ... het moet wel iig in nederland zijn of bij iemand met veel ervaring met dit soort dingen ...

wil natuurlijk niet dat men schatje na een half jaartje de geest geeft omdat er iets niet goed is ingesteld...

kheb tussen de 3500-4000 euri te besteden ..

bvd Ferrie

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

bart1988:Denk dat veel mensen gaan zeggen dat je hem beter kan inruilen voor een 2.8. Is al heel veel over gesproken namelijk :D

Geplaatst:
bart1988:Denk dat veel mensen gaan zeggen dat je hem beter kan inruilen voor een 2.8. Is al heel veel over gesproken namelijk :D

nahhh ruil niks in ..... weet wat er met deze wagen gebeurd is en hij kan nog wel een tijd mee.....

Geplaatst:
Je kunt hem beter inruilen tegen een ///M. :D

Mijn mening weet je dus al. Misschien dat met een gunstige dollarkoers en shipping het downing setje toch niet zo duur zal uitvallen. :unsure: Meen dat het rond de $3000,- kwam. Zou dit zeker in je overweging meenemen.

Hier kun je nog wat info uit kan trekken:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=2547

sja inruilen .....

hmmz dan word verzekering toch ook duurder etc.... kweet niet hoe het zit met men huidige verzekering als ik nu turbo inbouw ofzo .... want jah het blijft dan een 1.8 ^^

nog bedankt voor die link maar ik kan er geen wijs uit ..... staat wat over een 2.8 en allerlei dure dingen van 8000 eu ^^

Geplaatst:

Je mag uberhaubt het vermogen van je auto niet met meer dan 30% laten toenemen.

Je verzekering zal bij schade aan derden moeilijk doen wanneer ze merken dat je auto meer vermogen levert dan je kenteken aangeeft. Waarschijnlijk volgt daarop het niet uitkeren.

De gehele auto moet officieel na tuning (+30%) worden aangeboden bij de RDW om opnieuw te keuren.

Of het echt 30% is ga ik straks uitzoeken, even wetboek erbij

Geplaatst:

art. 98 Wegenverkeerswet:

Na iedere wijziging aan een voertuig dient deze opnieuw te zijn goedgekeurd voor toelating op de openbare weg.

Eigenlijk zegt de wet dat er NIETS mag worden gewijzigd aan een motorrijtuig.

die 30% kan ik in de wegenverkeerswet even niet terug vinden... maar volgens mij is het zelfs nog minder.

Geplaatst:

ahja..... neem aan dat dit wel recht te trekken is met de verzekering als ik dit aangeef van tevoren....

Geplaatst:

Ik geloof dat ik tot de groep behoor die zegt dat je voor hetzelfde geld beter een 2.8 kan kopen dan een 1.8 te tunen...

Geplaatst:

Met zoveel vermogenstoename krijgt alles wel erg veel te verduren en zal vrij snel het zwakste punt het begeven. :)

Overstappen naar een 2.8 is verstandiger en valt best mee in de verzekering. :birthday:

Geplaatst:

IMHO krijg je er niet zomaar 80 tot 90 PK bij door chiptuning en turbo iod.

Overigens als je 4000 EUR te besteden hebt is dat wel ongeveer het verschil wat je bij moet leggen met een 2.8 en dan heb je ook nog eens een echt geluid.

IMHO uiteraard.

André

Geplaatst:
Aan de andere kant krijg je er wel iets bijzonders voor terug. ;)

Zeker met een dumpvalve, blijft een leuk geluid.

Vandaag nog even met de impreza gereden met z'n ding erop het blijft funfaktor 10 :thumbup:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.