Ga naar inhoud

Voorbumper


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien een flauwe opmerking.

Maar je verbouwd wel erg veel aan je wagen.... had je niet net zo goed een 2.8 kunnen kopen?

Een 2.8 bumper past... je moet dan alleen de zijmarkeringslichten zien te vinden... of deze gaten dichtplamuren.

Link naar reactie
Misschien een flauwe opmerking.

Maar je verbouwd wel erg veel aan je wagen.... had je niet net zo goed een 2.8 kunnen kopen?

Een 2.8 bumper past... je moet dan alleen de zijmarkeringslichten zien te vinden... of deze gaten dichtplamuren.

He Martin,

dat valt erg mee. Volgens mij is die bumper het eerste wat ik er aan verbouw. Op een paar achterlichten en velgen na dan...en geloof me...die velgen moesten echt vervangen worden.

Ik kan deze toevallig krijgen en het leek me dus wel wat. En de zijmarekeringslichten zitten er al op.

Link naar reactie
Vraagje. Maakt dit qua look echt een verschil?

Surf je ook wel eens door de Membergallery's van dit forum ???

Weet je eigenlijk wel dat dit bestaat ??? :D

Link naar reactie
Surf je ook wel eens door de Membergallery's van dit forum ???

Weet je eigenlijk wel dat dit bestaat ??? :wave:

Tuurlijk doe ik dat wel eens. Ach...weet je wat het is...je zoekt gewoon vaak bevestiging in je keuze. Een van de bestaansrechten van een forum denk ik. Dus mijn vraag blijft staan!

Link naar reactie
Nee maakt geen verschil, en ik zou het ook niet doen als ik jou was.

En de bumper is heeeeel moeilijk los te maken, en de look is echt ruk!!

Is dit wat je wilt horen??

:blink::schater:

Oh oh oh...wat is iedereen toch cynisch hier zeg. Ik zal voortaan erg opassen bij het stellen van een vraag. Straks krijg ik weer berispende reacties van de forumpolitie :thumbup: Blij dat er een select groepje wijze mannen op het forum zit....

Link naar reactie
Oh oh oh...wat is iedereen toch cynisch hier zeg. Ik zal voortaan erg opassen bij het stellen van een vraag. Straks krijg ik weer berispende reacties van de forumpolitie :ph34r: Blij dat er een select groepje wijze mannen op het forum zit....

Staat super hele verbetering, gewoon halen vrijdag ;) :thumbup:

Link naar reactie
de forumpolitie :thumbup:

Welnee......... gewoon doen wat je zelf wil. De boel is er redelijk makkelijk af te halen. Wat er bedoeld wordt is dat als je even zoekt bij Sledge je kunt lezen over de montage van een :ph34r: bumper op zijn 1.9.

Het meeste is al eens gedaan en is hier wel te vinden namelijk........

Link naar reactie

Mmmmm. Zojuist nog even op het Duitse ZZZ forum wezen neuzen. Ik lees daar ook van alles over het stellen van de bumper (ruimte tussen de koplamp en de bumper). Is dit iets waar ik hier ook tegen aan ga lopen of is dit alleen van toepassing bij het zetten van een //M bumper.

Het ziet er al met al toch wel weer complex uit :D

Misschien daarom toch nog even voor de zekerheid: als ik het goed begrijp is het niet meer dan de drie schroeven links en rechts aan de onderkant van de bumper losdraaien (Zie foto 1), Aan elke kant zit dan ook nog een vierde. In een opening van de bumper. Deze begrijp ik dan weer niet. Die zit toch niet aan de bumper vast? Vervolgens mistlamp loskoppelen en hij kan er af?? Hoe koppel ik overigens de mistlamp los. Ik kan toch de hele unit er uit "poppen"?

Tot slot...wat zijn dan die kleine popnageltjes?(foto 2) Zit de bumper hier nog mee vast? Deze zie je als je de kap opent op de rand van de bumper.

foto1if1.jpg

foto2ww3.jpg

Link naar reactie

De drie (x2) schroeven zijn voor de bevestiging van de bodemplaat aan de bumper. In de grote gaten zitten twee torxschroeven waarmee de bumper aan de carrosserie opgehangen is. Hiervoor heb je een torxdop met een verlengstuk nodig, omdat de schroeven zich helemaal bovenin de bumper bevinden. Zie ook deze afbeelding:

bumperck2.png

Het stellen zal niet nodig zijn, aangezien de maatvoeringen gelijk blijven.

