Ga naar inhoud

banden maat ???


Aanbevolen berichten

Beste forum bezoekers

ik heb een vraag over de banden maat

ik heb een zzz 1.9 uit 97

met 17 inch velgen

bandenmaat voor en achter 225 -45-17

nu zie ik heel vaak hier op het forum dat er achter 225-40 -17 onderligt of zelfs 245-40-17

waarom is dit en wat is standaard op de 17 inch velg van BMW zelf

naamloosdp1.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hangt allemaal af van welke BMW velg je bedoelt en de breedte maat van je velg (bv 7 J oplopend tot zelfs 11 J )

Volgens mij zou je op deze velg wel de 245 band achter kunnen monteren.

Op veel BMW modellen worden de afwijkende voor en achterband maten gemonteerd, kwestie van een sportief uitstraling en persoonlijke smaak. Dit gebeurt soms standaard bij de zwaardere motoren.

Link naar reactie

Je bedoeld achter 245/40/17 en niet 225/40/17. Deze laatste zul je niet vaak zien op de ZZZ.

Bij zogenaamde mischbereifung moet de totale omvang van de band gelijk blijven, op de smallere voorvelgen (7,5J) is dan 225/45/17 gemonteerd en op de bredere achtervelgen (8,5J) 245/40/17. :blink:

Link naar reactie
Je bedoeld achter 245/40/17 en niet 225/40/17. Deze laatste zul je niet vaak zien op de ZZZ.

Bij zogenaamde mischbereifung moet de totale omvang van de band gelijk blijven, op de smallere voorvelgen (7,5J) is dan 225/45/17 gemonteerd en op de bredere achtervelgen (8,5J) 245/40/17. :blink:

nou volgens mij zijn mijn velgen voor en achter het zelfde maar heb pas nieuwe

banden gekocht en er zelf op gezet maar ik las dit over de andere maten toen ik de maten

ging bekijken voor nieuwe heb ik alleen naar de voorste banden gekeken

dus hoop niet dat ik er achter nu verkeerde erop heb :blink::muur:

Link naar reactie

Het kan best dat je voor 7,5 j en achter 8,5 j hebt, zo worden deze 5 spaak velgen meestal gebruikt.

Dan heb je waarschijnlijk ook 245/40/17.

Al heb je een smal set dus 7,5 J rondom is het beste om ook rondom 225/45/17 te monteren.

Meten is weten, en eerst kijken ook :blink::blink:

Link naar reactie
Het kan best dat je voor 7,5 j en achter 8,5 j hebt, zo worden deze 5 spaak velgen meestal gebruikt.

Dan heb je waarschijnlijk ook 245/40/17.

Al heb je een smal set dus 7,5 J rondom is het beste om ook rondom 225/45/17 te monteren.

Meten is weten, en eerst kijken ook :blink::blink:

stel je nou voor dat er idd ook 8.5 j op zit is het dan een probleem om die 225-45-17 er op te laten zitten?

Link naar reactie
Verschil is één J

Breedte van de velg is 1 inch breeder.

oke das duidelijk dus bedoeld voor bredere banden dus

dan zijn die velgen toch eigenlijk te breed voor die 225?

of snap ik het weer niet :schater::blink:

maar dat krijg je he als je zelf banden wilt monteren

was wel lekker goedkoop trouwens

4 x 225-45-17 voor 400 euronen zelf gemonteerd en gebalanceerd natuurlijk

o ja merk is avon vind ik een top bandje

Link naar reactie
1,0 j :rolleyes:

Da's nou mijn broertje. Naast producer, gitaarleraar, tandarts, leraar Nederlands, Nederlands kampioen scrabble, hoofdcommissaris van politie en tuinarchitect is 'ie ook nog leraar wiskunde.

Link naar reactie
Da's nou mijn broertje. Naast producer, gitaarleraar, tandarts, leraar Nederlands, Nederlands kampioen scrabble, hoofdcommissaris van politie en tuinarchitect is 'ie ook nog leraar wiskunde.

Tjah :rolleyes:

Link naar reactie
Nee joh........ maak je niet zo druk........ 225 rondom staat prima op de velgen zo te zien.. Als je een 8,5 of 8 J velg achter hebt weet je dat de volgende keer een bredere maat (245) kan monteren.

toch ga ik morgen ff kijken

moet het gewoon weten maar naar mijn idee

zijn ze allemaal hetzelfde

Link naar reactie
. . . . . . zelf gemonteerd en gebalanceerd natuurlijk
Doe je dat op een balkonnetje, 3hoog, achter? En met welk gereedschap.

In mijn keukenla liggen alleen maar een flesopener en een kurketrekker. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.