Ga naar inhoud

extra stadslicht in achterlamp unit


sledgehammer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb in de Coupe achterlichten met dat zijlicht!

Ziet er wel weer chique uit in het donker.

Er gaat zo'n steeklampje in (5w als ik me niet vergis)

Link naar reactie

Ben benieuwd hoe dit gedaan moet worden. Voor zover ik kan zien is er wel een uitsparing voor een 5W lampje maar deze is wel dicht (kan er dus niet doorheen kijken). Dat wordt dus openboren denk ik. Plus het paneel waar de lampjes inzitten heeft geen fitting voor een lampje. En is misschien ook wel leuk om er ´running lights´ van te maken. Maar 1. mag dat en 2. kan dat

Dus Danny... als je weet hoe, please let us know. Ik kopieer graag :thumbup:

Link naar reactie
Running lights, as in... knightrider? :thumbup:

frontansicht.jpg

Moet ik meteen aan hém denken :schater:

110605thehoff.jpg

Gadverdamme, nee man! Running lights zijn de lampen die Amerikaanse versie´s van auto´s hebben die permanent branden aan de zijkant van de auto. Iets wat overigens Volvo´s en de huidige BMW´s (o.a. 5-serie) standaard hebben. Tegenwoordig zijn deze mooi geintregreerd in de koplamp units en niet meer apart in de bumper. Kijk maar eens goed naar de huidige 5-serie. Dan zie je een rijtje ledjes branden op de hoeken.

http://www.google.nl/search?hl=nl&gbv=...Zoeken&meta=

Link naar reactie

Omdat het toch reclame was....

Heb ik maar even snel een foto gemaakt van m'n zij-achterlichtjes en de pre-facelift unit met het gaatje waarom het gaat.

Het achterlicht

Foto-LSQC3UVD.jpg

Het oude achterlicht met dicht gat

Foto-T7IMOIJT.jpg

Link naar reactie

Het lichtje zie je eigenlijk alleen maar goed van opzij. Vanaf achter zie je hem minimaal, het heeft dus echt het tot doel de auto van opzij zichtbaar te maken.

Ik gebruik de steeklampjes zoals hierboven een plaatje van staan.

Bij mijn setje zat dit er origineel in, en BMW vertelde me dat er 5w lampjes in moeten.

Link naar reactie

Daar heb ik dan net weer geen foto van,

Het is een ronde buitenkant welke precies in het gaatje past in de lamp. ca 8mm diameter ca 20mm lang

In de fitting zit een sleuf waar precies het steeklampje in past en het lampje iets verdiept ingaat. Volgens mij in de stijl a la dashboardverlichting. (die ik nog nooit heb opengemaakt)

Het is zo'n soort fitting als vroeger in de km-teller verlichting van je brommer zat.

Link naar reactie

Ik heb ze ook :schater: . Toen ik de auto uit de stalling haalde deed 1 van de lichtjes aan de zijkant het niet. Heb toen de unit eruit gehaald om te kijken wat het probleem was, en kwam er toen achter dat het acteraf was ingebouwd, alleen het lampje was uit het gat gevallen vandaar dat hij het niet meer deed <_< .

Link naar reactie

Het doel van dat zijlicht begrijp ik ook niet helemaal.

In Amerika hebben alle auto verlichting aan de zijkant, maar ik zie het ook bij bijv. de achterlichten van de laatste Volvo V70's en bij de koplampen van de 5 serie.

Link naar reactie
Het doel van dat zijlicht begrijp ik ook niet helemaal.

In Amerika hebben alle auto verlichting aan de zijkant, maar ik zie het ook bij bijv. de achterlichten van de laatste Volvo V70's en bij de koplampen van de 5 serie.

zie bericht #12. Dat zijn zogenaamde DLR (Daylight Running Lights). Is voor de veiligheid... volgens Amerikaanse principes dan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.