Afdekkapje naast het mistlamp eruit wippen, twee 6-kant schroeven losdraaien, en je kunt de lamp verwijderen. :D

Link naar reactie

Die popnagels verbinden het ijzeren binnenwerk met de bumper, wanneer je 2.8 bumper deze niet heeft moet je hem dus omzetten. PITA om die krengen te verwijderen, makkelijkste (vond ik) is om met een schroevendraaier de busjes aan de onderzijde uit de nagel te drukken. Zijn op deze manier ook her te gebruiken. :D

dsc01016jq1.jpg

Link naar reactie
Die popnagels verbinden het ijzeren binnenwerk met de bumper, wanneer je 2.8 bumper deze niet heeft moet je hem dus omzetten. PITA om die krengen te verwijderen, makkelijkste (vond ik) is om met een schroevendraaier de busjes aan de onderzijde uit de nagel te drukken. Zijn op deze manier ook her te gebruiken. :D

dsc01016jq1.jpg

Dank voor je reactie Dat laatste begrijp ik niet helemaal? Moeten de popnagels wel of niet los of is dit per bumper afhankelijk. En wat bedoel je met busjes aan de onderzijde? Gewoon de schroevendraaier er onder en het geheel omhoogdrukken?

En die torx sleutel...hoe lang moet ie zijn? Dat ga ik waarschijnlijk niet redden met het setje wat ik nu heb (zo'n zakmesachtige constructie). Waar haal ik zo iets. Teering...wat is het toch altijd wat met al dat gereedschap...

Link naar reactie

Met de nagels wordt het ijzeren gedeelte met de bumper verbonden, die binnenbalk dus. Als je nieuwe bumper deze niet heeft moet je hem dus overzetten. De bumper wordt dus geheel met binnenbalk gedemonteerd, zoals je hem in de foto ziet.

In de popnagel zit een plastic pinnetje die de nagel uit elkaar drukt. Die moet je eruit drukken met een schroevendraaier of iets dergelijks. Maar dit alles is dus niet nodig wanneer je nieuwe bumper al een ijzeren binnenbalk heeft.

Link naar reactie
Met de nagels wordt het ijzeren gedeelte met de bumper verbonden, die binnenbalk dus. Als je nieuwe bumper deze niet heeft moet je hem dus overzetten. De bumper wordt dus geheel met binnenbalk gedemonteerd, zoals je hem in de foto ziet.

In de popnagel zit een plastic pinnetje die de nagel uit elkaar drukt. Die moet je eruit drukken met een schroevendraaier of iets dergelijks. Maar dit alles is dus niet nodig wanneer je nieuwe bumper al een ijzeren binnenbalk heeft.

Ahaaaa!. Dus als ik het goed begrijp komt na het losschroeven van de onderste acht scroeven de gehele bumper er af. Inclusief binnendeel met die popnagels.

Link naar reactie
De drie (x2) schroeven zijn voor de bevestiging van de bodemplaat aan de bumper. In de grote gaten zitten twee torxschroeven waarmee de bumper aan de carrosserie opgehangen is. Hiervoor heb je een torxdop met een verlengstuk nodig, omdat de schroeven zich helemaal bovenin de bumper bevinden. Zie ook deze afbeelding:

bumperck2.png

Het stellen zal niet nodig zijn, aangezien de maatvoeringen gelijk blijven.

Afdekkapje naast het mistlamp eruit wippen, twee 6-kant schroeven losdraaien, en je kunt de lamp verwijderen. :rolleyes:

Heeft iemand een idee waar dit prachtige stukje gereedschap (torxdop met een verlengstuk) te krijgen is?? Heb zelf zo'n torx set in een zakmesachtiche constructie. Zal wel niet lang genoeg zijn...

Link naar reactie
Betere automaterialenzaak, is een behoorlijke dop. Heb je niet toevallig een doe-het-zelf garage in de buurt?

Volstaat een torx set niet? Zo iets als onderstaand plaatje heeft mn buurman volgens mij liggen. En hoelang moet dat verlengstuk dan vervolgens zijn? Dit is toch ookwel bij een Gamma te krijgen? Of is het echt iets speciaals?

77390_l.jpg

Link naar reactie

Vandaag is de liefde voor de ZZZ iets bekoeld. Teering zeg! Wat dachten ze daar bij BMW toen ze die popnageltjes voor de binenbumper bedachten. Ik heb ze na twee uur wrikken en wroeten grotendeels af. Sommige heb ik moeten doorzagen :thumbup: . Hij zit nu nog met zes vast :thumbup: . Daar kan ik dus niet bij. Daar zit het rooster voor. Iemand enig idee hoe ik die er fatsoenlijk af krijg? Zie ook foto. In het midden zie je de achterkant van het rooster. Ook hier lijkt wel weer gebruik gemaakt te zijn van die popnageltjes. Ze zijn nu alleen zilverkleurig

Hoop dat morgen alles af is :rolleyes: . Wordt zeer mooi cabrio weer!

dsc0092ll6.jpg

Link naar reactie

Nee, die van het rooster zijn nog een stapje erger. :kisstogether: Zijn geen popnagels, niet het pinnetjes eraf zagen dus!!!! Krijg je toch niet los zonder iets kapot te maken dus heb ik de ringetjes met de dremel door geflexed. I know, zit allemaal zeer solide in elkaar, heb er ook een avondje op moeten zitten zwoegen. Veel succes!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.